Filifjonka89 Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Jeg vil dele en anbefaling ! Jeg har hatt intet mindre enn 12 vogner (har 2 barn). Bugaboo Cameleon var alltid favoritten grunnet dens funksjoner og ikke minst design. MEN; den er elendig i terreng. Derfor har jeg i løpet av 3 år vært innom Stokke, Baby Jogger, Mountain Buggy, Mammas & Papas, Tfk, og andre drittmerker (les:Beemo). Jeg unngikk lenge å kjøpe Bugaboo Buffalo, fordi Cameleon er den originale, og den fineste etter min mening. Men etter å ha byttet er jeg overbevist! Dette er den ideelle vognen! -Den er super og trille (ikke like god som cameleon, men la gå). Den har ihvertfall store hjul, så den funker utmerket i terreng! -Barnet mot deg eller fra deg! Dette er alfa omega spør du meg! -Vippstol funksjon! -Stor og lett tilgjengelig handlekurv, fantastisk enkel fempunksele, der du slipper å knote -Den blir LITEN sammenlagt. Faktisk mindre enn Cameleon ! Den koster en del, men det er den verdt! Den ultimale vogn er vanskelig å finne, men den her, den er søren ikke langt unna! Finnes hvertfall ikke andre på markedet som slår den. Anbefales på det varmeste fra en med vogndilla! 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Dette høres veldig ut som reklame.... Og 12(!!!!!) vogner på 2 barn?
Filifjonka89 Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2017 3 minutter siden, GoldenLioness skrev: Dette høres veldig ut som reklame.... Og 12(!!!!!) vogner på 2 barn? Ja det er ubetalt reklame fra en som har god erfaring ! 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 Hvordan rekker man å få godkjent erfaring per vogn i det tempoet? Anonymkode: d9afe...c21 4
Filifjonka89 Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan rekker man å få godkjent erfaring per vogn i det tempoet? Anonymkode: d9afe...c21 Tar meg ca 1 mnd å gjøre meg opp en fullstendig mening. 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 Synes du handlevognen er stor og lett tilgjengelig? Jeg synes det er skikkelig klønete å få lagt poser innunder.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #7 Skrevet 18. mars 2017 Jeg har ikke erfaring med den, men donkey. Min erfaring er at vognene er skjøre, skranglete og ikke spesielt trillevennlige. Avhengig av hva man er ute etter synes jeg tfk og baby jogger slår bugaboo ned i støvlene med tanke på trillekomfort, komfort for baby/barn, trilling i terreng osv. Spesielt baby jogger er fantastisk lett og enkel. Ellers er det flere av disse med fire hjul som er bra, som Emmaljunga City Cross, men pga vekt og str orker jeg ikke den utover spedbarnstiden. Britax har også mange gode og fine vogner. Britax go next f.eks virker mye mer stabil og ordentlig enn bugaboo. I tilegg synes jeg bugaboo-vognene er så lave at de ser ut som dukkevogner når mennene går med dem. Anonymkode: f962c...318 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 Jeg har også denne vognen og er helt enig. Går på trilletur med andre og ser hvor lett min vogn kommer frem overalt. Eneste jeg har å si på bugaboo er at de gjerne kunne spandert litt ekstra stoff på regntrekk og myggnetting. Det er ikke mye å gå på 🙄 Anonymkode: 56fbd...eae
Filifjonka89 Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2017 Men TFK og Babyjogger er bare forovervendt som sittedel. En stor ulempe spør du meg. Hvertfall når barnet er lite. Kalesjen til TFK er også helt tullete. Ingen skjerming 🙊😆
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #10 Skrevet 18. mars 2017 Smak og behag Jeg er kjempefornøyd med min 2008-modell Simo som nå går like bra på sitt tredje barn, men nå har jeg bare hatt tre vogner på fire barn så jeg har jo ikke så mye å sammenligne med. Men jeg må si at jeg blir litt fascinert av at det går an å mene så mye om vogner. Jeg har bare ett krav, og det er at den må kunne trille på gress og grus, ellers bryr jeg meg ikke så mye så lenge babyen har det fint. Men det er sikkert en god vogn, og et godt tips for de som ikke aner hvor de skal begynne når de vil se etter vogn. Anonymkode: 34ed7...833 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #11 Skrevet 18. mars 2017 Helt enig, Ts. Den beste vognen jeg har kjørt! Anonymkode: 86cc1...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #12 Skrevet 18. mars 2017 Jeg er også enig! Hadde babyjogger frem til 6 mnd, så måtte vi bytte til sportsdel. Håpløst når barnet satt vendt fra meg. Derimot liker jeg ikke Bugabooen i bhg, da bruker vi babyjoggeren - en ypperlig sovevogn! 👍🏻 Anonymkode: 56e14...b02 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #13 Skrevet 18. mars 2017 Jeg likte den ikke på ulendt terreng, der er mountain buggy bedre. Og 2016-modellen urban jungle har sete som kan vendes mot meg, så da var det rimelig greit å bytte til den Anonymkode: 6c0e4...781 1
Gjest Sisti Skrevet 18. mars 2017 #14 Skrevet 18. mars 2017 For å gi litt nyanser, ulemper med vognen: - liten handlekurv - vogna er veldig lav - elendig/ingen demping - sittedelen er liten så noen vokser fort ut av vogna. INGEN vogner er uslåelige, den perfekte vogn finnes ikke. Jeg er mer fornøyd med Britax Go Next (Big er enda bedre), men den er heller ikke perfekt. Men for mitt bruk bedre enn Buffalo.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #15 Skrevet 18. mars 2017 14 timer siden, GoldenLioness skrev: Dette høres veldig ut som reklame.... Og 12(!!!!!) vogner på 2 barn? 12 vogner minner om Fotballfrue... Anonymkode: 725b7...75c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #16 Skrevet 19. mars 2017 Elsker Buffaloen min jeg også! Har ikke så mange andre vogner, men har til sammen seks vogner i ulike kategorier. Er selvsagt noen ulemper med Buffalo som med alle vogner, som litt lav bag (mye høyere enn cameleon), så kurven under blitt litt dårlig tilgjengelig i bagperioden, og at jeg på vinteren skulle hatt brems. Sittedelen kunne med fordel hatt flere stillinger. Liggestillingen blir nesten litt for mye ned med hodet, og sittestilling nr. 2, den mest oppreiste, tipper nesten forover. Den normale sittestillingen kunne vært litt mer oppreist. Utover dette er den faktisk helt perfekt! Skjønner ikke helt de som mener at den er for lav (forveksler dere den med cameleon?) Min mann er over 190 og det ser ikke rart ut.. Positive ting med vognen: * Lang bagdel * Svingbare/faste store hjul foran som kommer seg frem de fleste steder, i terreng og i butikk * Vendbar sittedel som man kan bytte med et klikk med baby i.. * stor kalesje! Skjermer for sol, vind og regn/snø * Mulighet for å bruke sittedel som stol for baby * Romslig kurv under * Flere fine farger * Mange muligheter og kombinasjoner på tilbehør * Man kan bruke sittedel på joggevogn også * Funksjon for å trekke med seg vognen opp trapper * Liten og lett sammenlagt (kan også settes sammen inne om man har liten plass) Elsker den og den er verdt å sjekke ut! :D Anonymkode: 959db...17f 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #17 Skrevet 19. mars 2017 Jeg var kjempefornøyd frem til barnet var ca 2 år, da kunne jeg tenke meg de med dype sittedeler(type tfk - men vil jo ikke ha trehjuling), jeg har et langt barn og han sitter fint i vogna, men må bruke krefter for å ikke skli ut. Er litt lite plass liksom på vinteren, og sitteunderlaget er litt glatt. Anonymkode: 1d4d3...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå