AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 En lørdag, på arbeidsplassen? Anonymkode: bed11...dc8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Da er det så alvorlig at du svarer, spør hva det gjelder, og forklarer situasjonen fra din sidé. Svarer du ikke blir ting straks verre. Kredittselskapene har lov til å ringe på lørdager på lik linje med andre dager. Unntaket er søndag og etter klokka 21 på kvelden. (Finnes lovverk for dette.) Du vet ganskelsikkert hva de ringer om? Anonymkode: 88d1d...adf 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Da er det mest sannsynlig slik at du ikke har betalt en eller annen regning som har gått til inkasso. De ønsker å nå deg for å avtale en betalingsplan. Ta telefonen. Det er mye lettere å prate med du tror Anonymkode: f3cd7...c37
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er det så alvorlig at du svarer, spør hva det gjelder, og forklarer situasjonen fra din sidé. Svarer du ikke blir ting straks verre. Kredittselskapene har lov til å ringe på lørdager på lik linje med andre dager. Unntaket er søndag og etter klokka 21 på kvelden. (Finnes lovverk for dette.) Du vet ganskelsikkert hva de ringer om? Anonymkode: 88d1d...adf Nei gjelder en kollega som de spurte etter så var vel egentlig bare nysgjerrig på omfanget. Trenger virkelig ikke vite detaljer, men vet vedkommende har hatt det tøft. Bare var nysgjerrig på om det var vanlig rutine å ringe lørdag på arbeidsplassen. Har ikke tenkt å nevne noe til kollegaen om at de har ringt. Anonymkode: bed11...dc8
Million Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 (endret) Dersom de har ringt, skal du selvfølgelig fortelle det til kollegaen din. Hvorfor i all verden skal du holde en så viktig beskjed unna vedkommende? Du har da plikt å gi telefonbeskjeder videre! Endret 18. mars 2017 av Million 21
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei gjelder en kollega som de spurte etter så var vel egentlig bare nysgjerrig på omfanget. Trenger virkelig ikke vite detaljer, men vet vedkommende har hatt det tøft. Bare var nysgjerrig på om det var vanlig rutine å ringe lørdag på arbeidsplassen. Har ikke tenkt å nevne noe til kollegaen om at de har ringt. Anonymkode: bed11...dc8 Stemmer dette, så har de alt brutt sin taushetsplikt. Anonymkode: 88d1d...adf 5
FrittgåendeBurugle Skrevet 18. mars 2017 #7 Skrevet 18. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei gjelder en kollega som de spurte etter så var vel egentlig bare nysgjerrig på omfanget. Trenger virkelig ikke vite detaljer, men vet vedkommende har hatt det tøft. Bare var nysgjerrig på om det var vanlig rutine å ringe lørdag på arbeidsplassen. Har ikke tenkt å nevne noe til kollegaen om at de har ringt. Anonymkode: bed11...dc8 Pass dine egne saker, og viderefør beskjeden til kollegaen din! 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 Hva skjer med at inkassobyråer ringer folks arbeidsplasser? Vært mange tråder om det i det siste... Kan da umulig være innafor! Anonymkode: 5755f...744
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer med at inkassobyråer ringer folks arbeidsplasser? Vært mange tråder om det i det siste... Kan da umulig være innafor! Anonymkode: 5755f...744 Ja var litt det jeg og reagerte på. Jeg ønsker ikke legge meg opp i kollegaens eventuelle økonomiske problemer. Pssser mine egne saker, men lurte som sagt på om dette var vanlig praksis og om det er var alvorlig. Sånn hypotetisk. Også introdusert de seg ikke. Jeg søkte opp nr og så det var de. De spurte etter xxx. Anonymkode: bed11...dc8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #10 Skrevet 18. mars 2017 Har en venninne som jobber i Lindorff. Hun har ringt meg fra sin jobb til min jobb. Om noen på jobb hadde spekulert i noe rundt dette eller tilbakeholdt beskjed ville jeg blitt irritert. Anonymkode: 531f3...dbd 1
EvaLena Skrevet 18. mars 2017 #11 Skrevet 18. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja var litt det jeg og reagerte på. Jeg ønsker ikke legge meg opp i kollegaens eventuelle økonomiske problemer. Pssser mine egne saker, men lurte som sagt på om dette var vanlig praksis og om det er var alvorlig. Sånn hypotetisk. Også introdusert de seg ikke. Jeg søkte opp nr og så det var de. De spurte etter xxx. Anonymkode: bed11...dc8 Istede for å tilfredsstille din nysgjerrighet så kunne du heller hentet denne kollegen din. Helt utrolig hvor nysgjerrige folk kan være altså 😡 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #12 Skrevet 18. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja var litt det jeg og reagerte på. Jeg ønsker ikke legge meg opp i kollegaens eventuelle økonomiske problemer. Pssser mine egne saker, men lurte som sagt på om dette var vanlig praksis og om det er var alvorlig. Sånn hypotetisk. Også introdusert de seg ikke. Jeg søkte opp nr og så det var de. De spurte etter xxx. Anonymkode: bed11...dc8 De ringer fra sjult nummer når de ringer til en arbeidsplass, ellers, igjen, de bryter taushetsplikten. Det samme gjør de om de pressenterer seg. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-26#KAPITTEL_3 Jeg har litt problemer med å tro at et stort firma som Kredinor opptrer slik du beskriver. Anonymkode: 88d1d...adf 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #13 Skrevet 18. mars 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ringer fra sjult nummer når de ringer til en arbeidsplass, ellers, igjen, de bryter taushetsplikten. Det samme gjør de om de pressenterer seg. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-26#KAPITTEL_3 Jeg har litt problemer med å tro at et stort firma som Kredinor opptrer slik du beskriver. Anonymkode: 88d1d...adf Javel..? De sa "hei, er XX tilstede?" Jeg svarte: "nei det er han dessverre ikke". De: "OK, hadet". Så søkte jeg på nr og det var Kredinor SA som ringte. Anonymkode: bed11...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #14 Skrevet 18. mars 2017 12 minutter siden, EvaLena skrev: Istede for å tilfredsstille din nysgjerrighet så kunne du heller hentet denne kollegen din. Helt utrolig hvor nysgjerrige folk kan være altså 😡 Vedkommende er ikke på jobb i dag, jeg ser han ikke før tirsdag. Syntes du jeg burde sende SMS? Jeg hadde følt det meget ubehagelig å fått en slik SMS. Og kanskje følt jeg burde forklare, samtidig som ingen hadde hatt noe med saken å gjøre. Jeg ville og følt meg utilpass at noen hadde visst slikt. Derfor jeg ikke ønsker å fortelle min kollega. Antar de har prøvd å ringe han på hans private tlf også. Anonymkode: bed11...dc8 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #15 Skrevet 18. mars 2017 Han/hun kan jo ha en kompis som jobber der? Anonymkode: 22976...d93
Sirah Skrevet 18. mars 2017 #16 Skrevet 18. mars 2017 Du gir så klart kollegaen din beskjed om at de har ringt. Det kan faktisk være så uskyldig som en abonement han har glemt å avbestille/betale. Jeg fikk en inkassoregning på 300kr engang for noen småting jeg hadde avbestilt. Fikk purring ved en feil og personen jeg ringte til sa jeg skulle se bort fra regningen. Plutselig fikk jeg et brev fra Lindorf gitt! Det var dog bare en telefon til dem for å forklare situasjonen og regningen ble slettet. I mitt tilfelle var det jo så enkelt som en beskjed som helt tydelig ikke hadde kommet dit den skulle, og det løste seg helt fint. Så enkelt kan det være for kollegaen din også.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #17 Skrevet 18. mars 2017 5 minutter siden, Sirah skrev: Du gir så klart kollegaen din beskjed om at de har ringt. Det kan faktisk være så uskyldig som en abonement han har glemt å avbestille/betale. Jeg fikk en inkassoregning på 300kr engang for noen småting jeg hadde avbestilt. Fikk purring ved en feil og personen jeg ringte til sa jeg skulle se bort fra regningen. Plutselig fikk jeg et brev fra Lindorf gitt! Det var dog bare en telefon til dem for å forklare situasjonen og regningen ble slettet. I mitt tilfelle var det jo så enkelt som en beskjed som helt tydelig ikke hadde kommet dit den skulle, og det løste seg helt fint. Så enkelt kan det være for kollegaen din også. Ja ikke sant var forsåvidt ikke såå nysgjerrig på hva det gjaldt, kun om det er veldig alvorlig siden det er lørdag og på arbeidsplassen liksom.. Er ikke min business å spekulere i sak men takk for svar! Anonymkode: bed11...dc8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #18 Skrevet 18. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han/hun kan jo ha en kompis som jobber der? Anonymkode: 22976...d93 Absolutt! Anonymkode: bed11...dc8 1
Sirah Skrevet 18. mars 2017 #19 Skrevet 18. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja ikke sant var forsåvidt ikke såå nysgjerrig på hva det gjaldt, kun om det er veldig alvorlig siden det er lørdag og på arbeidsplassen liksom.. Er ikke min business å spekulere i sak men takk for svar! Anonymkode: bed11...dc8 Nei de som jobber der har nok bare en liste og ringe ut ifra og det var nok tilfeldig at det var "hans tur" på en lørdag Det kan jo også være en kamerat som noen her sier.
paulette Skrevet 18. mars 2017 #20 Skrevet 18. mars 2017 Det kan jo også være at kollegaen din tilfeldigvis har registrert jobbnummeret i forbindelse med et kjøp, en booking eller et eller annet som har gått til Kredinor og at det derfor er nummeret de har på han, uten å vite at det er arbeidsplassen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå