Gå til innhold

Problemer med å finne kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente i 20 årene som ikke finner kjæreste. Jeg forstår liksom ikke hvordan folk møter hverandre og kommer sammen. Jeg er heller ikke ei som tar det første initiativet, jeg føler fremdeles at det er gutten som skal det. Så jeg lurer på hvordan fant dere kjærestene deres? Er det noen andre enn meg som føler det på samme måte?

Anonymkode: 82537...ab1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine tre første kjærester var via venner, da enten på skolen eller på fylla. Av de jeg har holdt på med har jeg stort sett møtt de f.eks på fest, i fadderuken/større arrangement, via studentsteder jeg har jobbet (frivillig) på. Det hender at jeg har møtt noen jeg har likt på byen også, men det har stort sett ikke utviklet seg utover det.

Han jeg holder på med nå møtte jeg på en tidligere arbeidsplass. 

Anonymkode: 45b21...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan starter du liksom samtalene med disse, eller klarer å bygge opp et forhold?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mine tre første kjærester var via venner, da enten på skolen eller på fylla. Av de jeg har holdt på med har jeg stort sett møtt de f.eks på fest, i fadderuken/større arrangement, via studentsteder jeg har jobbet (frivillig) på. Det hender at jeg har møtt noen jeg har likt på byen også, men det har stort sett ikke utviklet seg utover det.

Han jeg holder på med nå møtte jeg på en tidligere arbeidsplass. 

Eller er det de som har tatt initiativ til å finne på noe?

Skrevet

Via venner som oftest :) 

Gjest padawan
Skrevet

Ofte skal det ikke mer til enn et "hei" for å starte en samtale. Har du noen fritidsinteresser som du kunne sosialisere med andre? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, padawan skrev:

Ofte skal det ikke mer til enn et "hei" for å starte en samtale. Har du noen fritidsinteresser som du kunne sosialisere med andre? 

Nei, det har jeg ikke. Trener på treningsstudio da. 

AnonymBruker
Skrevet

Er litt redd for at det er utseende som er problemet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta initiativ! Gutter setter utrolig stor pris på det. Om det er en jeg er interessert i så manner jeg meg opp (eller kvinner meg opp rettere sagt) og ber ut på date. Har aldri fått nei. 

Anonymkode: c4536...258

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta initiativ! Gutter setter utrolig stor pris på det. Om det er en jeg er interessert i så manner jeg meg opp (eller kvinner meg opp rettere sagt) og ber ut på date. Har aldri fått nei. 

Anonymkode: c4536...258

Har noen kilo for mye og det stopper meg. Føler at alle i dagens samfunn ser sånn ned på overvektige og jeg tenker da at ingen vil date dem. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen kilo for mye og det stopper meg. Føler at alle i dagens samfunn ser sånn ned på overvektige og jeg tenker da at ingen vil date dem. 

gå ned i vekt da. det er ikke vanskelig. overvektige damer er vell på toppen av mest uatraktive for menn tror jeg. akkurat som kvinner ikke liker menn med dårlig hygiene

• Liker 2
Gjest padawan
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er litt redd for at det er utseende som er problemet. 

Dette er kanskje litt "feil" formulert men uansett hvor stygg du måtte være er det noen der ute som finner deg attraktiv ;)

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, brownbrown skrev:

gå ned i vekt da. det er ikke vanskelig. overvektige damer er vell på toppen av mest uatraktive for menn tror jeg. akkurat som kvinner ikke liker menn med dårlig hygiene

Jeg har mine grunner for at jeg har den vekten jeg har og det å gå ned i vekt fører bare til at jeg drar opp gamle problemer.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mine grunner for at jeg har den vekten jeg har og det å gå ned i vekt fører bare til at jeg drar opp gamle problemer.

du greier fint å gå ned i vekt på en normal måte , vist du ikke hvordan så kan du få hjelp av PT.

en annen ting er jo og ta kontakt selv, vet at jenter liker at menn skal ta initiativ, men vist du aldrig gjør det er det ingen gutter som tørr. de har jo ingen anelse om du liker de eller ikke

Skrevet (endret)

Det har skjedd veldig "smooth" og "naturlig" for meg. Min eks møtte jeg gjennom skole og vi fikk veldig god kjemi fort. Fant på ting sammen regelmessig og falt for hverandre. 

Min nåværende kjæreste møtte jeg på byen og vi fikk med en gang utrolig god kjemi. Vi kommuniserte utrolig lett sammen; snakket om alt i timesvis. Så tok jeg kontakt noen dager senere og han ba meg ut... Og vipps... :) 

Så det har bare skjedd for meg, uten noen anstrengelser. 

Om kjemien stemmer er det bare å kjøre på - prøv å flørte litt. Trenger ikke være direkte sjekkelinjer, men at du tar en flørtete vri på ting du sier. Smil, vær åpen, ikke vær redd for å stille spørsmål, prøv å virke så interessert som mulig og lytt til hva personen sier (det er man vel dersom kjemien er god). Men ja... Vet ikke hva annet jeg kan si. Prøv å ta iniativ også! :) Omså bare spør hva klokka er hvis du ser en interessant person, og så legger du på litt til, f.eks. hva som skjer/det du skal gjøre/det du skal rekke etterpå eller noe, kanskje følg opp med et spørsmål som har sammenheng med det og så kan det hende samtalen er igang. 

Endret av s0la
Skrevet
4 minutter siden, s0la skrev:

Det har skjedd veldig "smooth" og "naturlig" for meg. Min eks møtte jeg gjennom skole og vi fikk veldig god kjemi fort. Fant på ting sammen regelmessig og falt for hverandre. 

Min nåværende kjæreste møtte jeg på byen og vi fikk med en gang utrolig god kjemi. Vi kommuniserte utrolig lett sammen; snakket om alt i timesvis. Så tok jeg kontakt noen dager senere og han ba meg ut... Og vipps... :) 

Så det har bare skjedd for meg, uten noen anstrengelser. 

Om kjemien stemmer er det bare å kjøre på - prøv å flørte litt. Trenger ikke være direkte sjekkelinjer, men at du tar en flørtete vri på ting du sier. Smil, vær åpen, ikke vær redd for å stille spørsmål, prøv å virke så interessert som mulig og lytt til hva personen sier (det er man vel dersom kjemien er god). Men ja... Vet ikke hva annet jeg kan si. Prøv å ta iniativ også! :) Omså bare spør hva klokka er hvis du ser en interessant person, og så legger du på litt til, f.eks. hva som skjer/det du skal gjøre/det du skal rekke etterpå eller noe, kanskje følg opp med et spørsmål som har sammenheng med det og så kan det hende samtalen er igang. 

det er vitkig. legg fra seg noen små hint. smile når man treffer øyekontakt er for mange grønnt lys. mannen vil gjerne vite om hun er interessert før han går inn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, veldig mange menn liker damer med noe å ta i.

Men, du spør om steder å treffe menn. Jeg har truffet de fleste via jobb, enten på jobb eller venner av kollegaer. Traff også en via Røde kors. Dersom du har anledning, meld deg på noe frivillighet. Røde kors, amnesty, dyrebeskyttelen (mest kvinner der da), frivillighssentralen, turforening. Mye å velge mellom.

Anonymkode: 70748...430

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan starter du liksom samtalene med disse, eller klarer å bygge opp et forhold?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det de som har tatt initiativ til å finne på noe?

Nja, det har vel variert litt.

Det første var ved at vi satt ved samme bord i kantinen sammen med en felles venn, begynte å prate, også begynte vi å prate over Facebook bare vi to. Det er veldig lenge siden (2007), så er litt usikker på hvordan det gikk fra vennskapelig til noe mer.

Det andre var at vi var på samme russetreff, hvor vi var ganske fulle og klina. 

Det tredje (siste) var det nok han som i større grad var pådriver da jeg var på et dårlig sted i livet, mens han hadde liksom bare funnet ut da at "nå var det på tide å få seg kjæreste". Da var det han som ba meg på date etter vi hadde møttes på en fest (hvor strengt tatt vi ble "set up"). Det viste seg i ettertid at han ikke egentlig hadde likt meg noe særlig ved første øyekast (ikke utseende, men personlighetsmessig), og den eneste grunnen han ba meg på date var fordi han ble tvunget med av vennen sin bort til meg dagen etter vi hadde vært ute, og han likte personligheten min mye bedre når jeg var edru (ironisk nok er dette en av grunnene som bidro til at vi gjorde det slutt). 

Han jeg holder på med nå, som jeg jobbet med, bærer mer preg av tiden vi lever i. Vi har vært venner lenge, har hatt hverandre på sosiale medier. Har alltid synes han var attraktiv, men hadde kjæreste da vi jobbet sammen så gjorde ingenting med det. Da vi plutselig befant oss på samme sted en gang mye senere innså jeg hvor utrolig higen jeg var på han, og flørtet en del - men ikke kjempedirekte. Ingenting skjedde første kvelden, men jeg insjet på at vi skulle møtes igjen noen uker senere, hvor jeg kysset han etter en lang kveld ute. 

Jeg tror kanskje jeg gjør det samme i real life som jeg hører folk gjør på Tinder. Ser om jeg kan observere noe utenom det vanlige, eller noe litt spesielt, også kommenterer jeg det, eller prater med dem om det. Er veldig glad i å prate med nye mennesker på fylla.

Skrevet

til deg ts, vist du føler at overvekt hindrer deg så gjør noe med det:) du vil føler deg bedre, se bedre ut og få bedre selvtilitt:)

svar ang hvor du treffer mest folk og hvor folk har truffet kjærestene sine fra er steder som byn, fest, konserter eller alle steder alkohol er servert, der åpner folk seg litt mer. andre steder er jobb, gjennom venner og felles bekjente, treningssenter.

Skrevet

Ikke tenk på vekta, jeg hadde mye før valgt ei som er overvektig enn ei med elendig personlighet. Lykke til, du finner nok snart en

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...