Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2004 #1 Skrevet 15. desember 2004 Grrr.... Samme problemet som alltid. Kjolene passer ikke min kroppsform. Vanlig scenario: Finner meg en kjole, tar med et par forskjellige størrelser i prøverommet. Den største størrelsen henger posete over hofter og mage. På med den minste kjolen. Denne sitter glimrende, og jeg er strålende fornøyd, helt til jeg oppdager at det er umulig å få igjen glidelåsen øverst, over brystene. Flere som har samme problem? Jeg er så lei av å måtte bruke skjørt og topp eller en eller annen elastisk løsning. Det hender jo at jeg finner en kjole som passer greit nok over det hele, men det er jammen ikke ofte. Og som regel blir det ikke helt optimalt heller, bare brukbart. Er kjolene lagd slik at kvinner ikke skal få komplekser for sine små pupper, eller? Og hva i alle dager gjør dere som har silikonpupper? Det må vel bli skreddersydd, da?
Suzy Skrevet 15. desember 2004 #2 Skrevet 15. desember 2004 Amen, sier jeg bare... Jeg har akkurat samme problem som deg. Jeg er dessuten rimelig timeglassforma og da blir det enda tydeligere. Skal kjolene går rundt puppene så ser jeg ut som jeg veier 200 kg! Omslagskjoler, innsvingte og elastiske kjoler har vært løsningen for meg. Av og til har jeg kjøpt en størrelse større enn jeg trenger og sydd den inn også... Skjønner at det må fins noe for enhver, men jeg lurer veldig på hvorfor det ikke fins like mye muligheter for oss jenter som for gutta (har vært med Mannen for å kjøpe dress og der kunne du få dress i en og samme størrelse med tilpasning til slank/lubben, høy/lav, kort/lang arm - og med ekstra vidde i halsen på skjorta om det er aktuelt..) - for oss er det S, M, L - eller 36 - 44 og ferdig med det. Grrr...
Gjest miau Skrevet 15. desember 2004 #3 Skrevet 15. desember 2004 Vet hva dere snakker om gitt. Vi kan bare drømme om kjoler hvor det er sydd trekanter til puppene... :veldigsur: Jeg tror ikke det har noe med at de med "vanlig" størrelse på puppene ikke skal få komplekser, det er vel heller det at det er "vanlig" størrelse...
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2004 #4 Skrevet 15. desember 2004 Jeg tror ikke det har noe med at de med "vanlig" størrelse på puppene ikke skal få komplekser, det er vel heller det at det er "vanlig" størrelse... He-he, du har nok rett i det, ja. Jeg var bare litt frustrert i sted. Det jeg glemte å nevne var at jeg ellers ikke tenker noe særlig over størrelsen på puppene mine. Jeg er høy og slank, strl. 38 sånn ellers, og puppene er ikke så store at de plager meg eller noe, C/D- cup. (Kanskje jeg er litt bred over ryggen i tillegg, slik at det blir enda verre når jeg skal finne kjole? Hmmm) Det er jo slank og med byste moteindustrien forteller oss at vi skal være, men så lager de ikke klær som passer til en slik fasong en gang
Gjest GreenSky Skrevet 15. desember 2004 #5 Skrevet 15. desember 2004 Timeglassfigur er pent, men ikke alltid når en skal kjøpe klær. Jeg er smal i livet, men har brede hofter, noe som som regel medfører at skjørt og slikt slir ned på hofta og sitter litt rart. Og jeg får pusteproblemer når jeg drar glidelåsen over puppene. Men sånn ellers er jeg fornøyd. :-) Bare litt mer stress å finne klær. Men mange av klærne er laget for 'termos-folk' har jeg inntrykk av.
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #6 Skrevet 16. desember 2004 Jeg har sjelden problemer med at klær ikke passer, men det hender, og da er det heller for god plass over puppene.. dette gjelder særlig dressjakker. Skulle ønske de kunne bli produsert i forskjellige bryststørrelser.. kjoler også, for den saks skyld. :-?
Kelsey Skrevet 16. desember 2004 #7 Skrevet 16. desember 2004 Jeg har et omvendt problem. Har forholdsvis store hofter og rumpe, ganske tynn rundt livet, og små pupper. Det betyr at kjoler som passer over hoftene henger å dingler over puppene. Fant faktisk en stroppeløs kjole som passeti sommer, og det er ikke ofte skjer. Men så var det noen som la en våt klut over den, og fargene fløt overalt :evil: Så nå er jeg på kjolejakt igjen...
Dru Skrevet 16. desember 2004 #8 Skrevet 16. desember 2004 Da kunne du hatt den kjolen jeg fant i fjor på denne tiden. Nydelig over hofte og midje, men pinetrang over brystet.. Åh, det var irriterende..
Suzy Skrevet 16. desember 2004 #9 Skrevet 16. desember 2004 Jeg har sjelden problemer med at klær ikke passer' date=' men det hender, og da er det heller for god plass over puppene.. dette gjelder særlig dressjakker. Skulle ønske de kunne bli produsert i forskjellige bryststørrelser.. kjoler også, for den saks skyld. :-?[/quote'] Noen har faktisk gjort det, men det koster... Dress for brystfagre
Gjest GreenSky Skrevet 16. desember 2004 #10 Skrevet 16. desember 2004 Jeg likte drakten på forsiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå