AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Jeg skriver dette som anonym, fordi jeg ikke vil bli gjenkjent. Jeg har også skrevet til NOAH. Det har seg slik at det har bodd en katt i nabolaget, som har vært mye ute på kvelden. Men nå om dagen er det lenge siden jeg har sett den. Jeg spurte en nabo om denne katten, og det ble fortalt at 'de(eierne) gadd ikke mate den', og at noen rusa folk som bodde i området hatet katten. Dette forstod jeg ikke, fordi katten var verdens snilleste. Jeg hadde ingen aning om dette. Det hørte jeg senest i dag, og det er lenge siden jeg har sett den. Jeg lurer på hva som kan ha skjedd, og vil gjerne finne ut om den har det bra. Anonymkode: 398a0...e97
Tvist Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Om du ikke har sett katten på en stund nå, er det vanskelig å gjøre noe. Om du ser pus igjen, prøv å finne ut hvor eier angivelig bor, og ring mattilsynet for å høre om de kan kontakte eier om du ikke tør. Det eneste du kan gjøre nå er vel å ringe på hos de som naboen mener eier katten, og spørre.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Vanskelig å si hva som har skjedd. De rusa folkene kan ha kverket den, den kan ha gått videre (rømt, vandret, kall det hva du vil), eierne kan ha insett at katten trenger mer tilsyn. Ingen her er synske å kan hjelpe deg med dette Anonymkode: 8f62f...6fb
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 Men hvis naboen visste at eierne ikke matet den, hvorfor ble ikke noe gjort? Patetiske folk som er mer redd for sitt eget rykte enn et dyrs liv Anonymkode: 8f62f...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvis naboen visste at eierne ikke matet den, hvorfor ble ikke noe gjort? Patetiske folk som er mer redd for sitt eget rykte enn et dyrs liv Anonymkode: 8f62f...6fb Jeg vet ikke om de gjorde noe eller ikke, for det sa de ikke noe om. Det kan ha vært at de har meldt ifra og at Mattilsynet ikke gjorde noe. Jeg vet om dyremishandlingssaker, der Mattilsynet ikke griper inn, selv om det blir meldt ifra om opptil flere ganger. Så det kan godt hende det er Mattilsynet som her burde ha reagert annerledes. Jeg vet om et annet tilfelle der jeg meldte ifra om at en hund stod flere timer på natten og bjeffet. En jeg kjente mente hardnakket at 'det hjelper ikke'. Kan godt være riktig, men meld likevel ifra. Jeg forhørte meg med NOAH, og de mente man burde melde ifra. Så veldig slapt å være så skråsikker på at man har rett. Jeg meldte ifra minst 2 ganger. Og nå har jeg ikke hørt noe bjeffing på lenge. Anonymkode: 398a0...e97
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 Hvorfor i all verden spør du ikke bare eierne i første omgang? Alt det du sitter på er andrehåndsinformasjon. Det kan godt være en naturlig forklaring til at du ikke har sett katten. Anonymkode: ef220...946
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden spør du ikke bare eierne i første omgang? Alt det du sitter på er andrehåndsinformasjon. Det kan godt være en naturlig forklaring til at du ikke har sett katten. Anonymkode: ef220...946 Leste du overhodet hele innlegget? Anonymkode: 398a0...e97
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 Og for ordens skyld: vi snakker tross alt om angivelig dyremishandling. Er ikke bare å spørre eierne da. Hva i all verden skulle man si da:'Hei, jeg hører du har nektet å mate katten din, stemmer det?' Tror du virkelig de hadde vært så fornøyd med å få det på seg? I tillegg kan dyreplagere være psykisk ustabile. Om så enkelt var, hadde jeg heller ikke skrevet her inne. Har allerede kontaktet Mattilsynet og skal ringe politiet i morgen. Men det er greit å spørre videre, og det kan være noen kan gi videre informasjon. Det er alt jeg har å si om akkurat det. Anonymkode: 398a0...e97
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 Herregud!Man tar selvfølgelig katten i slike tilfeller og sørger for den! Avskyelig at TS og andre naboer i TILLEGG til ubrukelig rass..."eiernes" oppførsel. Katten er sikkert torturert til døde. Fy f!😭 Anonymkode: 6fe71...c05 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og for ordens skyld: vi snakker tross alt om angivelig dyremishandling. Er ikke bare å spørre eierne da. Hva i all verden skulle man si da:'Hei, jeg hører du har nektet å mate katten din, stemmer det?' Tror du virkelig de hadde vært så fornøyd med å få det på seg? I tillegg kan dyreplagere være psykisk ustabile. Om så enkelt var, hadde jeg heller ikke skrevet her inne. Har allerede kontaktet Mattilsynet og skal ringe politiet i morgen. Men det er greit å spørre videre, og det kan være noen kan gi videre informasjon. Det er alt jeg har å si om akkurat det. Anonymkode: 398a0...e97 Hvorfor i helvete har du ikke tatt vare på katten !? Anonymkode: 6fe71...c05 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #11 Skrevet 19. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste du overhodet hele innlegget? Anonymkode: 398a0...e97 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og for ordens skyld: vi snakker tross alt om angivelig dyremishandling. Er ikke bare å spørre eierne da. Hva i all verden skulle man si da:'Hei, jeg hører du har nektet å mate katten din, stemmer det?' Tror du virkelig de hadde vært så fornøyd med å få det på seg? I tillegg kan dyreplagere være psykisk ustabile. Om så enkelt var, hadde jeg heller ikke skrevet her inne. Har allerede kontaktet Mattilsynet og skal ringe politiet i morgen. Men det er greit å spørre videre, og det kan være noen kan gi videre informasjon. Det er alt jeg har å si om akkurat det. Anonymkode: 398a0...e97 Eh, ja. Som nevnt er det du sitter på andrehåndsinformasjon. Vet du i det hele tatt hva dette betyr? Jeg ser ikke hvorfor du ikke kan forhøre deg med eierne. Da får man et godt inntrykk av dem som personer, og dersom det er en naturlig forklaring får man dette frem. Du er virkelig sosialt inkompetent dersom du tror den eneste måten man kan gå frem på er å si at du har hørt at de har nektet å mate katten. Anonymkode: ef220...946 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #12 Skrevet 19. mars 2017 "Hei! Du, dere hadde en skikkelig søt katt! Men nå er det lenge siden jeg har sett den, har den det fint?" Og forøvrig: du har bare hørt at katten ikke fikk mat mer, du vet ingenting. Katter drar hvis de ikke trives, og det kan godt være derfor du ikke ser den lenger. Anonymkode: 988a6...f49 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå