AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Hvor mange jobber søkte du på før du fikk jobb? Hvor mange intervjuer var du på? Var jobben den du egentlig håpte å få, eller har du byttet jobb flere ganger i etterkant? Er i jobbsøke-prosessen, og ønsker å høre deres erfaring med å søke jobber etter endt utdanning. Anonymkode: a981b...c26
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Fikk den tredje jobben jeg søkte på etter endt utdannelse. Hadde ønsket meg jobb på studiestedet, men tok den og flyttet så jeg fikk erfaring. Det er 3 år siden og jeg har byttet jobb. Etter 1 år i den jobben fikk jeg tilbud om fast jobb på stedet der jeg studerte og tok den. Anonymkode: 96a56...913
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Noen år siden jeg var ferdig, ble rekruttert før jeg var ferdig, av typen "vi lyser ut stillingen, men søk så får du den", som sagt så gjort. Siden har jeg søkt 7 jobber, kommet på intervju til samtlige, blitt tilbudt 6 av dem og takket ja til 3. Jeg søker ikke med mindre det er jobber jeg virkelig vil ha og tenker jeg er kvalifisert for. Den ene stillingen der jeg kom til intervju men ikke ble tilbudt jobb, gikk til en med en formell kvalifikasjon jeg manglet. Nå er jeg i prosessen med å bytte jobb igjen, men begynner ikke i min nye jobb før etter sommeren. (og jeg vet jeg er heldig altså, men det handler om å velge en utdannelse som trengs). Anonymkode: 7a102...11a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 Ca. 50 før jeg fikk første jobb som jurist. Fikk den ene jeg søkte i andre runde. I Oslo/Akershus, så det er mye å søke på. Anonymkode: 1eadd...7b9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ca. 50 før jeg fikk første jobb som jurist. Fikk den ene jeg søkte i andre runde. I Oslo/Akershus, så det er mye å søke på. Anonymkode: 1eadd...7b9 Men så er det også utrolig mange gode konkurrenter til de ledige jobbene i disse fylkene. Anonymkode: e8053...4d9
Anglofil Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 (endret) Søkte på fem jobber, så vidt jeg kan huske. Ble innkalt til intervju i fire av dem, og fikk jobbtilbud av to. Jeg takket ja til en av jobbene. Fikk jobben mens jeg holdt på med masteroppgaven min. Det har gått snart fire år, jeg jobber fremdeles i samme firma, men har byttet jobb et par ganger internt, dvs gått fra avdeling til en annen. Det er jeg veldig fornøyd med, stortrives og håper å få jobbe i denne avdelingen i mange år til. Mvh Yvonne Endret 19. mars 2017 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 var utplassert i samme bedrift. Fikk sommerjobb der. Da det ble utlyst fast stilling slapp jeg intervju pga de kjente meg😃 Anonymkode: 207f1...800
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 Fire søknader, fire intervjuer. To tilbud av de, der jeg tok det beste valget uten tvil. Et av intervjuene var av typen som gjorde at jeg ikke hadde takket ja til jobben da jeg ikke ønsker å jobbe under slike mennesker. Og det ble nok litt synlig underveis. Anonymkode: c0e8a...5ce
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange jobber søkte du på før du fikk jobb? Hvor mange intervjuer var du på? Var jobben den du egentlig håpte å få, eller har du byttet jobb flere ganger i etterkant? Er i jobbsøke-prosessen, og ønsker å høre deres erfaring med å søke jobber etter endt utdanning. Anonymkode: a981b...c26 Søkte noen få og fikk drømmejobbene (alle fast) En gang dog, så var det feil jobb. Stort og flott selskap men feil stillingsinnhold for meg. Søkte meg bort straks jeg oppdaget det. Anonymkode: 4051f...7ea
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men så er det også utrolig mange gode konkurrenter til de ledige jobbene i disse fylkene. Anonymkode: e8053...4d9 Ja, ekstremt! Sjelden under 100 på de mest sentrale jobbene, litt mindre jo mer usentralt. Det var mest en forklaring på 50 jobber. Søkte bare i 3 måneder, men søkte på alt mulig. Anonymkode: 1eadd...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå