AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Hei! Jeg er 178 cm og i desember veide jeg 90 kg. Har siden da trenet kondisjon 2-5 dager i uken (varierer veldig) og spist 1500-1750 kcal om dagen, på lørdager 2200. På disse bildene, tatt på morgenen, er det bare 3,5 kg forskjell (alt jeg har gått ned), men jeg føler det kanskje ser ut som jeg har gått ned mer? Trener jo ikke styrke, så har ikke bygd muskler. Vekta gjelder uavhengig av menstruasjonssyklus. Er bare så ufattelig demotiverende å ikke gå ned mer, men må vel kanskje forvente det? Vet at man skal se på målebåndet før vekta, men jeg kan da ikke veie over 86 kg resten av livet. Har regner meg frem til at jeg forbrenner 2200-2300 kcal hver dag Takk for svar! Anonymkode: 4e9d8...8c6 4
skruf Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Du har iallefall gått sammen noe veldig, selv om vekta bare viser 3,5kg ned! Ser det veldig godt på ryggfettet, den valken du hadde på før-bildet er jo borte nå. Magen er også mye strammere. Kan gjette på at du kanskje har gått inn 15cm rundt magen. Kanskje mere. Rumpa også er mye fastere og noen cm høyere opp På låret så har du tydelig mere muskler. Cellulittene er glattet ut og låret har en fast kontur. I stedet for å se på antall kilo på vekten så burde du brukt målband. Utrolig godt jobbet iallefall, tommel opp 15
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Du ser flott ut!! Hvilken type kondisjon trener du? Jeg løper mye f.eks., og ligger på stabil vekt fordi det bygges muskler når jeg løper samtidig som fettprosenten går ned. Anonymkode: 89adc...0e5 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Er ikke 1 kg i mnd en "god" måte å gå jevnt ned i vekt da? Syns det er stor forskjell på bildene dine, du ser bra ut! Bra innsats og lykke til videre! Anonymkode: 119a4...16b 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Kjempe flink er du! Ikke tenk på vekten, tenk heller cm. Vekten er djevelens verk, og putt den inn i skapet til den sier unnskyld;) Hvis jeg skulle finne på å veie meg, så gjør jeg det ikke hvis jeg har drukket alkohol dagen før, eller spist mye karbohydrater. Jeg er sær! Anonymkode: 7c6fe...f63
Gjest padawan Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 Du har gått ned mye men antageligvis på grunn av økt muskelmasse synes ikke dette så godt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #7 Skrevet 18. mars 2017 Tipper du har mistet mer enn 3,5 kilo fett, du har nok bygget en del muskler i tillegg, og muskler veier som kjent mer enn fett. Og man får muskler av kondisjonstrening også. Ser stor forskjell på bildene - veldig bra jobbet! Anonymkode: 747be...967 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 Selv om vekten bare har minket 3,5 kg ser du myyye sunnere ut. Mindre valker og flottere hud. Dette burde bety mye mer enn vekten. Anonymkode: 32545...554 3
Hmmmmmm Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 Det ser ut som om du har gått ned minst 8-10 kg. Ser veldig bra ut👍 Armene,magen og lår har krympet betraktelig. Keep up the good work🏊♀️🚴🏻♀️🤸♀️🎖🥗🥑🥒 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke 1 kg i mnd en "god" måte å gå jevnt ned i vekt da? Syns det er stor forskjell på bildene dine, du ser bra ut! Bra innsats og lykke til videre! Anonymkode: 119a4...16b Hahaha. Nei! Ikke når man har litt å miste.. så forstår at Ts er litt skuffet over det tallet. Det ser ut som du har mistet rundt 10kg Ts, kanskje kroppen din holder vann? Plutselig mister du mange kg over natten. Eller hadde jeg tatt en fett/muskel måling. For å følge med på utviklinger der. Sikkert mer motiverende Anonymkode: d8ed6...d5c 3
fitlife Skrevet 19. mars 2017 #11 Skrevet 19. mars 2017 Jeg synes ikke vekt bør være den eneste vurderingen på hvordan fremgangen er. Hvis du trener riktig, sover nok og godt, spiser sunt og stresser lite, vil du få fremgang! Men kroppen er ikke helt matematisk satt sammen, selv om du gjør akkurat det samme en måned som neste måned, kan det hende fremgangen er ujevn. Selv bruker jeg IIFYM for å telle/registrere mat, det er superenkelt og oversiktlig. På IIFYM.com kan du regne ut dagsbehov etter egne ønsker. Så bruker jeg MyFitnesspal for å registrere. Av kondisjonstrening vil jeg mye heller anbefale HIIT trening enn vanlig, rolig jogging eller sykling, fordi det tar kortere tid og forbrenner også energi etter at økta er over. Men en kan tydelig se at det du har gjort siden desember har virket! Jeg vil også anbefale styrketrening, også om målet er å bli slank, fordi muskler forbrenner energi. Det betyr at jo mer muskler du har, jo mer mat kan du spise, eller jo mer fett kan du forbrenne med det samme matinntaket. Til slutt vil jeg påpeke viktigheten av NOK energi! Hvis du er i et stort minus over lang tid, vil kroppen stagnere og gå i sult-modus der den sparer på fettet og kvitter seg med muskler fordi det forbruker unødvendig mye energi. 1
marsiglia Skrevet 19. mars 2017 #12 Skrevet 19. mars 2017 Syns det ser ut som 8-9kg forskjell mellom de to bildene. Har ikke klærne blitt større? 1
Gjest earlgrey Skrevet 19. mars 2017 #13 Skrevet 19. mars 2017 Ser ut som du har godt ned iallefall 5 kg! Bra jobba, du ser kjempebra ut!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #14 Skrevet 19. mars 2017 3.5 kilo er mye om du tenker deg det som ei skinkestek. Og det er vel omtrent det det ser ut til at du har mistet i mage-ryggområdet. Bare stå på videre, du har jo nettopp startet. Jeg husker det gikk tregt med meg også i starten, men plutselig forsvant mer og mer. Men jeg brukte et drøyt år på å kvitte meg med 20 kilo. Anonymkode: 5bb85...020 2
Gjest kattehviskeren Skrevet 19. mars 2017 #15 Skrevet 19. mars 2017 Kan ikke fatte at det ikke er mer, for en forskjell! Her har det åpenbart skjedd mye med fett vs muskler.Hadde aldri tippa at du veide 87 på nå-bildet.Men du er jo veldig høy. Godt jobba og stå på!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #16 Skrevet 19. mars 2017 Er dette bare 3,5. Nå leste jeg bare trådnavnet og hadde tenkt å si 10. men så leste jeg hi og det står 3,5? Anonymkode: 59f95...e06
drue Skrevet 19. mars 2017 #18 Skrevet 19. mars 2017 Det ser ut som du har gått ned mye mer enn 3,5 kg. Veldig bra jobba, TS!
Gjest antbug Skrevet 20. mars 2017 #19 Skrevet 20. mars 2017 Stor forskjell! Ikke bare ser du atskillig smalere ut over rygg og mage, men du ser også SÅ mye fastere ut. Du har gjort en kjempejobb selv om vekta bare viser - 3,5 kg
Hjertefisk Skrevet 20. mars 2017 #20 Skrevet 20. mars 2017 Sikker på at du ikke trener styrke? Jeg er enig i dem som synes det ser ut som om du har gått ned 8-10kg. Men noen av de største muskelgruppene er jo de som ligger i rumpe, lår, bein. Hvis du jogger eller går mye mer enn du gjorde før, så kan det godt hende at noe av fettet har blitt byttet ut med muskler. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå