Gå til innhold

Matpakke til kresen unge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne gått under "Barn" dette, men jeg velger å ha det på kostholdsgruppen.
Jeg har en  6 åring som nylig har vært syk, nå har hun en løs tann og, så kvier seg for å svelge tyggbare ting.
Har sendt med Skyr på tube, og spiser grøt til frokost, men skiver og sånn nekter hun å spise. Pasta er visst ikke så lurt å ha i matboksen?

Jeg tenkte kanskje fryse ned skyrtuben og ha sammen med pastaen, men usikker på om hun vil ha pasta. er så kresen...

Tips til gode ting å ha i matpakken som frister? Det blir en lang dag med havregrøt til frokost og en Skyrtube til lunsj... 

Anonymkode: d8a46...95c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på om du vil ha tips til mat som krever lite tygging, eller bare generelle tips? 

Jeg putter mye forskjellig i matboksene. For eksempel kokt egg eller omelettrester, bokser med laksepålegg, hjemmelaget müsli eller bare havregryn (de får melk på i barnehagen), rå grønnsaker, oliven, skinke, smoothieposer, ulike typer ost (fast eller smøreost), tyrkisk yoghurt som jeg tar over på småbokser, middagsrester, nøtter.

Nå er mine barn på ingen måte kresne, så jeg aner ikke hva din seksåring vil like å få i matboksen. Men bare pasta og skyr høres svært lite næringsrikt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...