Gå til innhold

Vil jeg gå ned i vekt når jeg tar så mye vitaminer og mineraler?(tilskudd)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har ansett meg selv som normalvektig/slank, men de to siste årene lagt på meg 11 kg. Dette er en kombinasjon av kjærestevekt(da også ppiller), mye stress og sykdom og lite aktivitet som følge. Er ikke overvektig, men trives absolutt ikke. 99 prosent av garderoben min passer ikke lenger, jakker som skal sitte løst sitter stramt og får dem så vidt igjen..jeg vil gjøre noe med dette. Blitt sjekket for stoffskifte, men selv om tallene har variert litt sa legen at det var ok, men vi måtte følge med. I tillegg hadde jeg store mangler så må ta en del tilskudd de neste månedene(jern, vitamin D+B+K2, tar i tillegg tran nå. Vil dette påvirke vektnedgangen? Noen som har informasjon/erfaringer/+?

Prøver å ha ett variert kosthold, men får tydeligvis ikke i meg nok av vitaminene i kosten.

Det haster ikke, og jeg vil ned på en ordentlig måte så ingen hastekurer. Når det gjelder aktivitet prøver jeg å bidra med hverdagslige ting som alltid ta trappene i stedet for heis..gå av ett eller to stopp før jeg skal så jeg kan gå. Har ikke kapasitet verken fysisk eller psykisk for å gjøre noe med på nåværende tidspunkt. Derfor begynner jeg med fokus på kosten.

Anonymkode: 4aa9b...ec5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vitamintilskuddene vil ikke påvirke vektnedgangen.

Anonymkode: 27179...960

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

^Rettelse; tran har en del kalorier (selv om det er sunt), så disse må du legge inn i "kaloribudsjettet" for dagen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, vitamintilskuddene vil ikke påvirke vektnedgangen.

Jeg spør nemlig fordi jeg leste ett sted at dette kunne påvirke. (usikker kilde, så jeg ville høre om noen vet noe mer her).

AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis du har en kraftig mangel vil det påvirke din evne til å være aktiv i hverdagen, og dermed vil det hjelpe litt om du får rettet opp denne mangelen. Ellers vil ikke tilskudd ha noe å si for vekta. Det kan ha noe å si for helsa, da, så hvis legen mener du trenger tilskudd bør du absolutt ta.

Hvis du føler at du lever på en måte som ikke er bra for kroppen din er det lurt å forbedre livsstilen litt. Beveg deg mer, spis mer grønsaker og mindre godteri/snacks. Jeg mener ikke at du skal slanke deg, og absolutt ikke at du skal begynne med kalorirestriksjoner eller diett, for det kan forsterke de manglene du alt har.

Anonymkode: 8580e...d7a

• Liker 3
Gjest Cartman
Skrevet

Vitaminer er bra for cellene og immunsystemet ditt, noe som er viktig hvis du trener. Personlig tar jeg en del b og c vitamin, da jeg ikke spiser mye frukt og grønt. Denne vinteren har jeg holdt meg frisk. Faktisk er dette den første vinteren på lenge jeg har klart å holde meg 100% frisk. Resultatet av det er at jeg kan trene 5 dager i uka og på den måten miste noen kg.

Hvis du ikke trener, så kan du kjøpe burnere på helsekostbutikker. Personlig synes jeg de hjelper litt, men effekten er så som så.

Skrevet

Ryddet for reklame.

Edie, mod.

AnonymBruker
Skrevet
På ‎21‎.‎03‎.‎2017 den 21.37, Cartman skrev:

Vitaminer er bra for cellene og immunsystemet ditt, noe som er viktig hvis du trener. Personlig tar jeg en del b og c vitamin, da jeg ikke spiser mye frukt og grønt. Denne vinteren har jeg holdt meg frisk. Faktisk er dette den første vinteren på lenge jeg har klart å holde meg 100% frisk. Resultatet av det er at jeg kan trene 5 dager i uka og på den måten miste noen kg.

Hvis du ikke trener, så kan du kjøpe burnere på helsekostbutikker. Personlig synes jeg de hjelper litt, men effekten er så som så.

Hva er burnere?

Til en annen bruker som lurte på om valget var enten å komme opp i rette verdier eller vektnedgang. Nei, jeg er bare nysgjerrig:) Planlegger kosthold nå så er greit å vite hva jeg skal regne med av det jeg får i meg.

Tar tran nå(kapsler..klarer ikke flytende), multivitamin, d vit, og en cvitamin pille hver dag nå.

Gjest Cartman
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er burnere?

Til en annen bruker som lurte på om valget var enten å komme opp i rette verdier eller vektnedgang. Nei, jeg er bare nysgjerrig:) Planlegger kosthold nå så er greit å vite hva jeg skal regne med av det jeg får i meg.

Tar tran nå(kapsler..klarer ikke flytende), multivitamin, d vit, og en cvitamin pille hver dag nå.

Burner kan du få kjøp på helsekostbutikker. Det er tabletter som øker forbrenningen. Hvis du har hjerteproblemer i familien, så bør du være litt forsiktig med den typen produkter.

Edit: Du bør være forsiktig med fettløselige vitaminer, da de lagres i kroppen. Trankapsler inneholder vitamin a, d og e. Det samme gjør multivitamin. Hvis du i tillegg tar en d vitamin pille, så tar du tre forskjellige produkter med høyt innhold av d-vitamin. Det er kanskje et i overkant stort inntak. Særlig om sommeren. I tillegg kan inntaket av vitamin a og e også bli stort, da multivitamin og trankapslene begge inneholder vitaminet.

Vitamin b og c er tryggeste, da de er vannløselige. Det vil si at du pisser ut det kroppen ikke får brukt. På den måten skal det mer til at du får i deg for mye.

Endret av Cartman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...