Gå til innhold

Egenandelstak

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som vet om det er vedtatt å øke egenandelstaket for helsetjenester? Hørte at det var forslag om å øke det fra 1550 til 2500 kroner fra neste år, men fant ikke noe informasjon om dette faktisk var vedtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Stemmer; regjeringen har hatt den årlige trusselen om å øke egenandelstaket igjen...

Det begynner etterhvert å bli en parodi

- uansett (?) regjering foreslås det et kjempehopp hvert år, men så ender det opp med en justering på en hundrelapp eller to opp eller (faktisk!) ned. Mitt inntrykk er at de gjør dette for å unngå for store overskridelser på budsjettforslaget og så vet de at dette blir det alltid bråk om, slik at det blir flertall for økte bevillinger.

"Sheila gjør en kraftfull analyse av politisk spill" :oops:

Jeg har heller ikke sett at dette er vedtatt - har vanskelig for å tro at Frp ville gått med på det i budsjettforhandlingene, de er jo så veldig på de "svakes" side for tida. Det kommer vanligvis en oppklaring rett oppunder nyttår på dette, men jeg ville ikke ofret nattesøvnen på å bekymre meg i mellomtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke avgjort ennå, avgjøres i statsbudsjett.

Lavere enn i år kan du ikke regne med iallefall, men sjansen er tynn for at den blir på 2500.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 kr mer enn i år,altså. Ikke store forskjellen.

Strengt tatt er det ikke helt vedtatt ennå, selv om regjeringspartiene og FrP er enige?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...