AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Hjelp! Jeg har jobbet som lærer i snart to år, og kjenner at jeg allerede nå begynner å miste motivasjonen og gleden ved yrket. For det første er jeg nokså sjenert og stille av meg, i tillegg til å være introvert. Så hvorfor jeg valgte å utdanne meg til lærer har jeg spurt meg selv om mange ganger, haha. Men i tillegg opplever jeg jobben som stressende. vi får mindre og mindre ressurser, større klasser, samtidig som det stilles høyere krav til undervisning og oppfølging. Foreldre forteller oss hvordan vi skal gjøre jobben vår, og jeg føler til tider jeg jobber mer i et serviceyrke enn som underviser og pedagog. Alltid noen som klager og er misfornøyde.. Samtidig er jeg veldig glad i å være sammen med elevene, og det er så mange herlige unger der ute:) Hverdagen er hektisk og variert, men i hvert fall ikke kjedelig! Men jeg vet ikke om dette er yrket for meg. Jeg har derfor begynt å tenkte på å finne meg en annen jobb: Men jeg aner ikke hva det kan være? Er det noen tidligere lærere der ute som har forslag? Vil helst ikke gå ned så mye i lønn, og er som sagt ikke det mest sosiale vesenet..Forslag anyone? Anonymkode: a6216...1da
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Uff, det verste er faktisk foreldre. De kan noen ganger gjøre en sak verre... Det er det jeg misliker mest i jobben som lærer. Etter det kommer alle forventninger og dokumentasjon. Har ingen særlige forslag, men ville bare si jeg føler med deg. Har også jobbet snart 2 år, men skal prøve litt til. Se om det går bedre. Anonymkode: dfb43...780
Sheltay Retrac Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Museumspedagog? Da slipper du alt papirarbeidet og alt mas med foreldre. Du kan også kjøre er det samme opplegget mange ganger, og elevene har med seg lærer som tar seg av oppførselen. Har vurdert det selv, har bare ikke noe museum i nærheten som tar imot nok skolebesøk. Andre ting er jo sånne ting som teknisk museum, Inspiria og andre typiske steder man reiser på skolebesøk til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå