Gå til innhold

2. gangs intervju - hva kan man forvente og hvordan forberede seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Var på førstegangsintervju for en uke tilbake og har nå blitt kalt inn til andregangsintervju. Var så dum jeg trodde kanskje jeg var ferdig første gang, men det var visst mer en uformell presentasjon og samtale. 

Noen som vet hva jeg kan forvente meg og hvordan jeg bør forberede meg? :)

Anonymkode: 867e1...3fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ingen informasjon om hva temaet for andregangsintervjuet ville være?

Om det ikke er på mandagen så er det fullt mulig å ringe og høre om det er noe spesielt du bør forberede deg på :)

Anonymkode: 2a27d...6fe

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ingen informasjon om hva temaet for andregangsintervjuet ville være?

Om det ikke er på mandagen så er det fullt mulig å ringe og høre om det er noe spesielt du bør forberede deg på :)

Anonymkode: 2a27d...6fe

Er det lurt/vanlig? Kanskje jeg skal gjøre det? :)

Fikk bare vite at første gang var jo en litt avslappet samtale, men at vi nå skulle ha med noen fra HR og at det ble litt mer formelt/grundig. Kanskje lurt å ringe og sjekke ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn ut mest mulig om arbeidsplassen. Hvis det er et firma bør du lese om produktene deres, hvem kundene deres er, hvor, hva slags markeder ol.

Anonymkode: a663b...d85

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel mye an på hvilket yrke man er i. Min bedre halvdel jobber innen IT, og har fått spesifikke tekniske tester + IQ-tester som han måtte gjennom i en intervju-fase.

Anonymkode: 6b64a...5ac

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lurt/vanlig? Kanskje jeg skal gjøre det? :)

Fikk bare vite at første gang var jo en litt avslappet samtale, men at vi nå skulle ha med noen fra HR og at det ble litt mer formelt/grundig. Kanskje lurt å ringe og sjekke ja. 

Vil tro det er veldig positivt at du ønsker å forberede deg! Det skjer ofte at det gis oppgaver til andregangsintervju, så det er et bra spørsmål også.

Lykke til! :)

Anonymkode: 0efcb...067

Skrevet

Vel jeg har fikk en gang beskjed om å ta med noe privat arbeid (kode) jeg var fornøyd med og ikke. Så snakket vi om det i en time. Ellers fikk jeg en annen gang en oppgave å utføre til andregangs interjuet. Så gikk vi igjennom oppgaven på interjuet

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! :)

Jeg spurte om å få tilsendt noe informasjon jeg etterlyste om firmaet, noe jeg fikk, men fikk ikke svar på om jeg burde forberede meg på noe spesielt. 

En venninne av meg fikk jobbtilbud når hun var inne andre gang og det hele var ganske avslappet, så hvem vet. Fikk dog inntrykk av at det kanskje er mer grilling som står for tur for min del :D 

Forresten - Noen som vet når det eventuelt er vanlig å få et tilbud? Og er det vanlig å få betenkningstid?

Jeg er i den situasjonen at jeg skal bli vurdert i to andre stillinger også, men det er ikke før i slutten av måneden/månedsskiftet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en oppgave til andregangsintervjuet. Syns andregangsintervjuet var mye mer avslappet, selv om jeg ble utfordret.

Tilbudet kan komme både raskt og seint, det kommer an på bransjen, om det må igjennom et ansettelsesråd og så videre.

Anonymkode: 4a186...aa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...