AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Hvor mye bruker du egentlig på gaver til andre i måneden/året? Jeg føler det alltid er bursdager, dåp, bryllup, jul, baby shower, gavekasse på jobb, barselgaver med mer. I tillegg går det med en del til reise når tilstelningene er i andre byer. Jeg har selv ikke barn, men kjenner en del som har så det blir jo en del utgifter på grunn av det. Skjønner ikke hvordan studenter og dere med dårlig råd får det til å gå. Hvis det er tilstelning utenbys blir det fort 1.000 for gave og reise, det er mye å bruke på en dag. Anonymkode: 87f77...d55
Gjest Cocosa Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Reiser jeg langt, blir det ingen gave, kun et fint kort jeg har laget. Til familie i nærheten baker vi kake. Til venner kjøper jeg en flaske vin eller strikker votter/sokker. Barn får noe de trenger, for eksempel klær på salg
Fru Uperfekt Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye bruker du egentlig på gaver til andre i måneden/året? Jeg føler det alltid er bursdager, dåp, bryllup, jul, baby shower, gavekasse på jobb, barselgaver med mer. I tillegg går det med en del til reise når tilstelningene er i andre byer. Jeg har selv ikke barn, men kjenner en del som har så det blir jo en del utgifter på grunn av det. Skjønner ikke hvordan studenter og dere med dårlig råd får det til å gå. Hvis det er tilstelning utenbys blir det fort 1.000 for gave og reise, det er mye å bruke på en dag. Anonymkode: 87f77...d55 Vi ligger vel i snitt på en 4-5k i mnd Nå skal det sies at vi har en over snittet stor familie så det trekker opp.
Wenda Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Svært lite. Kjøper kun gaver til de aller nærmeste til jul. Ellers kjøper jeg kun bursdagsgaver til min beste venninne og hennes sønn Sjeldent det er dåp, bryllup og slikt i min familie...heldigvis 1
Brukerano Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Kjøper gaver til fostersøster, hennes datter, min søster, kjæresten min sine barn og kjæresten. Ellers er det jul. Sjeldent jeg blir invitert til noe annet 😂😂
Jordbæra Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye bruker du egentlig på gaver til andre i måneden/året? Jeg føler det alltid er bursdager, dåp, bryllup, jul, baby shower, gavekasse på jobb, barselgaver med mer. I tillegg går det med en del til reise når tilstelningene er i andre byer. Jeg har selv ikke barn, men kjenner en del som har så det blir jo en del utgifter på grunn av det. Skjønner ikke hvordan studenter og dere med dårlig råd får det til å gå. Hvis det er tilstelning utenbys blir det fort 1.000 for gave og reise, det er mye å bruke på en dag. Anonymkode: 87f77...d55 Har funnet ut noe lurt. Bestille litt div fra ebay, babyklær i blått/rosa, div småtteri, tights eller andre ting som passer alle. Bare ha liggende sånn til alle sånne ting. Da blir det ikke så dyrt i lengden.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #7 Skrevet 18. mars 2017 Jeg kjøper inn gaver når jeg finner fine gaver på tilbud. Når det f.eks. er bydager i byen min så har butikkene gode tilbud på ting som er fine gaver. Da forsøker jeg å finne gaver til kommende bursdags- og julegaver. Så langt har det fungert strålende for mottagerne og for min lommebok. På jobb er systemet med gavepengekonvolutt nedlagt. Anonymkode: 2f2eb...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 1 minutt siden, Jordbæra skrev: Har funnet ut noe lurt. Bestille litt div fra ebay, babyklær i blått/rosa, div småtteri, tights eller andre ting som passer alle. Bare ha liggende sånn til alle sånne ting. Da blir det ikke så dyrt i lengden. Bare litt kipt når en del blir så fornærmet når de ikke får det de har ønsket seg/ønsket seg til barnet. Anonymkode: 87f77...d55
Jordbæra Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare litt kipt når en del blir så fornærmet når de ikke får det de har ønsket seg/ønsket seg til barnet. Anonymkode: 87f77...d55 I de babyshowerne jeg har vørt i har vi vært såå mange at de alltid får nøyaktig det de har ønsket seg. Har gjort dette i flere år uten at noen har blitt fornærmet. På bursdager har jeg fått "perfekt, hvor har du kjøpt, vil ha flere."
Perle Skrevet 18. mars 2017 #10 Skrevet 18. mars 2017 (endret) 3 timer siden, Jordbæra skrev: Har funnet ut noe lurt. Bestille litt div fra ebay, babyklær i blått/rosa, div småtteri, tights eller andre ting som passer alle. Bare ha liggende sånn til alle sånne ting. Da blir det ikke så dyrt i lengden. Gjør det samme. Har et lite "lager" liggende med allt fra babytøy, vinflasker, hjemmelaget syltetøy, barnebøker til lipglosser. Tråler på salg, og tilbud. Hekler og strikker også en del som hobby. Min samboer har sju (!) søsken, så her er det "hurramegrundt" hver enste måned. Han selv har kapituliert, og husker vel knapt sin egen bursdag og er bare lykkelig over att jeg holder styringen. Jeg synes der er så gøy å gi, og så koselig å gi bort noe jeg vet mottaker liker og setter pris på! Synes også det å pakke inn ting pent, lage fine kort og gaveposer er gøy. Ting behøver ikke være dyrt. Om en gjør det litt smart og gjennomtenkt. Pakke det vakkert inn, skrive pent på kortet. Det viktigste er at det en gir speiler mottakeren, og ikke bare er "random" dyr sak. Koseligste jeg vet er å se en liten skrott stabbe rundt med nallebjørn som jeg har laget. Endret 18. mars 2017 av Perle Skriveleifer 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå