Gå til innhold

Du som har frittstående mikrobølgeovn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har frittstående mikrobølgeovn, hvor har du den?

På benken? Oppå kjøleskapet? I et åpent/lukket overskap/underskap?

Vi pusser opp, og tenker å ha frittstående mikrobølgeovn. De integrerte er så dyre, samt mye mindre, har jeg inntrykk av.

Samtidig vil vi ikke ha den verken på benken (tar opp arbeidsplass) eller oppå kjøleskapet (jeg når ikke opp). Vi bruker mikroen flere ganger i uka, så den må være lettilgjengelig.

Funker det å plassere mikroen i et åpent overskap, og så heller ha ei kortere skapdør til hyllene over mikroen?

Anonymkode: c4326...510

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår brukes ganske lite. Den har fått plass bak lukket dør inni et høyskap, med godt med luft på alle sider og stikkontakt inni skapet. Døra står oppe når vi bruker den, og lukkes igjen etterpå. Den store fordelen (bortsett fra at vi slipper å se den) er at om vi finner ut at vi ikke har bruk for den lenger er det bare å fjerne den, så har vi enda bedre skapplass. :) 

Anonymkode: 56bed...0c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har frittgående mikrobølgeovn og lar den gå ut og inn som den vil

Anonymkode: a1045...ed4

• Liker 21
Skrevet

Står inni et slikt skap, stikkontakt inni skapet.

AnonymBruker
Skrevet

Inni benkeskap, bak den står brødbakemaskinen som blir brukt en gang i året ;-) 

Anonymkode: c37fe...34f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har frittgående mikrobølgeovn og lar den gå ut og inn som den vil

Anonymkode: a1045...ed4

😂 

Vi bruker mikrobølgeovnen så lite at den står i boden, henter den ved behov 😊 men hadde vi hatt plass ville jeg hatt den i et skap. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Først på benkeplaten, men irriterte meg grønt at den tok plass. Da monterte jeg en ordentlig hylle på veggen og har den der nå i passe høyde :) 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har frittgående mikrobølgeovn. Det beveger seg litt rundt omkring i kjøkkenet.

Ops, leste ikke tråden, noen kom før meg! 

Endret av NewInTown
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en firkantet cube fra Wirlpool. Står i hjørnet på benken. Å lage plass til mikro i innredningen er uaktuelt fordi mikroen blir mye brukt og tar kvelden før innredningen. Målene på mikroer endrer seg fra år til år. 

Anonymkode: f828f...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Har den i et åpent overskap. Det funker fint. Har en skapdør i reserve om vi skulle kvitte oss med mikroen. 

Anonymkode: 19db5...ad9

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten hvit sånn mikrosak. Den har slått seg til ro på benken. Jeg tror ikke den har så gode klør at den klarer å klatre til topps på kombiskapet (2 meter og noen centimeter høyt). 

I mitt kjøkken går det greit at den har definert reviret sitt på benkeplaten.

Hva den gjør når jeg kke er hjemme kan være så mye (er ikke alt man egentlig vil vite tenker jeg :fnise: ).

Anonymkode: 7910e...16c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Står i boden. Tar den frem ca. 2 ganger i året. Maks. 

Anonymkode: eaad3...7d6

Skrevet (endret)

Før kjøkkenet ble byttet og den ble bygget inn sto den i et hjørne mellom kjøleskap og komfyr. Plassen ble ikke brukt til noe uansett så den var ikke i veien.

Som student kom en i kollektivet med en mikro etter noen år. Den sto først et halvår på en plaststol fra Ikea før jeg kjøpe et Lack-bord til den. Tror den likte seg bedre med en mer stabil tilværelse.

Endret av applestories
AnonymBruker
Skrevet

... Folk har med andre ord ofte nære og personifiserende forhold til mikrobølgeovnene sine, det bar jo hyggelig å se!

Da skal jeg prøve å finne plass til den i et overskap. 

Anonymkode: c4326...510

• Liker 2
Gjest Vil ikke
Skrevet

Jeg har steikovnen i et høyskap. Over den har jeg et skap hvor skapdører åpnes oppover og parallelt med skapfrontene. Her står mikroen. Ble planlagt da jeg fikk nytt kjøkken så det er stikkontakt der. Tidligere hadde jeg den i nederste hylle i et overskap. Hadde da bare kortere dør som dekket resten. 

Skrevet

Her står den oppå kjøleskapet, bruker den max 1 gang i uka, så den gangen klarer jeg fint å stå på tå om jeg ikke gidder å hente pygmèkrakken min :P 

• Liker 1
Skrevet

Vi har sannsynligvis ett av landets minste kjøkken, så tetris-spilling og stabling er vi blitt gode på! 
Kjøleskapet vårt (ikke av den aller høyeste typen) får ikke en gang plass på kjøkkenet, så det står på stua :fnise:
Og oppå der står mikrobølgeovnen, og da får vi plass til både kaffemaskin og teposer oppå den igjen. :tommel:

AnonymBruker
Skrevet

Har den oppå kjøleskapet. Jeg rekker heller ikke opp, men bruker bare en stol eller spør mannen som er over 180:ler:

Anonymkode: 1a158...bcd

Skrevet

Bruker vår hver dag til babymiddag. Har den i skapet under ovnen. Jeg er over snittet lat og bedagelig tror jeg, men å løfte den frem og tilbake en gang om dagen får til og med jeg til :-p 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...