Gå til innhold

Misunnelig på vinnerne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du misunnelig på vinnerne her i samfunnet? De med solid utdanning, millioninntekter, diger villa og hytte på ved sjøen og på fjellet, dyre ferier og flott bil(er).

Eller kan man bare takke seg selv for at man har blitt en taper som lever på NAV?

Anonymkode: 69fe5...607

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fattig men det er aldri materielle ting jeg misunner andre.

Anonymkode: cbba7...23d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er misunnelig på folk som virkelig kjenner at de hører hjemme i verden og som klarer å bygge meningsfulle relasjoner til andre mennesker. Høy utdannelse og mye penger betyr absolutt ingenting for meg.

Anonymkode: 5a3b4...830

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du misunnelig på vinnerne her i samfunnet? De med solid utdanning, millioninntekter, diger villa og hytte på ved sjøen og på fjellet, dyre ferier og flott bil(er).

Eller kan man bare takke seg selv for at man har blitt en taper som lever på NAV?

Det er vel ikke enten-eller?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt man faktisk er lykkelig har lite sammenheng med hytte ved sjøen å gjøre eller ikke. Man kan være dypt ulykkelig både med og uten hytte, villa og millioninntekt, det er faktisk svært lite relevant.

Men, ja, det hadde vært kjekt å ha såpass med penger at penger ikke lenger var en bekymring. Men de som har det har som oftest jobbet hardt for det, så jeg unner dem det. 

Anonymkode: 3263f...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke akkurat si at jeg har meg selv å takke for at jeg lever på det NAV kan gi meg. Jeg fikk kreft; to forskjellige typer faktisk. Selv om jeg har overlevd, er senskadene etter kreftbehandlingen så store at jeg ikke er i stand til å jobbe. Jeg kan forhåpentligvis jobbe noe igjen senere, hvis jeg blir friskere av skadene mine. Kreften jeg fikk rammer tilfeldig, så jeg har ikke meg selv å takke for den, heller. En solid utdannelse med en attraktiv mastergrad har jeg også fra før. 

Klart jeg kjenner på misunnelse overfor de som både har holdt seg friske, og har vært rett person på rett plass til rett tid og derfor gjort en vellykket karriere. Det ligger mye arbeid bak, akkurat det er jeg ikke i tvil om, men også de som ikke har trukket vinnerloddet kan være hardt arbeidende. Selvsagt ville jeg også gjerne hatt det slik, og levd på livets solside. Jeg tror ikke helt på de som påstår noe annet. Samtidig ser jeg at alle situasjoner har sine fordeler og sine ulemper, og det er søren ikke bare solskinn på solsiden, heller. Det jeg er mest lei meg for, er at jeg ikke forsto hvor uproblematisk livet som frisk er før jeg ble skikkelig syk. Akkurat det skulle jeg gjerne satt større pris på mens jeg kunne. 

Anonymkode: dd286...20d

• Liker 1
Skrevet

Har så jeg klarer meg....

Hva andre har driter jeg i!

AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg lite med å misunne folk med penger og status.

Jeg er igrunn lykkelig, bare jeg har nok til å klare oss,  tilgang til natur, litteratur, musikk, kan sitte på trappa med en kopp kaffe, er relativt frisk, at barna har det bra og at jeg har nok fritid til å nyte dette. 

Anonymkode: 3d497...c87

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken verden lever du i??? Jeg vil heller påstå at det er du som er taperen som sier noe slikt.

Jeg er misunnelig på de som er friske, de som har helsen i behold. Jeg har allerede en solid utdanning, men som ikke kan brukes grunnet min dårlige helse.

Anonymkode: f0c31...245

Skrevet

Jeg er ikke misunnelig. De jobber seg til det, og man er ikke taper selvom man lever på nav. Det finnes mange grunner til at man lever på nav som ingen andre en man selv trenger å ha noe med. Jeg vil ikke akkurat påstå at det er vinnere som har solid utdanning, millioninntekter, diga villa og hytte ved sjøen. Det er noe man jobber og tjener seg opp til :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Jeg er ikke misunnelig. De jobber seg til det, og man er ikke taper selvom man lever på nav. Det finnes mange grunner til at man lever på nav som ingen andre en man selv trenger å ha noe med. Jeg vil ikke akkurat påstå at det er vinnere som har solid utdanning, millioninntekter, diga villa og hytte ved sjøen. Det er noe man jobber og tjener seg opp til :)

Mener du at en aksjemegler som tjener 4 millioner jobber 10 ganger hardere enn en sykepleier?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du at en aksjemegler som tjener 4 millioner jobber 10 ganger hardere enn en sykepleier?

Nei, men man må jobbe seg til suksess :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, gladjenta96 skrev:

Nei, men man må jobbe seg til suksess :)

Litt naivt. Gjeler også være på rett sted til rett tid og ha litt flaks, samt å vite hvordan man "work the system" 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, som de fleste her sier så er det ikke materielle verdier som skaper sjalusi. Jeg merker jeg blir sjalu på folk som har mange venner, og som klarer å være sosial med flere stykker rundt seg uten å få angst. Selv om jeg vet innerst inne at det er bedre å ha noen få nære venner enn mange, så stikker det litt i magen når jeg ser at andre får flere likes enn meg. Huff, jeg tror jeg må melde meg ut av facebook og instagram.

Anonymkode: 805f9...a26

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hvis det er mye penger man ønsker, så er det litt håpløst å bli sykepleier også sutre etterpå.

Anonymkode: 3263f...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelig? Tja, jeg skulle jo ønske jeg ikke ble syk, men jeg ser ikke helt hvorfor du kaller oss tapere? Er ikke sånn at folk velger å bli syk, og det er mye som har blitt frattatt meg i livet. Dere som hadde det veldig enkelt kunne aldri forstått hvordan det føles å se drømmene dine dø, mens du bare sitter der hjelpeløs og ikke kan gjøre en dritt.

Anonymkode: 99d51...245

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er misunnelig på de som har fått alt opp i hendene, og som tror alle andre har hatt samme mulighet. 

Anonymkode: 0b7e2...d70

AnonymBruker
Skrevet

Avogtil blir jeg misunnelig på dem som kan betale regningene sine , kjøpe maten dem vil , som drar på ferie ,kan gå på kafe , kino eller en konsert og på dem som kan gå til frisør og tannlege eller dem som kan kjøpe nye klær når det trengs. Ja innrømmer det er innimellom veldig vondt å se hva andre kan unne seg. Men jeg unner dem det og jobber hardt på å få det bedre 😊

Anonymkode: 36460...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan de kom i posisjonen de endte opp i nå. Jeg tror ikke det er mange som er helt ærlige hvis de ikke har et snev av misunnelse for en som arvet 50 mill f. eks. (og med det blir økonomisk uavhengig resten av livet selv om man ikke skulle gjøre en dritt i livet), men det er noe helt annet med folk som har bygd seg opp fra bar bakk, f. eks. gjennom å starte egen bedrift. Det krever ofte enormt med arbeidsinnsats, fritid er et fremmedord og man må sette av mange år av livet der man i praksis bare jobber. Det misunner jeg derimot ikke. 

Anonymkode: e6a2a...e09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...