Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har hatt regelmessig mensen selvom jeg sluttet med p-piller for et år siden. Men plutselig denne mnden har mensen fortsatt ikke kommet. Er 12 dager forsinket. Ikke skjedd før. Tok en test i går, negativ. Har hatt mensensmerter og murringer i ca 2 uker, hvor jeg har vært sikker på at mensen var på vei. Denne uka har det avtatt, ikke hatt noe smerter på flere dager, men igår og idag har jeg igjen kjent murringer, stikkinger og litt menssmerter.. trodde mensen kom tilifgere i dag, men ikke noe enda..

Har kroppen bare hoppet over en menstruasjon? Noen som har opplevd lignende? Aldri opplevd dette, så bekymret for om noe er galt.. 

Vært prøvere i et år nå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt ikke fått mensen... 

Ingen som har opplevd noe lignende?? 

AnonymBruker
Skrevet

Sånt kan skje i blant uten at det er noe farlig eller galt. Hvis mensen uteblir helt flere mnd bør en kontakte lege. En bør ikke gå uten mens mer enn 6 mnd uten å utredes for årsak. 

Men det er mer vanlig å ha uregelmessigheter her og der i blant, enn å aldri oppleve sånt:)

Anonymkode: fc22b...df5

Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånt kan skje i blant uten at det er noe farlig eller galt. Hvis mensen uteblir helt flere mnd bør en kontakte lege. En bør ikke gå uten mens mer enn 6 mnd uten å utredes for årsak. 

Men det er mer vanlig å ha uregelmessigheter her og der i blant, enn å aldri oppleve sånt:)

Anonymkode: fc22b...df5

Takk for svaret ditt 😊

Ja, det er klart at mensen kan bli uregelmessig av og til, men det jeg synes er rart er at mensensmertene og murringene har vært tilstedet i ca 3 uker nå, på og av. Noen dager sterkere enn andre dager.. Og det virker liksom som om den er på vei.. Det er det som gjør meg forvirra..

Skal få meg en legetime og ta noen blodprøver mtp hormoner, stoffskiftet osv. For det har jeg ikke gjort etter pilleslutt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...