Aircondition Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Jeg og kjæresten har begynt å trene 5-7-åringer i fotball. Vi har ingen erfaring som trener, grunnen til at vi gjør det er rett og slett at ingen andre har mulighet. Men vi ser jo at dette er noe vi syns er veldig morsomt og vi ser fram til å fortsette. Det er selvfølgelig noen som ikke er veldig gira på fotballen, så vi baker inn en del lek uten ball også. Men har dere noen tips til øvelser og ting man kan gjøre på treningene? Er det noen øvelser med ball de MÅ jobbe med og få inn tidlig? Vi har de ungene som ikke klarer å følge med i det hele tatt, så det er litt utfordrende
Gjest EkteMannen Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Gratulerer. Flott at dere stiller opp. NFF har treningsøkta. No som nå er blitt åpen. Masse flotte øvelser fordelt på alderstrinn. Ellers anbefaler jeg grassrottrener kurset til NFF. Det bør klubben betale. Ta del 1 nå og del 2 om et par år. Når de er så små handler alt om ballkontroll. Bruk ballen hele tiden, og gjør det gøy. Lek mye. Konkurranser og stafetter er bra, men da varianter hvor taperen ikke er så synlig.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Kom dere på trenerkurs! Anonymkode: 22977...ae8 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 Trenerne hos oss har fått trenerkurs, men ser lite forskjell før og etter kurset. Enkelte har falt fra i løpet av året, hovedårsakene tror jeg har vært at de har forsøkt å spille mye "kamper" og enkelte av guttene vil heller leke (stiv heks etc). Andre igjen er rett og slett ikke noe særlig lagspillere, og de merker vel fort om andre er bedre enn seg og gir opp. Her er det stort sett 3 lag, mye kamper - men en rullerer hvilke to lag som spiller. I "pausen" er det ulik trening, løpe med ballen etc. (Altså det laget som ikke spiller kamp). De siste 10-15 min er det lek og moro, stiv heks etc. 1 times trening. Tvi tvi! Anonymkode: 642f9...010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå