Gå til innhold

Hvor lang tid fra pilleslutt til gravid (dager)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er nettopp blitt en prøver og er i ekstase og skulle helst blitt gravid i går. Men jeg må nok smøre meg med tolmodighet. Slutta på pillen for 2 uker siden ca. 1 uke siden bortfallsblødningen stoppet. I dag oppdaget jeg at jeg hadde litt mørkt blod i trusa. Hode mitt sa "eggløsning" eller "festeblødlødning". Men skal være realistisk og si at jeg skjønner jeg ikke er gravid allerede. Men jeg lurer på nøyaktig hvor mange dager etter pilleslutt du ble gravid om du ble gravid nesten med en gang? Spennendd å høre 🙂

Anonymkode: a496c...d58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

6 mnd siden pilleslutt, å enda bare 1 strek..

Anonymkode: 0e8be...ae9

AnonymBruker
Skrevet

17 mnd siden pilleslutt og er fortsatt en prøver. Har vært til utredning uten at noe galt ble funnet. Det er bare kroppen som ikke har kommet i gang ennå. 

Anonymkode: ad66a...8d1

AnonymBruker
Skrevet

Blant alle jeg kjenner tok det over et år etter pilleslutt, og det gjelder ganske mange. Men det går seg til etterhvert, så bare ha tålmodighet så får du snart et lite småtroll :D 

Anonymkode: 6245c...027

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 14 dager! Hadde aldri trodd det kunne gå så fort. Tok ut p-stav, hadde bortfallsblødning i rundt 4 dager - og gikk å ventet på eggløsning/mensen. Merket ikke noe til noen av delene, og 6 uker etter jeg tok ut staven tok jeg en test bare for å sjekke, og den viste 3+! 

Anonymkode: 5ec97...fab

AnonymBruker
Skrevet

22 måneder fra pilleslutt til positiv graviditetstest. 

Anonymkode: a723e...2ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid måneden etter at jeg sluttet med p-pillene. Men to venninner av meg brukte hhv. 10 og 18 måneder på å bli gravid etter pilleslutt. 

Anonymkode: b0038...a7c

Skrevet

12 mnder siden pilleslutt, fortsatt prøver...  

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid etter 7 mnd, men mistet dessverre ved en MA i januar. Har fortsatt ikke blitt gravid igjen, men fikk nettopp tilbake første mens etter aborten. 

Anonymkode: 9ce54...b75

AnonymBruker
Skrevet

Håper jeg slipper å vente så lenge. Hører jo om de som surrer med pillen en gang og blir gravid. Så må jo gå and at det går kortere tid enn et år håper jeg. Får se hvordan det går 👍

Anonymkode: a496c...d58

Skrevet

For oss tok det 2 år etter pilleslutt med førstemann. Spent på hvot lang tid det tar denne gangen. Ikke brukt hormonprevansjon på 5 år nå.

AnonymBruker
Skrevet

4 sykluser etter pilleslutt med førstemann, 18 sykluser etter slutt med Nuvaring på andremann.

Anonymkode: c8fd1...9d5

AnonymBruker
Skrevet

15 mnd siden pilleslutt, men kun aktiv prøver siste 3. Kroppen brukte likevel 12 mnd på å få en stabil syklus.

Anonymkode: 0828e...26f

Skrevet

8 måneder.

Skrevet

Siste pille (Cerazette minipille) 31. mars. Testet positivt 25. mai. 

Det var første barn. Med nr 2 og 3 tok det 6 og 7 månadar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...