Trixi Skrevet 15. desember 2004 #1 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvor mange dager kan man være hjemme med sykt barn i løpet av ett år? Er det noen begrensning på hvor mange dager man kan ha etter hverandre? Får man "nye" dager i januar, eller følger det skoleruta så man får i august? Har man flere dager med to barn? Vannkoppene har nemlig funnet veien hjem til oss og jeg tror det nærmer seg slutten av dagene jeg kan være hjemme. Mannen driver eget firma og har mye som skal være ferdig til jul så han kan ikke være hjemme. Må jeg eventuelt få sykemelding hvis jeg har brukt opp dagene, eller må mannen være hjemme først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #2 Del Skrevet 15. desember 2004 Med ett og to barn har man krav på tyve dager i året, regnet fra januar til januar. Mor og far har krav på ti dager hver og kan ikke trikse med dette selv. Dersom en mor har omsorg og ansvar alene har hun krav på tyve dager alene, og far ingen. Dersom man har tre barn er det tredve/ femten dager pr kalenderår. Det er ingen begrensning på antall dager etterhverandre. Du og din mann kan fex være hjemme ti dager etter hverandre etter tur, eller være hjemme annenhver dag. Det er også mulig å søke trygdekontoret om å få overført den enes dager til den andre men det skal sterke grunner til for å få søknaden innvilget. Har du en grei lege kan du få sykemelding på deg selv, sykemelding på barn får du ikke. Ellers må far være hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå