Filifjonka89 Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Gutten min nekter alt på glass. Er uerfaren på området, og har bare laget fiskeboller og kokt torsk med poteter og gulrøtter. Det er han veldig glad i Tar gjerne imot tips om enkel og god babymat! Gjerne med noe kjøtt:)
Essie_ Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Meld deg inn i gruppen "hjemmelaget babymat" på Facebook. Der ligger det et hav av oppskrifter til forskjellige aldersgrupper, og du får raskt svar på spørsmål. Stemningen der inne kan til tider være noe "hysterisk", men det er det enkelt å overse. Har likevel lært veldig mye om sunn, hjemmelaget babymat.
Outlander Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 12 timer siden, Filifjonka89 skrev: Gutten min nekter alt på glass. Er uerfaren på området, og har bare laget fiskeboller og kokt torsk med poteter og gulrøtter. Det er han veldig glad i Tar gjerne imot tips om enkel og god babymat! Gjerne med noe kjøtt:) Veldig enkelt å lage litt selv - skjære opp noe kylling bryst i små terninger, samt gulrot, potet, erter osv. Legge det opp i en panne og dekke med vann, frisk timian og la den småkoke til grønnsaken er møre. Tilsett smør og litt avokado og bruk stavmikser for å mikse opp det hele. NAM.
Sushi Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Jeg kokte opp kjøtt (gjerne bibringe, høyrygg eller noe annet som må koke lenge og som har en del fett), moste det og frøs ned i terninger. Så lagde jeg grønnsaksmos, også i terninger. Når det var tid for middag var det bare å ta opp noen terninger kjøtt (flere og flere ettersom barnet spiste mer) og et utvalg grønnsaksterninger (for eksempel gulrot og brokkoli den ene dagen, erter og søtpotet den andre dagen). Hadde også i litt forskjellig krydder/urter hver gang. Hvis jeg brukte kjøtt med lite fett (for eksempel kalkun eller kylling) hadde jeg i litt usalta smør i tillegg. Ofte funka det også fint å ta litt av vår egen middag og tilpasse konsistensen til babyen. Du skal være glad barnet ditt ikke vil ha den kjipe glassmaten. Mye bedre å introdusere mange forskjellige smaker og lage mat som ikke smaker likt hver gang.
LilleMy1989 Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Hva med blw? Og hvorfor kan ikke baby bare få det samme som dere til middag? Her lages det ikke spesiell babymat. Han får det som han kan få av det vi har 1
Hanneli Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 Vi gir baby stort sett det samme som vi spiser. Har begynt å lage en del fra bunne av og uten salt. Vi gir henne det meste så lenge det er litt mykt å tygge på.
Pearl2.0 Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 Disse mosene var vår veldig glad i: Karbonadedeig med potet, gulrot og kålrot. Torsk med potet, gulrot, brokkoli og blomkål. Svinekjøtt med ris, søtpotet, gulrot og brokkoli. Og hvitløk. Kylling med pasta, søtpotet, gulrot, brokkoli og eventuelt mais. Med litt hvitløk. Laks med potet, gulrot og brokkoli (kan sløyfes). Kylling med gulrot, ananas, selleri, pasta, kokosmelk og kokosmasse. Pasta bolognese med løk, hakket tomat, vann, karbonadedeig, gulrøtter (revet), pasta og basilikum. Mitt råd hvis du skal mose alt: Ikke bruk for mye pasta for da blir konstistens og smak rar. Vår mini er veldig glad i hvitløk. Også er det best å smake seg litt frem til hvor mye man trenger av hver ingrediens. Sterke smaker trenger ikke være hovedingrediens for eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå