AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Jeg er en kvinne på 23 år som alltid har vært nogenlunde frisk og rask. Jeg har et barn på snart 1 år, studerer og jobber deltid. Bor med samboeren min (barnefar). I det siste har jeg opplevd å bli mye svimmel, eller "ikke tilstede". Jeg har plutselig blitt mye utslitt og sliter med å jobbe med skole eller være helt tilstede på jobb. Dette er veldig uvanlig for meg, for jeg har alltid hatt mye energi og skolelyst. Her om dagen ble jeg plutselig helt akutt svimmel og fikk dårlig syn på det ene øyet, etterfulgt av en knallhard hodepine. Endte med legevakten, som endte med innleggelse på sykehus hvor de mente det var et migreneanfall, men siden jeg ikke har hatt migrene før (ingen i familien har det) og man må vist ha 5 anfall for å få en diagnose, så ble jeg sendt hjem uten noen konkrete svar. Nå har jeg vondt i hode hver dag. Det er slitsomt å sitte foran skjermer, og jeg blir fort ukonsentrert eller ufokusert på hva jeg driver med. Jeg føler hele tiden at jeg er litt "utafor" meg selv. Når jeg setter meg på huk en liten stund og skal reise meg opp igjen så kjennes det ut som jeg skal besvime, men det går "akkurat fort nok over" til at jeg ikke gjør det. I tillegg har jeg i det siste hatt en rar følelse av at jeg mister følelsen/bevegeligheten i beina selv om jeg ikke gjør det. Det gjør at jeg må "riste" foten for å nesten "bekrefte" for meg selv at jeg kan bevege den på en måte. Når jeg gjør det kjennes det ut som et lite adrenalinhopp akkurat der jeg ristet. Veldig vanskelig å forklare. Jeg har også kjent noe som minner om sterke voksesmerter i leggen/beinet i det siste. Det er ikke så vondt at jeg begynner å gråte eller ikke kan bevege meg, men det er såpass vondt at det er plagsomt. Går som regel over innen 1 time. Jeg har lest litt og lurer på om det kan være blodpropp, men legen på legevakten avfeide det med en gang uten å ta noe undersøkelse av det. Ville dette ha dukket opp på prøvene de tok på sykehuset? Da tok de både CT-Scan av hodet, blodprøver og blodtrykk. Jeg har også vært litt forkjølet de siste dagene, men har aldri hatt disse reaksjonene på å være litt syk tidligere. Kan også legge til at det er mye stress for meg for tiden, med skole, jobb og en baby som ikke har barnehageplass før slutten av April, og en samboer som jobber fulltid. Har bestilt legetime til neste uke, men hva skal jeg på en måte si? Føler det er så mye på en gang, så vet liksom ikke helt hvor fokuset burde ligge. Anonymkode: 4dfac...ebb
Silje92 Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Vitaminmangel...? Typiske tegn kan være svimmelhet, slapphet, utmattelse, prikking i hender og føtter. Hodepine/migrene kan jo skyldes mye stress/lite søvn over lang tid. Jeg har selv anstrengelsesutløst migrene, for min del vil det da si at hvis jeg jobber mer enn jeg normalt pleier, sover mindre og stresser ekstra mye slår det ut. Spesielt på vinterhalvåret. Jeg har selv gjort de tiltakene for at migrenen ikke slår ut. Jeg har både fått synsforstyrrelser på det ene øyet, blitt borte i noen sekunder osv før det er smelt i hodet. Da har jeg blitt veldig ømfintlig mot lys. Jeg har selv gjort de tiltakene i hverdagen slik at det ikke skjer, nå har ikke dette skjedd siden i høst heller. Jeg anbefaler deg at du forteller legen din akkurat det du skriver her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå