AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Hei, jeg lurer på om det er noen med den diagnosen her? Når ble du diagnosert og hva var de første tegnene? Er det alltid noen i familien eller slekten som må ha det for at en selv skal ha det? Jeg viser mange tegn på schizofrenia, og er litt bekymret. Er ofte veldig paranoid og tror folk er ute etter å skade meg, og jeg har alltid slitt med rare bilder i hodet siden jeg var barn, i det siste har dette blitt verre, og jeg begynner å lure på om jeg mister kontakten med virkeligheten i blant. Fått høre at jeg har rare ideer og tanker av bekjente. Bør jeg utredes eller er dette helt normalt? Anonymkode: 72c4b...69c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Bør utredes. Ta kontakt med fastlegen. Anonymkode: 8f60b...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Ja, jeg vurdere det, men er litt redd for å få en diagnose, føler alt er så stigmatisert for tiden... Anonymkode: 72c4b...69c
lokmeister2016 Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Du har sikkert opplevd traumer i barndom . Selv er min mor scitzofren , henne tror av og til henne heter noe annet eller har gjort ting som og skrive bok turne med whence Myhre eller er gift med Michael Jackson.. henne er ekstremt scizofren da. di bør utredes mulig du bare har ADHD ,add også
lokmeister2016 Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Mulig du er paranoid og har angst eller alvorlig angst og derfor ser for deg rare ting ? At du er redd for noe og ser de for deg? Har du tvangstanker og ?? Om du av og til tror du er en annen eller hører stemmer eller ser halliser kansje er mere sjanse for og vere scizofren da
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 Jeg tror ikke du skal være så redd for å bli diagnostisert med schizofreni, det skal mye til for å ha denne lidelsen. Hvis du tenker at du kan være rammet av en slik sykdom, så forteller det ihvertfall at du har det veldig slitsomt og vondt nå. Bestill en legetime og fortell hvordan du har det, kanskje det er lurt å få snakke med en psykolog ganske raskt? Jeg har vært redd for det samme selv (eller veldig bekymret for å bli så syk), har en del fantasi + depresjon/angst. Det kan oppleves veldig heftig det. Anonymkode: da185...29b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå