AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Hei Er en jente på 14 år som er ca 153 cm høy. Flere ganger i uken får jeg kommentarer at jeg er liten, at jeg er lav, at folk ikke tror at jeg er 14 og at jeg er kortvokst. Ja, jeg vet jeg er lavere enn de fleste jentene på min alder. Jeg er så lei av å få slike kommentarer , jeg blir veldig såre for det. Jeg vet at det er ikke så mye man kan gjøre for å bli høyere , men hvor lenge vokser jenter? Kan man begynne med veksthormoner? Har dere noen forslag på hva jeg kan si når jeg får slike kommentarer? Anonymkode: f69b4...e47
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Jeg sluttet å vokse da jeg var 14, 150 cm høy. Jeg likte ikke å bli mobbet for høyden heller. Når du blir eldre, og dine jevnaldrende blir eldre så driter de i høyden din Jeg er 26 og blir stort sett alltid spurt om leg Jeg vet ikke hvor lenge vi vokser, men ikke stort etter å ha fått mensen. Tror nok det er for sent for deg å få veksthormoner men jeg er usikker. Si "hold kjeft", "det er bedre å være liten og søt enn stor og stygg som deg", "so?" eller noe. Slike kommentarer vil forsvinne om noen år, men det er kjempe dritt å få høre dem, spesielt som en sårbar ungdom. Anonymkode: 1a6ed...481
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Jeg er 1 cm høyere enn deg, og var den samme høyden ved 14 år. Alltid noen som kommenterte høyden. Når det skjer så ofte så gir det merker i sjelen. Første gang jeg fikk en kompliment for høyden var jeg 16 år og gikk første året på vgs. Glemmer jo aldri det! Jeg er nå over 30 år. Fremdeles kommentarer. Det er så lite man kan gjøre med høyden. Det er jo faktisk ikke viktig. Du kan si at du er så høy at du rekker helt ned til bakken. Du kan hoppe opp og skalle de andre i kneskåla. Mye rart man egentlig kan si. Skulle jo heller ønsket at folk slutta å kommentere høyden med mindre dem vil si noe pent om det. Det fine med denne høyden er at det er lett å komme i kontakt med folk, du kan be om hjelp til de utrolige ting og folk vil si ja, for du er jo så liten og søt Bare lære deg å bruke det til din fordel. Du vil med stor sannsynlighet også se ung ut lengre enn de som er vesentlige høyere enn deg. Du kan gå på barneavdeleingen og handle klær, du kan ta barnebillett på kollektivtilbudene. Du må vise leg til langt over 30 på polet. Hvis det er noe trøst, så blir det faktisk bedre med årene. Anonymkode: 39919...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Det er litt lavt, men det er mange voksne damer som ikke er større enn det de heller. Normal høyde i Norge regnes fra 163, de under som lavere enn normalen. Men høye og lave folk må jo til for å lage et gjennomsnitt. Det er mange som er på din høyde. Ellers har du en fordel. Du kan stadig vokse i flere år. Hvor lenge kvinner vokser er veldig variabelt, men det henger mye sammen med puberteten. Om du er ferdig med hele puberteten er det usannsynlig at du vil vokse så mye mer. Men en kan si at en vokser ca 5-10 cm etter en får menstruasjon. Anonymkode: 61573...92f
Fru Uperfekt Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Er en jente på 14 år som er ca 153 cm høy. Flere ganger i uken får jeg kommentarer at jeg er liten, at jeg er lav, at folk ikke tror at jeg er 14 og at jeg er kortvokst. Ja, jeg vet jeg er lavere enn de fleste jentene på min alder. Jeg er så lei av å få slike kommentarer , jeg blir veldig såre for det. Jeg vet at det er ikke så mye man kan gjøre for å bli høyere , men hvor lenge vokser jenter? Kan man begynne med veksthormoner? Har dere noen forslag på hva jeg kan si når jeg får slike kommentarer? Anonymkode: f69b4...e47 Nå er jeg motsatt av deg, og det var ikke så kjekt å bli kalt lyktestolpen m.m heller Du får trøste deg med at roser vokser senere enn ugress 😀
Gjest hysj Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 (endret) Du kan jo bruke de andres høyde mot dem i retur, hvis du blir lei nok av kommentarene deres. Eller henvise til mange flotte, talentfulle kvinner som har samme lave høyde som deg. Madonna er ikke spesielt høy. Lady Gaga er heller ikke så høy, er hun vel? .... Edith Piaf var ganske liten, men med en kraftfull stemme. Endret 18. mars 2017 av hysj Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 Jeg er også lei av å bli fortalt hvor liten jeg er av alle andre, som om jeg ikke er klar over dette selv liksom. Lite man kan gjøre med det. Pleier å ta slike kommentarer med selvironi, men noen ganger må jeg innrømme at jeg får veldig nok altså. Da pleier jeg å svare at dette har jeg blitt fortalt hver dag hele mitt liv, så jeg begynner å bli klar over hvor liten jeg er nå. Da pleier de å føle seg litt dumme. Anonymkode: bc6f4...eb3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #8 Skrevet 20. mars 2017 Det der er bare kjipt NÅ. Om noen år så kommer du til å være heldig, for du kommer til å være liten og søt og se mye yngre ut. På din alder vil man se eldre ut og høy ut, når man blir eldre vil man se yngre ut. Anonymkode: 6fb49...f9e
Thyra Skrevet 20. mars 2017 #9 Skrevet 20. mars 2017 På 18.3.2017 den 19.53, AnonymBruker skrev: Det er litt lavt, men det er mange voksne damer som ikke er større enn det de heller. Normal høyde i Norge regnes fra 163, de under som lavere enn normalen. Men høye og lave folk må jo til for å lage et gjennomsnitt. Det er mange som er på din høyde. Ellers har du en fordel. Du kan stadig vokse i flere år. Hvor lenge kvinner vokser er veldig variabelt, men det henger mye sammen med puberteten. Om du er ferdig med hele puberteten er det usannsynlig at du vil vokse så mye mer. Men en kan si at en vokser ca 5-10 cm etter en får menstruasjon. Anonymkode: 61573...92f Nå blander du vel "gjennomsnittlig" og "normal"...
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #10 Skrevet 21. mars 2017 Si: "pass deg eller så hopper jeg opp og biter deg i nesa!!!" Har ei venninne som er like høy som deg, hu pleide å si det til folk noen ganger når hun ble lei av at folk kalte henne lav. Noen ganger bare sa hun det rett ut og: "Jeg er litt lei av at folk kommenterer høyden min!" Noen ganger må man bare si fra Anonymkode: 2a84b...49d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå