Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp truffet en jente og vi har noe på gang.

Problemet er at jeg har herpes. Hvordan skal jeg gå frem for å fortelle det? Skal jeg fortelle det? Jeg er redd hun ikke vil ha meg om jeg forteller det.. :-(

(Mange som har herpes vet det ikke selv)

Hvordan hadde dere jenter reagert om en gutt dere hadde noe på gang med fortalte han hadde herpes?

Vi har ennå ikke ligget sammen, men det er ikke langt unna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta sjansen, enten det gjelder herpes eller andre ting, godtar hun det; så er hun noe å satse på, godtar hun det ikke, så var det vel ikke meninga da? (Det som skjer det skjer, og blir det ikke dere seksuelt, kan dere kanskje være venner, om du kommer over dine tydeligvise sterke følelser for jenta?)

Men jeg ville ikke sagt det første kvelden, for du har vel ikke utbrudd hele tiden?

Husk at i 1991 hadde 30 prosent av den norske "voksne" befolkning herpes.

Skrevet

Si det, jeg var selv sammen med en gutt. Etter flere ganger med sex valgte han å si det-og da hadde vi ikke brukt kondom!!!!! Da tok jeg hatten og gikk, men om han hadde sagt det tidligere så hadde jeg vært voksen nok til å ta forhåndsregler..det er ikke farlig!! Så vær voksen nok til å si det.. jenta vil tåle det om det er deg hun vil ha. Det verste er at man ikke får vite !!

Skrevet

Du er nødt til å si det til henne.

Jeg hadde helt klart blitt utrolig rasende om jeg ikke var blitt informert om at en jeg "hadde noe på gang med" hadde herpes.

Om dette er ei du har tro på på lengre sikt, så er du jo uansett nødt til å fortelle henne det før eller senere, og slike ting bør absolutt tas opp FØR dere havner under laknene sammen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Går det ikke an å kurere herpesen da?

Gjest Anonymous
Skrevet
Du er nødt til å si det til henne.

Jeg hadde helt klart blitt utrolig rasende om jeg ikke var blitt informert om at en jeg "hadde noe på gang med" hadde herpes.

Om dette er ei du har tro på på lengre sikt, så er du jo uansett nødt til å fortelle henne det før eller senere, og slike ting bør absolutt tas opp FØR dere havner under laknene sammen...

Herpes er ikke "noe man har" eller ikke har...

Det kommer og går. Skal han si det til henne? Hvis han ikke har hatt utbrudd på f.eks. åtte år?

:o

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei.

Jo.

Viruset brenner ut av seg selv, det tar ca ti år.

Smør på ren solhatt (sprit) eller rødvin på en bomullsdott ved utbrudd, gjerne første kløe... Og unngå is, nøtter, sjokolade, chips, mao alt som inneholder nøtter eller kan ha spor av det, og en annen ting, en frukt, men den husker jeg ikke navnet på - så den er sikkert mindre farlig

Husk, minst mulig stress, det er vår, slipp fangene fri§

Skrevet
Husk at i 1991 hadde 30 prosent av den norske "voksne" befolkning herpes.

:o Siterer meg selv, og det stemmer, men når det gjelder andre undersøkelser på nittitallet, så var menn etter hjerteatakk i overveldende flertall i selvmordsstatisktikken det første året etter at de fikk hjerteproblmer.

Er det logisk?

Jeg har prøvd å sende denne saken til media, men media ville ikke ha den... celicok, alt som heter betablokker, kan føre til hallusinasjoner, lsd-ruslignende men marerittfyllte....

Og legene sier nei... Det finnes en annen medisin som kan erstatte betablokker, husker ikke hva den heter i farta, men ingen sak å finne det ut...

Pass på folk som får hjertefeil, de kan tro de er blitt gale etterpå....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer og går. Skal han si det til henne? Hvis han ikke har hatt utbrudd på f.eks. åtte år?

Ja, fordi han har ingen garanti for at han er nær ved et nytt utbrudd og er smittefarlig.

Og herpes er definitivt "noe du har" eller ikke. Viruset ligger i kroppen din selv om du ikke har utbrudd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo.

Smør på ren solhatt (sprit) eller rødvin på en bomullsdott ved utbrudd, gjerne første kløe... Og unngå is, nøtter, sjokolade, chips, mao alt som inneholder nøtter eller kan ha spor av det, og en annen ting, en frukt, men den husker jeg ikke navnet på - så den er sikkert mindre farlig

Husk, minst mulig stress, det er vår, slipp fangene fri§

Mindre stress kan jeg være med på, men det andre :o

Skrevet

Ja, fordi han har ingen garanti for at han er nær ved et nytt utbrudd og er smittefarlig.

Og herpes er definitivt "noe du har" eller ikke. Viruset ligger i kroppen din selv om du ikke har utbrudd.

"Man har ingen garanti for at man ikke har utbrudd eller venter og er smittefarlig"

En som har herpes, lærer seg raskt å kjenne igjen symptomene. Jeg har herpes, har aldri smittet mine tre samboere, ble smitta i 1982, og jeg pleier ikke hilse på menn og si hei jeg heter olga og har herpes, en gang i året... Skal jeg nevne da med det samme at jeg har vært innsatt på Bredvedt, har drept en mus, gir folk en på trynet, kan skyte med pistol, og revolver, og kan ... osv.

Man forteller hverandre alt? :o

Gjest Anonymous
Skrevet

"Man har ingen garanti for at man ikke har utbrudd eller venter og er smittefarlig"

En som har herpes, lærer seg raskt å kjenne igjen symptomene. Jeg har herpes, har aldri smittet mine tre samboere, ble smitta i 1982, og jeg pleier ikke hilse på menn og si hei jeg heter olga og har herpes, en gang i året... Skal jeg nevne da med det samme at jeg har vært innsatt på Bredvedt, har drept en mus, gir folk en på trynet, kan skyte med pistol, og revolver, og kan ... osv.

Ikke nødvendigvis, men siden herpes er et virus man bærer med seg resten av livet om man blir smittet så synes jeg det er viktig å opplyse om det om man havner i køya med noen. Så får man ta sine forholdsregler.

Skrevet

Nettopp, herpes ER noe man HAR, som man ikke blir kvitt, og utbrudd kan komme når som helst, resten av livet.

Jeg syns det er en selvfølgelighet at han forteller dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man bør jo fortelle den man har sex med at man har det, da. Eller så kan man bruke kondom under påskudd av at man ikke vil risikere å BLI smittet av noe. Ikke altfor dumt det heller, egentlig. Hvis det utvikler seg til et lengre forhold mener jeg i hvert fall at man må si det - men da er det kanskje rart å ikke ha sagt det tidligere?

Utbrudd trenger ikke alltid være så merkbare heller, kanskje man kan overse dem? Det at viruset brenner ut er vel en annen måte å si at utbruddene blir svakere og sjeldnere med årene. Men i bestemte situasjoner, feks graviditet og stress, kan det utløses igjen.

Skrevet

Man utsetter ikke en man bryr seg om for et førstegangsutbrudd av herpes!

Helt alvorlig, du har ikke lov til å tenke tanken en gang!

Selvfølgelig skal du si det FØR dere har seksuell kontakt, ellers har hun rimelig god grunn til å synes du er en feig og bedriten egoist!

(Det hadde i alle fall jeg ment hvis noen hadde "glemt" å fortelle meg at de kunne risikere å smitte meg med en uhelbredelig kjønnssykdom...)

Det skal være hennes valg, ikke ditt.

Hvis du vil være HELT sikker på å bli dumpet, så forteller du det til henne etter at dere har hatt ubeskyttet sex...

Er du klar over at det er et potensielt problem å ha herpes når man skal føde barn? Hvis man får et utbrudd rundt tiden for fødsel, da må man ta keisersnitt. For det er SVÆRT farlig hvis barnet blir smittet (Hjerneskade, død...).

Hva tror du denne damen ville synes om deg om det var du som var den "skyldige" i at hun måtte ta keisersnitt og ikke kunne føde barnet sitt på normal måte?

Tenk i tide da mann!

Gjest Verdande
Skrevet

Jo.

Sludder og vås. Selv om herpes kan behandles (og man i beste fall kan forbli utbruddsfri i svært lang tid), betyr det ikke at det kan kureres. Vesensforskjell.

Husk, minst mulig stress

I disse førjulstider er det sikkert nyttig for alle. :)

Skrevet

Nei.

Jo. den brenner ut etter ca ti år.

Men da må du ikke ligge med folk med herpes, for man smitter hverandre tilbake...

Og til alle dere i tråden, dere er sikkert unge, har man herpesutbrudd, da har man ikke sex.

Da kan man si det, men man trenger vel ikke håndhilse og si; jeg heter Olga og jeg har herpes?

Skrevet

Husk at et vanlig munnsår er herpes, så ikke ha munnsex... da har du plutselig herpes...

Skrevet

[quote="Hva tror du denne damen ville synes om deg om det var du som var den "skyldige" i at hun måtte ta keisersnitt og ikke kunne føde barnet sitt på normal måte?

Tenk i tide da mann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...