Gå til innhold

Småbarna gråter og spør etter pappa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når småbarna gråter og spør etter pappa, og pappa ikke svarer på mobil og heller ikke kommer hjem, hva svarer jeg da? 

Anonymkode: f7a66...275

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar at Pappa er på jobb og at han kommer hjem etter at de har sovnet.......

Stor klem til deg TS ♥️

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sirah skrev:

Svar at Pappa er på jobb og at han kommer hjem etter at de har sovnet.......

Stor klem til deg TS ♥️

Han kommer ikke hjem, etter jobb, han har ikke vært hjemme på flere uker, bortsett fra om morgenen for å dusje og skifte klær. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig situasjon! Vet ikke hvor små barn det er snakk om, men jeg hadde nok sagt at han var på jobb. Hva skal man si. 

Anonymkode: 8744a...eab

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer ikke hjem, etter jobb, han har ikke vært hjemme på flere uker, bortsett fra om morgenen for å dusje og skifte klær. 

Tenkte at dersom du sa det så kanskje de slo seg til ro med det og gikk og la seg 😔 Får de treffe pappaen på morgenen da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Sirah skrev:

Tenkte at dersom du sa det så kanskje de slo seg til ro med det og gikk og la seg 😔 Får de treffe pappaen på morgenen da?

I morges tok han seg litt av dem, før han leverte dem i barnehagen. Han har i lengre tid kommet opp nydusjet og hevdet han sov på gjesterommet, nede. Mens han ikke har vært hjemme om natta og om kvelden må han jobbe overtid. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I morges tok han seg litt av dem, før han leverte dem i barnehagen. Han har i lengre tid kommet opp nydusjet og hevdet han sov på gjesterommet, nede. Mens han ikke har vært hjemme om natta og om kvelden må han jobbe overtid. 

Æsj... Sender deg en stor klem jeg ♥️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du svarer at mamma og pappa skal snart bo hver for seg, men at dere begge er like gald i dem og at de kommer til å få være sammen med dere begge. 

Anonymkode: 256bf...32f

• Liker 36
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Si du vet ikke og at du også syns det er dumt, og de må spørre han når han kommer.

AnonymBruker
Skrevet

De forstår ikke så mye når de ikke er tre år, enda. 

Skrevet

Selv om de er under tre år så føler de savn og usikkerhet ang hans fravær.

Kan ikke dere omgås så kan du vel tilby han å være med dem og å legge dem mens du tar deg en tur ut til en venninde eller noe slikt.

Du må jo ta dette opp med ham, det er jo hans barn også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Selv om de er under tre år så føler de savn og usikkerhet ang hans fravær.

Kan ikke dere omgås så kan du vel tilby han å være med dem og å legge dem mens du tar deg en tur ut til en venninde eller noe slikt.

Du må jo ta dette opp med ham, det er jo hans barn også.

Han svarer ikke på telefon, han vil ikke prate. 

Jeg har sittet og ventet opp hver kveld hele uka. Gått ut og sett at bilen ikke er i garasjen. Han har kommet opp tidlig på morgenen og påstått at han har sovet på gjesterommet. Sist natt satte jeg moppebøtta full av duploklosser opp på døra for å høre når tid han kom. Han kom i morges, og sa ikke noe. 

Barna spør etter pappa hver gang det kommer noen eller mobilen ringer. Hvor sløv kan avslørte menn bli? 

Skrevet

Huff. Tragiske greier. 

Send ham en lang melding ang dette med barna.

AnonymBruker
Skrevet

Med forbehold om at jeg skjønner dette rett.

Når det gjelder barna, må du bare ta en nødløgn og roe ned/avlede så godt du kan. Småbarn har den fordelen at de er lette å lure, og selv om du og mannen tydeligvis er midt i en kjempekrise så er det eneste rette å gjøre situasjonen enklest mulig for dem. Pappa må jobbe, pappa fikk en viktig telefon, pappa måtte dra på en butikk langt borte, pappa måtte kjøre i et fly. Slike forklaringer kjøper treåringer lett. Så kan man jo spørre om det er din jobb å glatte over at pappa ikke vil komme hjem? Strengt tatt er det ikke det, men som forelder har man likevel en plikt til å gjøre det man kan for å beskytte barna i en vanskelig situasjon. Og her er drittet med samlivskriser: hvis den ene forelderen feiger ut, stikker av og unnlater å ta ansvar, så faller alt på den andre parten. Jeg vet, har vært gjennom det selv, og gud bedre så kjipt det er å komme med unnskyldninger for en person du er hakke peise gal på, men der og da var det det jeg måtte gjøre. 

Men det er selvsagt ingen holdbar situasjon, og når det gjelder alt det andre: hastetime på familievernkontoret. Ring på mandag og vær tydelig på at ting er akutt og vanskelig. Slik kan du ikke ha det, og ikke barna heller. Vil ikke dusten være med på familievernkontoret drar du alene. De kan likevel gi råd og tips om hvordan du tar dette videre.

Anonymkode: a32d5...dad

• Liker 16
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Skjønner ingenting av denne tråden?? Hvorfor sover ikke mannen din hjemme? Skal dere skilles? Snakker ikke dere voksne sammen ? Har det skjedd noe mellom dere som gjør at han er slik...? 

AnonymBruker
Skrevet

Til ungene sier du at pappa må jobbe veldig mye for tiden, og at han er lei seg for det. Ikke bland ungene inn i deres konflikt mer enn nødvendig. 

Anonymkode: c1093...1b5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke lyve for barna og si at pappa er på jobb eller noe annet, det får jeg meg ikke til. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke lyve for barna og si at pappa er på jobb eller noe annet, det får jeg meg ikke til. 

Jo, det skal du som voksen gjøre. Slik at barna ikke blir urolige eller redde. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når småbarna gråter og spør etter pappa, og pappa ikke svarer på mobil og heller ikke kommer hjem, hva svarer jeg da? 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han svarer ikke på telefon, han vil ikke prate. 

Jeg har sittet og ventet opp hver kveld hele uka. Gått ut og sett at bilen ikke er i garasjen. Han har kommet opp tidlig på morgenen og påstått at han har sovet på gjesterommet. Sist natt satte jeg moppebøtta full av duploklosser opp på døra for å høre når tid han kom. Han kom i morges, og sa ikke noe. 

Barna spør etter pappa hver gang det kommer noen eller mobilen ringer. Hvor sløv kan avslørte menn bli? 

For en eskalering i innleggene:fnise:

Anonymkode: 6ba9a...445

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det skal du som voksen gjøre. Slik at barna ikke blir urolige eller redde. 

Enig. Det må du bare få deg til.

I en slik situasjon må fokus være på å skjerme barna mest mulig, og det gjør du ikke ved å la dem få del i din frustrasjon/usikkerhet/sinne. Å svare "Jeg vet ikke hvor pappa er, han vil ikke snakke med mamma" er kanskje sant, men spesielt omtenksomt er det faktisk ikke, og du bidrar bare ytterligere til deres forvirring. Du MÅ bite tenna sammen og fake normalitet for barnas skyld, og så tar du oppvasken med mannen din når du får dratt ham med på familievernkontoret.

Anonymkode: a32d5...dad

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...