Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg bor med en kjempe god venninne, og vi begge studerer. Ofte hvis vi blir invitert på spillekveld, filmkveld eller fest vil hun heller være hjemme. Jeg er veldig sosial av meg og sier av og til nei til aktiviteter for å få kosekveld med hun jeg bor med. I det siste vil hun ikke være med på noe. Vi ble invitert på besøk til felles venninne og folk vi kjente fra folkehøgskolen. Det var noen på besøk i byen og tenkte det hadde vert hyggelig å møtt alle. Venninna mi ville ikke og tenkte, greit da går jeg alene.. men hun omvestemte seg og sa hun var glad hun ble med.

jeg fikk nettopp vite at hun skal flytte snart til andre siden av norge pga hjemlengsel, og studere der istedet og nekter å komme i hennes egen bestekompis sin bursdag. Jeg skal gå siden han er god kompis av meg og, men synes det er rart siden hun snart flytter.

hvorfor blir hun ikke med på sosiale ting lengre? Tror dere det har noe med flyttingen å gjøre? 

I seg selv synes jeg situasjonen er veldig trist, når en sykt sosial person plutselig ikke vil være med andre og flytter bort..

hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du burde stille henne de spørsmålene du stiller her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror, ut fra din beskrivelse, at hun kan ha såpass mye hjemlengsel at hun faktisk ikke har det bra nok til å ha energi til å være sosial. Oppmuntre henne til å komme seg litt ut når det er noe spesielt som skjer, men ikke mas. Det virker mot sin hensikt. Bare la henne ta sine egne valg. 

Anonymkode: 4dabc...744

• Liker 2
Skrevet

Sikker på at hun var en "sykt sosial person før", og ikke bare bukket under for det evinnelige maset om å bli med på alt?

Enkelte her i verden syns det kan bli litt veel mye sosialt, og har ikke behov for å treffe folk. Kanskje noen ganger i året bare, selv om de anser vennskapsforholdet som godt.

På en annen side kan det hende at hjemlengselen og følelsen av nederlag/ å gi opp sitter dypt i, og at triste følelser fyller henne såpass at sosialt samvær er uønsket. Kanskje er hun sliten, kanskje er hun redd for å snakke om studiet, hvem vet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun var mer sosial før, så kan det hende at om hun bruker mye energi på flyttingen/hjemlengselen, så har hun ikke mer energi igjen til å være sosial. Jeg må lade opp for å være sosial. Og da jeg flyttet, så ble jeg mye mindre sosial en periode pga at det var så stressende.

Anonymkode: a46c9...14c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne, vis at du bryr deg! Det trenger ikke være noe større enn at hun ikke orker pga flyttingen, men det kan også være hun har det vanskelig. 

Anonymkode: 6b9d6...de9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En tanke. Kanskje det er vanskelig å bruke tid på andre ting når en egentlig skulle brukt tid på flytting. Kanskje dere kan ha det sosialt sammen mens du hjelper henne med pakking?

Anonymkode: a46c9...14c

AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2017 den 1.57, Smiliien skrev:

Hei!

jeg bor med en kjempe god venninne, og vi begge studerer. Ofte hvis vi blir invitert på spillekveld, filmkveld eller fest vil hun heller være hjemme. Jeg er veldig sosial av meg og sier av og til nei til aktiviteter for å få kosekveld med hun jeg bor med. I det siste vil hun ikke være med på noe. Vi ble invitert på besøk til felles venninne og folk vi kjente fra folkehøgskolen. Det var noen på besøk i byen og tenkte det hadde vert hyggelig å møtt alle. Venninna mi ville ikke og tenkte, greit da går jeg alene.. men hun omvestemte seg og sa hun var glad hun ble med.

jeg fikk nettopp vite at hun skal flytte snart til andre siden av norge pga hjemlengsel, og studere der istedet og nekter å komme i hennes egen bestekompis sin bursdag. Jeg skal gå siden han er god kompis av meg og, men synes det er rart siden hun snart flytter.

hvorfor blir hun ikke med på sosiale ting lengre? Tror dere det har noe med flyttingen å gjøre? 

I seg selv synes jeg situasjonen er veldig trist, når en sykt sosial person plutselig ikke vil være med andre og flytter bort..

hva kan jeg gjøre?

Kansje hun ikke har så mye penger i og med hun skal flytte? 

Hvorfor snakker du ikke med henne om dere er så kjempe gode venner da?

Anonymkode: d3c5f...6fe

Skrevet

ikke gjør noe som helst, dra uten henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...