AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Har en voksen hannhund på fire år og hr fått meg valp. I begynnelsen aksepterte han ikke valpen men nå har det snudd helt og den klarer ikke være sammen uten å leke. De bryter med hverandre og er mye tenner og de ligger som regel. Men for det første vil jeg ikke ha så mye herjing inne og for det andre må jeg jo skille dem for det meste for de gir seg aldri. Er valpen trøtt og slapper av så terger den voksne. Snakker jeg til den voksne og han hører, så flyr valpen ig biter på han. Vil det gå over av seg selv? Noen tips? Valpen er nå 5mnd Anonymkode: b064a...ed8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Mine er 8 og 6, det er fortsatt masse lek og herjing. Anonymkode: 16932...389 2
Salka Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Hvis du ikke tåler litt herjing foreslår jeg at du skaffer deg gullfisk i stedet. Å klage over at en valp leker er som å nekte et lite barn å leke. 8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 4 timer siden, Salka skrev: Hvis du ikke tåler litt herjing foreslår jeg at du skaffer deg gullfisk i stedet. Å klage over at en valp leker er som å nekte et lite barn å leke. Haha det var da voldsomt. Jeg vil ikke ha MYE herjing inne, fordi tispa blir 40 og hannen er 50kg. Problemet er ikke at valpen leker, men at de ikke kan være i samme rom uten å herje konstant. Han voksne er like ille. De gir seg aldri. I stedet for å komme med et tullesvar som ikke hjelper en dritt kan du enten ti still eller svare noe konstruktivt. Anonymkode: b064a...ed8 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Du må skille dem fysisk, ha en av dem i bur til den roer seg, bind den ene eller begge etc. Vet ikke hva som funker for deg og i forhold til hvordan du bor og sånn, men når de ikke gir seg så må du rett og slett gjøre det slik at de fysisk ikke kan nå hverandre til de roer seg.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 6 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Du må skille dem fysisk, ha en av dem i bur til den roer seg, bind den ene eller begge etc. Vet ikke hva som funker for deg og i forhold til hvordan du bor og sånn, men når de ikke gir seg så må du rett og slett gjøre det slik at de fysisk ikke kan nå hverandre til de roer seg. Hunder er IKKE burdyr! Anonymkode: ad9bd...cd9 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 2 timer siden, Den Lille Heksa skrev: Du må skille dem fysisk, ha en av dem i bur til den roer seg, bind den ene eller begge etc. Vet ikke hva som funker for deg og i forhold til hvordan du bor og sånn, men når de ikke gir seg så må du rett og slett gjøre det slik at de fysisk ikke kan nå hverandre til de roer seg. Bur?? Herrefred. Ha de på hvert sitt rom Ts, da får begge koblet av. Anonymkode: b6c30...17a 3
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunder er IKKE burdyr! Anonymkode: ad9bd...cd9 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bur?? Herrefred. Ha de på hvert sitt rom Ts, da får begge koblet av. Anonymkode: b6c30...17a Uffda, at jeg skulle si noe så forferdelig, var ikke meningen at hunden skulle bo der. Valpegrind da
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 De er separert store deler av tiden. Men det hjelper jo ikke når jeg ønsker at de skal ha selskap av hverandre uten å herje 24/7. Anonymkode: b064a...ed8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #11 Skrevet 19. mars 2017 Hvis valpen feller tenner er den ekstra "vill og gal" nå. Det roer seg når alle tennene har grodd til. Anonymkode: 68304...6b2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #12 Skrevet 19. mars 2017 Har du en forsterker som klarer å avbryte leken? Om du klarer å finne noe som får vekket deres oppmerksomhet på slik at du kan trene på å avbryte lek. Jeg hadde klikka om to store hunder hadde holdt på slik inne Anonymkode: bb817...9be
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #13 Skrevet 19. mars 2017 8 timer siden, Herr Heftig skrev: Er de nok ute? Ja 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis valpen feller tenner er den ekstra "vill og gal" nå. Det roer seg når alle tennene har grodd til. Anonymkode: 68304...6b2 Valpetenner er ute og nye nesten helt ute. Som sagt er den voksne like på tuppa 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en forsterker som klarer å avbryte leken? Om du klarer å finne noe som får vekket deres oppmerksomhet på slik at du kan trene på å avbryte lek. Jeg hadde klikka om to store hunder hadde holdt på slik inne Anonymkode: bb817...9be Ja får avbrutt men så går det et minutt så er det på'n igjen.. De klarer ikke slappe av eller være rolige sammen. Anonymkode: b064a...ed8
Hectine Skrevet 19. mars 2017 #14 Skrevet 19. mars 2017 Kan de "legg seg" ? Ha to hundesenger i stua, og kommander de til å bli der, og vær streng og putt de tilbake i sengen sin når de begynner å tulle til de er vant til å være sammen uten å måtte leke hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå