Tarjaruby Skrevet 18. mars 2017 #1 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Hei. Jeg har lyst å reise på ferie til Praha sammens med kjæresten min er det en romantisk by å reise til?hvor lenge bør man være der? Hva er populært å se mens man er der? Tips mottas med stor takk Endret 18. mars 2017 av Tarjaruby Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 19. mars 2017 #2 Del Skrevet 19. mars 2017 GREIT La oss komme tilbake til temaet. Mange liker Praha veldig godt og jeg har full forståelse for det. Jeg personlig har ikke spesielt behov for å dra tilbake. For meg er det mange øst-europeiske byer som er mer genuine, mer interessante, mer romantiske, mer spennende, tilbyr bedre mat og en større reiseopplevelse. For meg føles Praha som en by som forsøker krampaktig å være en immitasjon av en typisk vest-europeisk by. Der finner du vest-europeiske priser, kjedebutikker og cafeer. Det er den byen i øst-europa jeg har vært i som jeg følte var minst genuin. Jeg tror jeg dro dit litt sent. For 10-15 år siden, på starten av lavprisrevolusjonen innen flynæringen, er jeg sikker på at Praha må ha vært et nydelig reisemål. Men i dag står byer som Budapest og Ljubljana mye nærmere mitt hjerte, fordi de føles ikke så klisjepreget og personlighetsløse som følge av langt mer begresent turisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg er helt motsatt av den over. Jeg elsker Praha og vil gjerne tilbake synes budspesr var greit, men ferdig med det. Like mye kjedebutikker i begge. En langhelg holder fint. Gamlebyen er koselig, men gå i de smale sidegatene, ikke de brede fulle av turister. Anonymkode: 5991c...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 19. mars 2017 #4 Del Skrevet 19. mars 2017 Tråden er ryddet for avsporinger. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg elsker Praha, Praha ligger i sentral Europa, det er ikke mye som minner om østblokkland igjen. i motsetning til mange andre byen så ble Praha ikke bombet under 2. Verdens krig, så arkitekturen er helt fantastisk. Prisnivået er veldig varierende - men utenfor turistområdene er det svært hyggelige priser. besøk horricane factory - en fantastisk opplevelse (søk i Google eller TripAdvisor for mer info). jeg garanterer at dere vil få en fantastisk tid i Praha. Anonymkode: e1173...249 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 19. mars 2017 #6 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: i motsetning til mange andre byen så ble Praha ikke bombet under 2. Verdens krig, så arkitekturen er helt fantastisk. Anonymkode: e1173...249 Det er bokstavelig talt ikke korrekt. Amerikanske flygere tok feil av Praha og Dresden, som var det egentlige målet deres, og bombet flere bygninger i Praha sønder og sammen. Det ble en stor kontroversiell propagandakonflikt. Endret 19. mars 2017 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Del Skrevet 19. mars 2017 36 minutter siden, Overrasket skrev: Det er bokstavelig talt ikke korrekt. Amerikanske flygere tok feil av Praha og Dresden, som var det egentlige målet deres, og bombet flere bygninger i Praha sønder og sammen. Det ble en stor kontroversiell propagandakonflikt. Oi, dette var jeg ikke klar over takk for info. Søkte på nettet og fant en video om dette. Jeg har lest litt nå, og etter det jeg fant ut så ble ikke Praha 1 (med bla gamle byen rammet). Men uansett Praha er et fantastisk by. https://www.tripadvisor.com/Guide-g274707-k209-Prague_Bohemia.html Anonymkode: e1173...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå