AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Vi sliter veldig med masse snø som dumpes på vår tomt av brøytemannen. Siden vi er siste hus i en blindvei, er det en naturlig plass for brøytemannen å dumpe all snø på vår tomt. Han sier ''det er ikke noe annet sted å gjøre dette''. Men jeg finner meg ikke i å være oppbevaringsplass for flere tonn snø hver vinter. Nå har jeg bestemt meg å sette opp et gjerde lands tomtens grenser i et forsøk for å få slutt på denne praksisen og spare hekken min for mishandling hele tiden. Jeg er sikker på at han kommer til å fortsette å kjøre snøen helt inntil gjerdet, så ... Spørsmålet er - hva slags gjerde tåler en del snø mot seg? Tips til noe mer stabilt? Det blir ca 10m lengde. Anonymkode: f3216...41a
Million Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 Med mindre du setter opp noe i betong med armeringsjern inni, så er det dessverre ikke så mye som tåler trøkket fra en hel brøytebil og tonnevis med snø. Tror det meste av vanlige gjerder bare blir most flatt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi sliter veldig med masse snø som dumpes på vår tomt av brøytemannen. Siden vi er siste hus i en blindvei, er det en naturlig plass for brøytemannen å dumpe all snø på vår tomt. Han sier ''det er ikke noe annet sted å gjøre dette''. Men jeg finner meg ikke i å være oppbevaringsplass for flere tonn snø hver vinter. Nå har jeg bestemt meg å sette opp et gjerde lands tomtens grenser i et forsøk for å få slutt på denne praksisen og spare hekken min for mishandling hele tiden. Jeg er sikker på at han kommer til å fortsette å kjøre snøen helt inntil gjerdet, så ... Spørsmålet er - hva slags gjerde tåler en del snø mot seg? Tips til noe mer stabilt? Det blir ca 10m lengde. Anonymkode: f3216...41a V sendte brev til kommunen, da ble det endring. Vi har også en tomt som lå på enden hvor de oppbevarte snø fordi det ikke var noe annet sted å ha det. Men de har på ingen måte rett til å bøye gjerdet. Anonymkode: 711d3...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: V sendte brev til kommunen, da ble det endring. Vi har også en tomt som lå på enden hvor de oppbevarte snø fordi det ikke var noe annet sted å ha det. Men de har på ingen måte rett til å bøye gjerdet. Anonymkode: 711d3...8e9 Det er ikke noe gjerde der nå, så jeg vil sette opp og kreve erstatning hvis gjerdet skades. Hvor sendte brevet til kommunen og hva skrev du der? Altså fikk du medhold og sluttet de å dumpe snø? Anonymkode: f3216...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå