AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Visste dere at det eneste som skjer om du kjører med barna usikret i bilen er en bot? Her jeg bor har vi flere ganger varslet politiet om en familie som konsekvent kjører med barna usikret, flere ganger er de stoppet og hver gang får far som kjører en bot.. I dag ble han stanset igjen (observerte dette selv) og det stå på politiets FB / Twitter: Sitat Møre og Romsdal politidistrikt 2 hrs · TJØRVÅG. Trafikkontroll i tida kl 1030 - 1200. 104 bilførarar kontrollert. Ein bøtelagt for manglande sikring av barn i bil. - mitt spørsmål blir da; Når kan politiet gjøre MER for å sikre barna? Hvorfor bare bøter? Er det ikke andre tiltak de kan sette inn når foreldrene så tydelig viser at de "gir faen" i barnas sikkerhet? Anonymkode: e4fa0...e4f 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Det tenker jeg er opp til foreldrene. Hvorfor overvåker du denne familien? Anonymkode: 1aaf9...964 1
Carrot Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tenker jeg er opp til foreldrene. Hvorfor overvåker du denne familien? Anonymkode: 1aaf9...964 Overvåker man noen om man bor på samme tettsted og ser dem regelmessig? Kan man unngå å se dem på et så lite sted (googlet stedsnavnet det er knøttlite!) Jeg tenker ikke det er "opp til foreldrene" å sikre barn i bil! 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Bekymringsmelding. Å konsekvent ikke sikre barna ved bilkjøring viser til liten eller ingen omsorgsevne. Anonymkode: 0e93a...8ef 10
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Trodde man fikk to prikker på førerkortet i tillegg til boten jeg. Da burde jo dette førerkortet ryke snart. Anonymkode: a9ba3...26a 2
Arkana Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 (endret) Jeg er ganske sikker på at man i tillegg til bot også får to prikker, så blir man tatt jevnlig ryker førerkortet til slutt. Samtidig tenker jeg at det er grader av "barn usikret i bil". En toåring usikret i bil og en 9-åring på 134 cm (altså én cm under grensen for når det er påbudt med sikring i bil) usikret i bil er vidt forskjellig og førstnevnte synes jeg er langt mer alvorlig og bør straffes hardere (dog må man jo da ha et klart skille på hva som "bare" er uaktsomt og hva som er grovt uaktsomt). Endret 18. mars 2017 av Arkana
Vera Skrevet 18. mars 2017 #7 Skrevet 18. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tenker jeg er opp til foreldrene. Hvorfor overvåker du denne familien? Anonymkode: 1aaf9...964 Hvordan får du dette til å bli overvåking? De voksne lar være å sikre barna i en potensiell drapsmaskin (vi har ganske høye tall på bilulykker i landet), og du mener at hun skal snu seg andre vei? Dersom nabobarnet ditt blir utsatt for vold, snur du hodet andre vei da også? Det er større sannsynlighet for at barna i hi kommer til å dø pga foreldrenes manglende dømmekraft enn barnet som blir utsatt for vold..so suck it up. Vi har alle ansvar som medmennesker. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tenker jeg er opp til foreldrene. Hvorfor overvåker du denne familien? Anonymkode: 1aaf9...964 Dersom det skulle skje en ulykke som vil gi barna varige skader går dette faktisk utover barna. Det er en grunn til at loven eksisterer. Det er ikke opp til foreldrene. Anonymkode: 14233...b14 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tenker jeg er opp til foreldrene. Hvorfor overvåker du denne familien? Anonymkode: 1aaf9...964 Dette er et lite sted, alle kjenner alle - og mange har sagt fra til familien, meg selv også. Jeg har sågar tilbudt dem bilsetene vi ikke bruker. Ungene er under skolealder. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde man fikk to prikker på førerkortet i tillegg til boten jeg. Da burde jo dette førerkortet ryke snart. Anonymkode: a9ba3...26a Jeg kjenner til tre ganger far har fått bot nå og en gang mor siden i fjor på denne tiden når jeg så dem første gang med politiet da noen kunder på den lokale butikken hadde ringt politiet når de kom og meldt fra - hva som skjer ang prikker vet jeg ikke. Anonymkode: e4fa0...e4f
Belima Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 Les dette: http://www.klikk.no/motor/bil/article677326.ece Står klart og tydelig at en får prikker med usikrede barn i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå