AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Hei! Jeg har funnet flere klær på finn.no og ønsker gjerne å gjøre klart litt og litt til barnehagestarti august. Min lille blir ett år i begynnelsen av juli. Han er i overgangen fra 74 til 80, men regner med at han kommer til å bruke 80 og kanskje noe i 86 når barnehagen starter? Hva anbefaler dere av størrelser ur fra erfaringer. Kan jeg kjøpe et regnsett i størrelse 80 eller vil det bli for smått? Eller anbefaler dere heller regndressnår de er så små? Er uteklær store i størrelsen eller burde jeg gå for 86? Generelle barnehageklær har jeg greit med, så det er helst uteklær jeg må få kjøpt inn. Burde jeg ha to sett med jakker, regntøy, støvler etc, eller holder det med ett? Anonymkode: 29fd3...0f3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 På forhånd takk for eventuelle svar forresten! 😊 Anonymkode: 29fd3...0f3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Greit å kjøpe litt større( ikke altfor stor - dadrukner de i klærne). Sko er greit at ikke er for stort, men fint om det er plass til tjukke sokker/ullsokker. Anonymkode: dbee7...019
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 Kjøpte alt for stort. Bare brettet opp armer og bein. Han vokste fort inn og ut av det
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 Ville ventet til nærmere august. Barn og særlig gutter vokser mye i sommerhalvåret. Anonymkode: 6df4a...e83 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 Vi har ikke to sett av ytterklær til vår 1 åring i barnehage. Skal man det?! Våger og lue kanskje, men dress osv har vi en av, dvs en vinterdress og. Kjøpt en nå for vår/høst, regntett + regnsett. Anonymkode: 65582...8e0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har funnet flere klær på finn.no og ønsker gjerne å gjøre klart litt og litt til barnehagestarti august. Min lille blir ett år i begynnelsen av juli. Han er i overgangen fra 74 til 80, men regner med at han kommer til å bruke 80 og kanskje noe i 86 når barnehagen starter? Hva anbefaler dere av størrelser ur fra erfaringer. Kan jeg kjøpe et regnsett i størrelse 80 eller vil det bli for smått? Eller anbefaler dere heller regndressnår de er så små? Er uteklær store i størrelsen eller burde jeg gå for 86? Generelle barnehageklær har jeg greit med, så det er helst uteklær jeg må få kjøpt inn. Burde jeg ha to sett med jakker, regntøy, støvler etc, eller holder det med ett? Anonymkode: 29fd3...0f3 Jeg synes ofte uteklær er veldig store i str. Har en gutt som er ganske stor for alderen (litt over snittet iallefall), og han bruker fortsatt 80 i vinterdress. Mellomste vår brukte 86 i parkdress fram til hun var 2,5 og hun er ikke spesielt lita. Vi har brukt todelt regnsett fordi det er litt mer fleksibelt. På dager hvor det er vått på bakken, men fint vær ellers, kan de bruke bare buksa for eksempel. Hvis du har mulighet, er det praktisk å ha to sett av en del ting fordi du da slipper å frakte fram og tilbake hele tida. Vi har gjerne arveklær/litt slitte klær hengende hjemme, så kan det brukes hvis vi er ute på ettermiddagene. I bhg er det viktig at klærne er hele og solide slik at ungene holder seg tørre. Men votter og lurer er det greit å ha dobbelt opp av i bhg også, synes jeg. Anonymkode: 88fe1...0c4
beige Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 Ville ventet med å handle til det er ca 1 mnd igjen til oppstart. Det er veldig stor sjangs for at du kjøper feil størrelse :/
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 Jeg ville også ventet. Stor sjans for gode tilbud da også. Og når det kommer til størrelser så er det ikke hvor gammel barnet er som avgjør størrelsen du skal velge, men hvor lang barnet er. Anonymkode: 82271...d08
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #10 Skrevet 20. mars 2017 Jeg ville kjøpt 86, det er ikke så stor forskjell på en enkelt størrelse og om det er basisplagg så blir større størrelser benyttet på et eller annet tidspunkt uansett. Anonymkode: 83524...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå