Gå til innhold

Bytte p-piller?!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bare begynne rett på et annet merke, det var det legen sa til meg da jeg byttet fra Trinordiol til Yasmin.

Skrevet

har hørt mye forskjellig om Yasmin... er den grei å bruke?

Skrevet

Det er bare å begynne med de nye pillene etter pillefri-uken.

Bivirkninger av p-piller er veldig individuelt. Jeg var mest fornøyd med Trionette/trinordiol og minst fornøyd med Yasmin og andre enfase-piller. (Etter hvert skjønte jeg at p-piller slettes ikke var for meg og fikk kobberspiral, juhu)

Du må nok bare prøve deg frem.

Skrevet

har tenkt litt på p-sprøyte også, men kjenner få eller ingen som bruker det så veit ikke helt om bivirkninger der. har hørt/lest at det ikke er _noen_ bivirkninger, og at man ikke får mens, men for meg er vel egentlig mensen en slags "du er ikke gravid nå heller"-bekreftelse, så vet ikke om jeg vil miste den :) innbiller meg at spiral ikke er for småjenter (jeg er 20), så det er vel ganske så utelukket for min del...

Skrevet

Har gått på Yasmin ca et halvt år nå, og har akkurat de samme problemene/bivirknigene som jeg hadde med Trinordiol så jeg lurer på om jeg må prøve noe nytt igjen jeg og...

Skrevet
har tenkt litt på p-sprøyte også' date=' men kjenner få eller ingen som bruker det så veit ikke helt om bivirkninger der. har hørt/lest at det ikke er _noen_ bivirkninger, og at man ikke får mens, men for meg er vel egentlig mensen en slags "du er ikke gravid nå heller"-bekreftelse, så vet ikke om jeg vil miste den :) innbiller meg at spiral ikke er for småjenter (jeg er 20), så det er vel ganske så utelukket for min del...[/quote']

Det er en tråd om p-sprøyte som ble postet for noen dager siden. Jeg anbefaler _ikke_ p-sprøyte.

Man trenger ikke å ha født barn før man får kobberspiral forresten, men man bør være i fast forhold. For meg var kobberspiral siste alternativ (bortsett fra kondom og pessar). Livet uten hormoner er ubeskrivelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

tror jeg heller går for p-piller jeg... p-sprøyte virker for suspekt for meg, og forbinder spiral med min mor.. fordommer muligens men har funnet ut at p-piller funker for meg. er så sinnsykt kjipt det med trionetta, den funker flott på alle måter, men den ene lille bivirkningen jeg har er en jeg absolutt ikke kan leve med =) hehe... ingen kviser, ingen menssmerter, ingen depresjoner, ingen vektøkning.. ingenting... og yasmin har jeg hørt mye rart om i tillegg... så er litt usikker egentlig... uff

Skrevet

Prøv minipiller! Helt genialt på det området hvertfall! :sjarmor::ler:

Skrevet

Når jeg spurte om minipiller fikk jeg beskjed om at det kun var for kvinner som ammet...

Skrevet
har hørt mye forskjellig om Yasmin... er den grei å bruke?

Den er under overvåkning/undersøkelse nå. Muligens blir den fjernet fra markedet.

Skrevet

Den er under overvåkning/undersøkelse nå. Muligens blir den fjernet fra markedet.

Hvorfor det? :sjokk:

Skrevet

Den er under overvåkning fordi produsenten i starten sa at den hadde færre bivirkninger mht blodpropp osv enn alle andre p-piller. Det var vel optimistisk, og det viser seg at den nok har lik bivirkningspofil som de andre.

men fjernet fra markedet har jeg ikke lest noe om ennå?

M

Gjest Lizbet ii
Skrevet

Det kan sjekkes opp på www.legemiddelverket.no

Her har de en egen liste over legemidler som er til overvåking.

Skrevet

likevel, at preparatet er på lista betyr ikke at det skal fjernes fra markedet. flere av preparatene som har vært der lenge.

M

Skrevet
Har gått på Yasmin ca et halvt år nå, og har akkurat de samme problemene/bivirknigene som jeg hadde med Trinordiol så jeg lurer på om jeg må prøve noe nytt igjen jeg og...

EJG fikk samem bivikninene av trionetta og Yasmin jeg og. Så jeg byttet til p-plaster og er veldig fornøyd!

Gjest Anonymous
Skrevet

har prøvd forskjelli merker med p-piller opp gjennom de siste åra. Fikk blod propp av de for fire år siden ca, men nå har jeg fått noen som er østrogenfrie og de virker veldig bra. Trur de heter cerazette. Det er en mindre fare for å få blodpropp med disse og jeg har ikke hatt noen bivirkninger av disse som med de andre merken jeg gikk på. Med de er det også mulig å bytte til p-stav etter jeg har gått på de et år hvis jeg ikke husker helt feil.

Skrevet
likevel, at preparatet er på lista betyr ikke at det skal fjernes fra markedet. flere av preparatene som har vært der lenge.

M

Jeg leste det nylig i Aftenposten. Dersom Yasmin ser ut til å være et faretruende medikament, er det all grunn til å få det fjernet.

Skrevet
Prøv minipiller! Helt genialt på det området hvertfall! :sjarmor::ler:

har hørt at minipiller må tas til ganske så nøyaktige tider hver eneste dag, med kun et par timers sikkerhetsmargin. det er ikkeno for meg... tar det ganske så nøyaktig på ukedager hvor jeg legger meg til de samme tidene hver dag, men i helger og ferier etc, eller når jeg fester blir det gjerne en del senere.. tør ikke ta sjansen på å ta den kanskje 3-4 t for sent og da ikke være sikker... så minipiller er vel heller ingenting for meg..

er det jeg som er veldig vanskelig når det kommer til prevensjon eller? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...