AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Jeg så på et tysk hage program hvor man monterte solcellepaneler på taket. Strømen huset lagde kunne man sende tilbake ut på nettet og fikk tregt fra strømregningen. Noen hus lagde mer strøm en de selv brukte og tjente penger. Jeg har hørt at man har lov å gjøre det samme her i Norge. Det hadde vært morsomt å bidra til miljøet. Anonymkode: 2d06f...d6b
tdm900 Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Det er på full fart opp på hustakene her også. Fikk for ikke lenge siden spørsmål om å være med på et pilotprosjekt fra kraftleverandøren. Det er ei pakke som skal gi ca.3000kwt pr år
skrue Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Som en start vil jeg kanskje tro at det enkleste er å bruke strømmen selv. Feks. til oppvarming av vann. Det må man jo gjøre selv på den tiden av året det er mest sol.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 Solceller på taket er absolutt et satsningsområde, og leverandørene blir flere samtidig som teknologien blir bedre og prisene synker. Enn så lenge er det ganske kostbart, men jeg tror de fleste leverandørene i Norge tilbyr en slags abonnementsavtale/avdragsavtale hvor kostnadene blir fordelt over tid. Elon Musk er også i ferd med å lansere takstein med innebygde solceller, spår at dette kommer til å bli mer og mer vanlig. Musk er ledende på batteriteknologi også, så kanskje man kan få mer effektive anlegg på sikt. http://syslagronn.no/2016/10/29/syslagronn/na-lanserer-elon-musk-og-tesla-takstein-med-solceller_170375/ Jeg ønsker meg definitivt solceller på den sørvendte delen av taket vårt, og vil tro at det vil være lettere og rimeligere innen vi skal skifte tak selv. Anonymkode: c33f7...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå