Gå til innhold

Smultringer

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har noen en god oppskrift på smultringer som ikke trekker for mye smult under steking? Jeg får det ikke til med den oppskriften jeg har og alt smaker jo bare smult jo!!

Skrevet

Hvordan lager du smultringer?

Bruker du røre eller deig? :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lager deig som jeg stikker ut. Har aldri prøvd med røre. Hvordan fungerer det?

Skrevet

Jeg har bare oppskrift på røre.. :(

Tingen med røre, er at de blir femti ganger så gode!

Man må ha en smultringrøreholder. Når man holder den over smulten og trykker på den, kommer faller det perfekte ringer ut i smulten. :)

Desverre har jeg ingen smultringrøreholder selv.. Vår har nesten gått i arv i familien.. Ingen finner nye.. :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du behøver jo ikke å bruke smult, heller. Det er vel så vanlig å bruke olje. Smulten smaker jo veldig kraftig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er du sikker på at man kan bruke olje? det har jeg aldri hørt om før

Skrevet

Smultringer

4 egg

250 g sukker

1 ½ dl kremfløte

75 g smeltet smør

1 ts kardemomme

1 ts hornsalt

500 g hvetemel

1 ½ kg Flott matfett

Visp egg og sukker til eggesukker. Tilsett fløte og smeltet smør vekselvis med hvetemel, tilsatt karemomme og hornsalt. Arbeid deigen raskt sammen. Dekk med plast og la hvile ca 1 time i kjøleskap. Kjevle ut ca 1 cm tykk og stikk ut med en smultring-utstikker. Børst av overflødig mel. Smelt matfettet i en gryte, temperaturen bør være 180 grader før smultringene legges i. Kok smultringene lysebrune og gjennomstekte, ca 5 minutter. Legg på rist med fettsugende papir.

Smultringer stekt i olje? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk Arkadia! Tror helelr ikke det er mulig å steike smultringer i olje.

Nå skal jeg hjem å prøve ut oppskriften!!

Gjest GreenSky
Skrevet

Smultringer stekt i olje? :-?

Er ikke smult grisefett, da? :kvalm:

Gjest Anonymous
Skrevet

Gi dere da!! smultringer er jo godt!! samma hva det er stekt i vel? :ler:

Skrevet
Takk Arkadia! Tror helelr ikke det er mulig å steike smultringer i olje.

Nå skal jeg hjem å prøve ut oppskriften!!

Fettet man steker i gir jo smak til smultringene, og jeg synes den smaken er noe av det som gjør smultringer så godt. :sikle:

Skrevet

Vil tro at smult er en vesentlig del av SMULTringer ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

I mange oppskrifter står det matfett eller smult. Selvfølgelig er fettet viktig for smaken, men det finnes jo mange andre gode friterte kaker som ikke er stekt i smult. Var ikke poenget at trådstarter synes det smakte for mye smult? Forresten er det kjempegodt med litt konjakk i røra.

God jul!

Skrevet
Er du sikker på at man kan bruke olje? det har jeg aldri hørt om før

Jeg trudde heller ikke det gikk ann å steke i olje. Men så fikk jeg lyst til å prøve å steke i olje, stekte senest i går det gikk helt fint kan annbefales appsolutt.

• 1 år senere...
Skrevet

Drar denne opp igjen. Tenker å bruke den oppskriften som Arkana kom med. Kan denne deigen stå i 2 døgn før den brukes, eller blir den da ødelagt?

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Hmm.. Kan sikkert få oppskrift av moren min. I min familie, bruker vi smultringrøre og smultringrøredings.. En dings som slipper ut ringformet røre ved hjelp av en snodig maskin ut i smultet.

Skrevet

Jeg tror nok trådstarter må glemme tanken om "smultringer som trekker lite fett". Når man steker i smult/olje, kommer man ikke unna at det blir fett... Sorry mac!

Skrevet

En smultering, en smultering det er en ring med mat omkring - og er det ingen mat omkring er det ingen smultering!

En smultering, en smultering det er en ring med mat omkring :)

:digge::danse::digge::danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...