Gå til innhold

Jogging med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som jogger med hunden sin?

Hvor langt jogger dere, og hvor ofte tar dere pauser? Hvordan begynte dere å trene inn at dere ikke skulle for å lukte hele tiden? Hva slags underlag jogger dere på?

Jeg kunne tenke meg å begynne å ta med hunden min på korte joggeturer, men vet ikke helt hvordan vi skal begynne. Av og til prøver jeg å løpe litt på tur for å få han med meg hvis han stopper helt opp, da blir han ivrig med, men det tar ikke mange meterne før han går inn i turmodus og lukter igjen. Tar gjerne imot alle tips og erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som jeg gjorde for å lære hunden å jogge med meg var å gi godbit hver gang han fokuserte på meg når vi løp:) og av og til når han blir ufokusert og begynner å lukte sier jeg se her og gir godbit med en gang igjen når han ser og det har funket kjempe bra, nå trenger jeg bare å si se her for å få fokuset hans tilbake:)

Anonymkode: 22d4b...578

Skrevet

Jeg putta på de sele og magebelte på meg også jogga vi. De skjønte fort at det hjalp jo ikke å stoppe og snuse for da ble de plutselig dratt bort fra det de sniffa på. Men vi starta med å gå litt først som oppvarming for meg og de så da fikk de snuse og tisse så mye de ville.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...