Gjest antbug Skrevet 18. mars 2017 #21 Skrevet 18. mars 2017 Hvis man ender opp der på grunn av latskap, manglende ambisjoner og at man velger å ikke utnytte potensialet sitt kan man vel takke seg selv, men for mange er det snakk om sykdommer og begrensninger de ikke kan gjøre stort med. Jeg synes det kan være inspirerende å møte folk som har mer enn jeg har turt å drømme om. Da kan det være jeg tenker "hvorfor skulle ikke jeg kunne når de kan?". Det blir som et spark bak for å sikte litt høyere.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #22 Skrevet 18. mars 2017 2 minutter siden, antbug skrev: Hvis man ender opp der på grunn av latskap, manglende ambisjoner og at man velger å ikke utnytte potensialet sitt kan man vel takke seg selv, men for mange er det snakk om sykdommer og begrensninger de ikke kan gjøre stort med. Jeg synes det kan være inspirerende å møte folk som har mer enn jeg har turt å drømme om. Da kan det være jeg tenker "hvorfor skulle ikke jeg kunne når de kan?". Det blir som et spark bak for å sikte litt høyere. Fordi ikke alle kan være absolutt vinnere, da hadde økonomien kollapset. Det økonomiske systemet vi har i dag er basert på at noen er gullvinnere, andre er mer eller mindre ordinære arbeidstakere og noen er "tapere" i NAV systemet. (legg merke til at jeg skrev det i anførselstegn, det er mange grunner til at folk er i NAV som ikke handler om latskap) Anonymkode: e6a2a...e09
Gjest antbug Skrevet 18. mars 2017 #23 Skrevet 18. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi ikke alle kan være absolutt vinnere, da hadde økonomien kollapset. Det økonomiske systemet vi har i dag er basert på at noen er gullvinnere, andre er mer eller mindre ordinære arbeidstakere og noen er "tapere" i NAV systemet. (legg merke til at jeg skrev det i anførselstegn, det er mange grunner til at folk er i NAV som ikke handler om latskap) Anonymkode: e6a2a...e09 Nei, ikke alle men jeg kan (hvis jeg bestemmer meg for det og jobber hardt. Jeg har ressursene, men har lett for å bli litt lat og tilfreds med situasjonen). Ellers tror jeg vi er enige. Alle kan selvfølgelig ikke bli gullvinnere som du kaller det, men de fleste kan komme seg opp et hakk eller to hvis de legger en god innsats i det.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #24 Skrevet 18. mars 2017 18 minutter siden, antbug skrev: Nei, ikke alle men jeg kan (hvis jeg bestemmer meg for det og jobber hardt. Jeg har ressursene, men har lett for å bli litt lat og tilfreds med situasjonen). Ellers tror jeg vi er enige. Alle kan selvfølgelig ikke bli gullvinnere som du kaller det, men de fleste kan komme seg opp et hakk eller to hvis de legger en god innsats i det. Men da har du jo ikke det som de som blir gullvinnere har, nemlig en evne til å ikke bli for tilfreds med situasjonen, men heller jobber for at det skal gå ennå bedre. Det du beskriver er jo slik det er for folk i "allmuen", som er folk flest. Anonymkode: e6a2a...e09
Gjest antbug Skrevet 18. mars 2017 #25 Skrevet 18. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da har du jo ikke det som de som blir gullvinnere har, nemlig en evne til å ikke bli for tilfreds med situasjonen, men heller jobber for at det skal gå ennå bedre. Det du beskriver er jo slik det er for folk i "allmuen", som er folk flest. Anonymkode: e6a2a...e09 Jeg har jo det, for jeg blir aldri tilfreds Trenger bare en liten dytt når jeg tar for lange pauser. De har garantert også noe som driver dem videre.
Onar Skrevet 18. mars 2017 #26 Skrevet 18. mars 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du misunnelig på vinnerne her i samfunnet? De med solid utdanning, millioninntekter, diger villa og hytte på ved sjøen og på fjellet, dyre ferier og flott bil(er). Eller kan man bare takke seg selv for at man har blitt en taper som lever på NAV? Anonymkode: 69fe5...607 Man er ikke taper selv om man er på NAV. De somtenker slik er de egentlige taperne, akkurat som det er de "kule" på barne- og ungdomskolen som er de egentlige taperne siden de hadde så høye tanker om seg selv. En rik ensom advokat for elsempel er en større taper for han/hun har bevist prioritert bort barn og familenfor eksempel. En ung mann som blir ufør og prioriteres bort pga av sosiale stigma er ikke taper, han er et offer siden han ikke har hatt noen reelle valg av den ene eller andre tingen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #27 Skrevet 18. mars 2017 Alle disse "vinnerne" er jo deprimerte og stressa hele tiden fordi de ikke har nok venner til bryllupet, ikke har bra nok lønn, føler tomhet i livet, ikke har en perfekt mann eller kvinne, stresser mye. Det er alltid problem og plager for disse menneskene. Anonymkode: e1b34...15d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå