AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Vi er et kjærestepar i midten/slutten av 30-årene. Til sammen har vi 5 barn, mine og dine. Eksene våre ble det slutt med for 5 og 6 år siden. Min eks har "ny" samboer og barn med henne. Min kjærestes eks har hatt noen kjærester/samboere siden bruddet, men det har ikke vært noe langvarig. Nå har vi funnet ut at det er på tide å flytte sammen. Alle barna er enige og de ønsker det selv. Vi har i tiden etter jul sett etter hus. Så har vi, eller rettere sagt jeg, hatt litt "problemer" med eksen til kjæresten min. Hun har gitt klar beskjed om at vi ikke får flytte sammen. Hun oppsøkte meg på jobben og ba meg holde meg unna kjæresten min. Har sendt meg meldinger om det samme. Hun har fulgt etter oss, både når vi er ute med barna og bare oss to. Hun har gitt uttrykk for at hun vil ha ham tilbake, men for hennes del er det toget gått, som kjæresten min sier. Hun har til og med prøvd å vendt barna deres og svigermor mot meg. Det har vært en del slike episoder, og jeg begynner å lure på om jeg gidder å ha en eks hengende over meg/oss hvis vi flytter sammen. Mannen er drømmemannen med stor d, likevel kommer tankene snikene om at jeg burde trekke meg unna. Kjæresten sier at slik får jeg ikke tenke, det er meg han vil ha og eksen hans skal ikke bestemme hvem han bor med og er sammen med. Er jo enig i det han sier... Etter 6 år skulle man tro hun også hadde gått videre. Vi skal bare flytte sammen, oss og barna. Det blir heller ikke aktuelt med felles barn, så jeg forstår ikke hvorfor hun har satt seg på bakbeina først nå. Hun har ikke sagt noe på de tre årene vi har vært sammen før, men hun har kanskje trodd at forholdet ikke har vært seriøst?! Jeg vil virkelig ikke gjøre det slutt... Anonymkode: 41066...609
Meadow Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Synes mannen din kan ta en alvorsprat med sin eks, forklare henne at oppførselen hennes er uakseptabel. Ikke la dette stoppe deg fra å få det livet du ønsker! Ikke la hun "vinne". 15
Ellasnella Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Selvfølgelig skal du ikke gjøre det slutt om dette er mannen i ditt liv Derimot syns jeg virkelig din kjære bør ta en alvorsprat med sin eks og fortelle henne at dette ikke er akseptabel oppførsel!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 Nr to er du uansett, kanskje 3 og. Mulig han fortsatt er glad i henne. Hadde aldri giddet. Single med barn er bare styr. Anonymkode: 62102...642 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #5 Skrevet 17. mars 2017 Bare rive ut håret hennes neste gang hun komme opp i trynet ditt. Anonymkode: bb4dc...314 3
Gjest padawan Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 Jeg synes det er drøyt av exen å oppføre seg slik. Få gubben til å snakke med exen sin. Som en ytterste konsekvens kan du prøve å få lagt ned besøksforbud.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 Dette hadde jeg holdt meg langt unna hvis jeg var deg. En "gal" ekskone og en "drømmemann" som oppfører seg som en dott og ikke klarer å sette ned foten.... - og dere har ikke flyttet sammen en gang! Anonymkode: d8769...fd8 1
xinnia Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 Livet er alt for kort til å gidde å involvere meg i sånt drama- hadde vært særboer til barna var store nok!
Listen Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 Jeg har opplevd noe lignende - bare ikke i samme utstrekning som du. Mannen din må sette med foten og vise tydelig hvor grensa går! Det er kun han som kan få en slutt på dette.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #10 Skrevet 18. mars 2017 Gi han en sjanse til å snakke med henne før dere flytter sammen. Hvis han ikke greier det er han en dott og han kommer til å fortsette å være det. Det kommer ikke til å bli særlig bedre uten at han snakker med henne og da må du leve med det. Jeg vet... Anonymkode: bc7f8...3f0
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #11 Skrevet 18. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: "det er meg han vil ha og eksen hans skal ikke bestemme hvem han bor med og er sammen med." Har han sagt dette til henne i klartekst? Han må virkelig ta henne for seg og si at oppførselen hennes er uakseptabel. At hun generelt oppfører seg truende mot deg både alene og mens barna er der (at hun følger etter dere mens barna er der, er ikke bra!), og oppsøker deg på jobben, vitner om at hun er såpass ustabil at hun bør stoppes før det går helt over styr. Mannen må av hensyn til dere, barna inkludert, fortelle henne at hvis hun ikke holder seg unna deg og familien deres, må han kontakte politiet og be om besøksforbud for trakassering og truende oppførsel mot familien hans. Anonymkode: 4d556...e07 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #12 Skrevet 18. mars 2017 Neste gamg hun oppsøker deg ring vakthold eller lignende. Om hun forfølger dere så er det ubehagelig og truende oppførsel. Synes det virker som hun er psykisk ustabil. Mannen din må snakke med henne og sviger og barna, det er ikke din jobb. Anonymkode: 4f798...89d 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #13 Skrevet 18. mars 2017 En ting er at han bør si noe, men ikke vær redd for å si noe selv. Folk er av og til alt for konfliktsky. Si det rett ut til henne: Toget har gått. Vi er sammen og vi skal bygge VÅR fremtid. Det er dessverre ingenting du får gjort noe med. Anonymkode: cfb7e...e0e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #14 Skrevet 18. mars 2017 Hadde aldri gidde å involvert meg i dette. Så mye drama! En dott av en mann som ikke klarer å sette grenser for eksen og en loco eksdame. Det bare hyler årevis med drama og høyt blodtrykk Anonymkode: 02c7b...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå