AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Jeg har datet en fyr i 4 mnd nå og vi har blitt enig om at vi er eksklusive. Igår fikk jeg skikkelig svie nedentil og det gjør vondt å tisse. Trodde det var uvi.... Idag merket jeg noen blemmer øverst på de ytre kjønnsleppene. Det vil vel mest sannsynlig bety herpes?? Jeg skal ringe lege på mandag da men.... Så må jeg vel uansett leve med dette for ever... Noen som har det? Hvor ofte har dere utbrudd? Merker dere mye til det? Kan det være noe annet?? Helvete!! Anonymkode: 6399e...680
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en fyr i 4 mnd nå og vi har blitt enig om at vi er eksklusive. Igår fikk jeg skikkelig svie nedentil og det gjør vondt å tisse. Trodde det var uvi.... Idag merket jeg noen blemmer øverst på de ytre kjønnsleppene. Det vil vel mest sannsynlig bety herpes?? Jeg skal ringe lege på mandag da men.... Så må jeg vel uansett leve med dette for ever... Noen som har det? Hvor ofte har dere utbrudd? Merker dere mye til det? Kan det være noe annet?? Helvete!! Anonymkode: 6399e...680 Er det herpes er det helvetes vondt, da lurer du ikke på om det er det. Har ikke egne erfaringer å dele dessverre. Anonymkode: 340e6...2e3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Jeg fikk herpes for ett halvt år siden. Det første utbruddet er alltid det verste! Mitt første varte i 3-4 uker og var helt jævelig, det andre var vondt men ikke i nærheten av det første. Har heldigvis ikke hatt flere enda. Husk at det ikke trenger å være din nåværende kjæreste som har smittet deg. Du kan ha viruset i kroppen i flere år før de bryter ut, så det er som regel veldig vanskelig å finne ut hvem som smittet hvem. Herpes er noe drit, spesielt siden man ikke blir kvitt det. Veldig mange har det, så selv om det er tabu så er du langt fra alene. Anonymkode: 4b27d...fc5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Har bare hatt ett utbrudd (fire år siden) men jeg fikk herpes1. Kan godt hende du fikk "leppeherpesen" du også, siden de fleste voksne mennesker har dette viruset i kroppen fra før av uten å vite det. Isåfall tror jeg ikke du vil bli mye plaget med utbrudd, legen min sa at jeg mest sannsynlig ikke kom til å få flere etter som det var denne typen herpes. Anonymkode: 193c9...270
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Herpes er noe ekstremt mange har uten at dem er klar over det. Enkelte får knapt utbrudd som merkes mens andre kan få utbrudd ofte og kraftig. Jeg fikk herpes av ei jeg var sammen med for lenge siden. Hun viste ikke at hun hadde det og hadde aldri utbrudd som hun merket. Enkelte sier at man bare smitter med utbrudd noe som er en sannhet med modifikasjoner. Man kan ha utbrudd uten å merke dette. Herpes er ikke farlig på noe vis og for dem fleste går utbruddene over etter en stund. Men for å være sikker gå til legen. Det finnes medisiner som du kan ta når du har utbrudd for å gjøre dem mindre og kortere. Selv sluttet jeg å få utbrudd etter ca 2 år. Har ikke hatt noen utbrudd jeg har merket på mange år nå så det vil nok gå over. Og nei kondom er faktisk ikke sikkerhet mot å smitte andre eller å bli smittet selv. Herpes kan være rundt kjønnsorganene hos begge kjønn og derfor er ikke kondom 100%sikker mot herpes.http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article601913.ece Anonymkode: ae255...94e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå