Grooo Skrevet 15. desember 2004 #1 Skrevet 15. desember 2004 Er hjemme fra jobb tredje dagen i dag, er forkjøla, tett i nesa, vodt i hodet og har hatt litt feber. Formen er bedre nå så jeg tror jeg kommer meg på jobb i morgen, men hva hvis ikke? Må jeg da ringe jobben igjen på morgenen og si jeg fortsatt er syk, eller holder det å komme seg til legen utover dagen og få en sykmelding som jeg leverer? Egenmelding gjelder vel bare tre dager, jeg ringte på mandag og sa jeg var syk. Skulle jeg ringt i går og i dag også og sagt jeg fortsatt var syk? Hva hvis jeg reiser på jobb i morgen og finner ut utover dagen at jeg ikke orker fullføre arbeidsdagen? Må jeg ha sykemelding da, eller går det bra hvis jeg kommer meg på jobb igjen på fredag... Uff... kjedelig dette her...
Gjest miau Skrevet 15. desember 2004 #2 Skrevet 15. desember 2004 Skulle jeg ringt i går og i dag også og sagt jeg fortsatt var syk? :o Ringte du bare på mandag? Kanskje du sa du kom til å være hjemme noen dager da? Må jeg da ringe jobben igjen på morgenen og si jeg fortsatt er syk, eller holder det å komme seg til legen utover dagen og få en sykmelding som jeg leverer? Ja,du må si ifra på forhånd! Jeg ville holdt meg hjemme den fjerde dagen for å bli helt frisk hvis jeg var deg.Kjedelig hvis du først kommer halve dagen,og blir sykere oig hjemme enda en dag..
Junebug Skrevet 15. desember 2004 #3 Skrevet 15. desember 2004 Må jeg da ringe jobben igjen på morgenen og si jeg fortsatt er syk' date=' eller holder det å komme seg til legen utover dagen og få en sykmelding som jeg leverer?[/quote'] Se om du er syk i morgen, er du det ringer du legen din. Prøv å ringe så tidlig som mulig, når de åpner legekontoret, kl 8 eller 9 det varierer fra sted til sted. Da er det størst sjanse for at de har ledig time. Så foprt du har fått time hos legen ringer du til jobb og sier ifra at du ikke kommer på jobb. Etter at du har fått sykemelding ringer du igjen og forteller hvor lenge du blir borte.
Gjest Grooo i.i. Skrevet 15. desember 2004 #4 Skrevet 15. desember 2004 :o Ringte du bare på mandag? Kanskje du sa du kom til å være hjemme noen dager da? Sa at det var influensa og at den startet på lørdag kveld så jeg trolig ble borte noen dager.. Håper det holder altså! Er ganske oppegående nå, men snufser og hoster litt. Har virkelig ikke lyst til å sitte hjemme en dag til, men det er jo dumt å reise på jobb for tidlig også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå