AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Hva er årsaken til dette? Det er jo ikke mennene det står på, siden det er mange som ønsker barn, men ikke får det. Har for mange fått primadonnanykker? Anonymkode: 80524...852 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Kanskje de har insett at de får mer fritid og mer penger hvis de lar være.
absinthia Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Norske kvinner ligger på fødselstoppen i Europa. Hva har primadonnanykker med å få barn å gjøre? Har kvinnene i de fleste andre landene i Europa mer " primadonnanykker" enn norske kvinner, da? Hvordan vet du at det ikke er mannen det står på? 18
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 1 minutt siden, absinthia skrev: Norske kvinner ligger på fødselstoppen i Europa. Hva har primadonnanykker med å få barn å gjøre? Har kvinnene i de fleste andre landene i Europa mer " primadonnanykker" enn norske kvinner, da? Hvordan vet du at det ikke er mannen det står på? 1,7 er ikke særlig bra. Anonymkode: 80524...852
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Håper det blir enda færre Anonymkode: 730c7...866 8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 De får vel så mange barn de ønsker å få. Man burde strengt tatt ikke få flere enn man har ork til å ta seg av. Anonymkode: ff62f...08a 23
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #7 Skrevet 18. mars 2017 Dårlig fødselsomsorg Anonymkode: 97352...3a6 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 6 minutter siden, absinthia skrev: Norske kvinner ligger på fødselstoppen i Europa. Hva har primadonnanykker med å få barn å gjøre? Har kvinnene i de fleste andre landene i Europa mer " primadonnanykker" enn norske kvinner, da? Hvordan vet du at det ikke er mannen det står på? Glemte å svare på det siste. Det har sannsynligvis ikke med menn generelt å gjøre, siden flere menn i følge statistikken ønsker barn, enn hvem kvinner gir. Anonymkode: 80524...852
Gjest antbug Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 Har du ikke fulgt med på KG, du? Det er selvfølgelig fordi norske menn vil være norske gutter så lenge at de aldri blir modne for å skaffe familie, og dermed får norske damer dårlig tid og må skaffe barn på klinikk i Danmark. Derfor rekker de bare å få 1,7 barn, men det blir norskdanske kvalitetunger da
bettsa Skrevet 18. mars 2017 #10 Skrevet 18. mars 2017 Å ha mange barn koster tid og penger. Kvinner i dag liker å jobbe og ha tid til sine interesser. Gjelder ikke alle selvfølgelig. 8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #11 Skrevet 18. mars 2017 Fordi livet handler om andre ting enn å få unger. Idag har vi mange måter å leve på og det å få barn er altoppslukende, tidkrevende og energitappende. Man skal leve sitt eget liv først og fremst og ikke leve livet for andre. Å sette barn til verden snur dette på hodet. Skjønner godt at mange ikke lar seg friste inn i foreldrerollen når man ser hvor mye det tærer på folk! Klart vi trenger barn for å få samfunnet til å gå rundt, men ikke sikkert kvinner trenger barn for å få sine liv til å gå rundt! Anonymkode: 67100...787 12
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #12 Skrevet 18. mars 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å svare på det siste. Det har sannsynligvis ikke med menn generelt å gjøre, siden flere menn i følge statistikken ønsker barn, enn hvem kvinner gir. Anonymkode: 80524...852 Kilde? Om så skulle være, så er det jo ikke menn som må gå gravide og føde barna. Anonymkode: f64f4...7af 2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 18. mars 2017 #13 Skrevet 18. mars 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er årsaken til dette? Det er jo ikke mennene det står på, siden det er mange som ønsker barn, men ikke får det. Har for mange fått primadonnanykker? Anonymkode: 80524...852 Fordi at man har oppdaget at livet tilbyr så mye annet.
absinthia Skrevet 18. mars 2017 #14 Skrevet 18. mars 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å svare på det siste. Det har sannsynligvis ikke med menn generelt å gjøre, siden flere menn i følge statistikken ønsker barn, enn hvem kvinner gir. Anonymkode: 80524...852 Da må du finne denne statistikken. I følge forskning, som blant annet er nevnt litt nede i artikkelen her: http://www.dagbladet.no/tema/disse-mennene-er-mest-attraktive/63407036 ..er det flere kvinner som ønsker seg barn, enn det er menn som ønsker seg barn. 6
Kanutte Skrevet 18. mars 2017 #15 Skrevet 18. mars 2017 Tja, jeg har tre barn og drar opp snittet. De fleste vennene våre har 2 eller 3 barn. Enkelte 4 barn. For min del får jeg ikke flere fordi 3 er det jeg klarer å følge opp. Hva andre velger er opp til dem. Men ved siden av full lederjobb, hjem og barn har det vært lite tid til meg og mitt. Det er litt bedre nå når gutta har blitt større.
Gjest antbug Skrevet 18. mars 2017 #16 Skrevet 18. mars 2017 Akkurat nå, absinthia skrev: Da må du finne denne statistikken. I følge forskning, som blant annet er nevnt litt nede i artikkelen her: http://www.dagbladet.no/tema/disse-mennene-er-mest-attraktive/63407036 ..er det flere kvinner som ønsker seg barn, enn det er menn som ønsker seg barn. Ser man det. Har for mange norske menn fått primadonnanykker..?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #17 Skrevet 18. mars 2017 Fordi vi begynner for sent. Da rekker man ikke få så mange før biologien sier stopp. Og hvorfor begynner vi sent? Tja, vi vil leve livet, menn vil ikke ha barn så tidlig for de vil også leve livet, utdanning, karriere Anonymkode: 1417c...20e 3
Biloba Skrevet 18. mars 2017 #18 Skrevet 18. mars 2017 Jeg traff mannen min da jeg var 32, han hadde et større barn fra tidligere. Vi fikk et felles etter noen år, og han vil ikke ha flere. Jeg drar altså ufrivillig ned statistikken, men burde heller gått fra mannen og familien min for å lage nye barn med en singel barnløs mann? Eller skulle jeg ligget rundt uten prevensjon i 20-årene og skaffet meg flere "løsunger" for å sikre fødselstallene og forebygge mannlig barnløshet? Tenker jeg heller får være primadonna... 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #19 Skrevet 18. mars 2017 Fordi dagens samfunn krever at barna følges opp på en annen måte enn tidligere. Man skal da ha både tid og kapasitet til dette, i tillegg til å ha jobb og egne interesser. For min del betyr det at jeg ikke ønsker mer enn to barn. Anonymkode: 95a49...db1 4
absinthia Skrevet 18. mars 2017 #20 Skrevet 18. mars 2017 7 minutter siden, Biloba skrev: Jeg traff mannen min da jeg var 32, han hadde et større barn fra tidligere. Vi fikk et felles etter noen år, og han vil ikke ha flere. Jeg drar altså ufrivillig ned statistikken, men burde heller gått fra mannen og familien min for å lage nye barn med en singel barnløs mann? Eller skulle jeg ligget rundt uten prevensjon i 20-årene og skaffet meg flere "løsunger" for å sikre fødselstallene og forebygge mannlig barnløshet? Tenker jeg heller får være primadonna... Du kan få dele tall med meg, - du og jeg har nemlig tilsammen en fødselsrate på 3.0 barn pr kvinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå