AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 En del på nettdating skriver "hei hva driver du med i kveld?" eller "Hei, hva gjør du". Hva forventer dere egentlig i svar " Jeg chatter på datingside" ??? Jeg spiser middag, ser på TV, leser på nett, eller lignende? Er det så interessant å vite? Eller forventer folk at du til en hver tid gjør noe suuuper spennende mens du sitter å chatter på nett? Jeg skjønner ikke helt hva de tenker det er meningen at man skal svare her og hvorfor det er interessant. Anonymkode: 90cb2...610 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Spørs jo veldig på hva som står på profilen din da. Hvis den er veldig tom og det ikke står noe som helst der, så er det ganske så vanskelig med å komme med en bra "åpning", hvis du skjønner Man har jo som oftest bare en sjans med å sende en melding til en person. For folk dømmer utrolig fort på nettdating. Anonymkode: c418d...15f 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs jo veldig på hva som står på profilen din da. Hvis den er veldig tom og det ikke står noe som helst der, så er det ganske så vanskelig med å komme med en bra "åpning", hvis du skjønner Man har jo som oftest bare en sjans med å sende en melding til en person. For folk dømmer utrolig fort på nettdating. Anonymkode: c418d...15f Jeg har skrevet masse i profilen (ikke så mye at ingen gidder lese da) Anonymkode: 90cb2...610 1
Gremlin Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 Tror ikke noen forventer så spennende svar, de spør vel heller for å åpne en samtale. 4
skogsvandreren Skrevet 17. mars 2017 #5 Skrevet 17. mars 2017 Det er en grei ting å begynne en samtale med. Samtalen blir mer spennende fort, kun en åpning 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 Det er vel mer høflig å starte slik,enn å gå rett på sak? Anonymkode: eb6fb...124
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 Okei Da går jeg utifra at de som sender deg sånne type meldinger, bare ser på bilder og ikke leser noe som helst av det som virkelig står i profilen din. (Sender vel ut en masse av den samme meldingen til mange på en gang) Hvis dem ikke klarer å komme med noe mer kreativt enn det, så tror jeg ikke jeg hadde svart dem heller. For da er dem jo ikke så "interesserte". Anonymkode: c418d...15f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #8 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei Da går jeg utifra at de som sender deg sånne type meldinger, bare ser på bilder og ikke leser noe som helst av det som virkelig står i profilen din. (Sender vel ut en masse av den samme meldingen til mange på en gang) Hvis dem ikke klarer å komme med noe mer kreativt enn det, så tror jeg ikke jeg hadde svart dem heller. For da er dem jo ikke så "interesserte". Anonymkode: c418d...15f Nei, jeg har lagt merke til nettopp dette, det er ofte de som har skrevet "det er så vanskelig å beskrive seg selv, spør vis du lurer på noe" som sender slike meldinger. Og ofte har de lav utdanning og fremstår ikke så reflekterte i profilen vertfall. Anonymkode: 90cb2...610 3
Gremlin Skrevet 17. mars 2017 #9 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei Da går jeg utifra at de som sender deg sånne type meldinger, bare ser på bilder og ikke leser noe som helst av det som virkelig står i profilen din. (Sender vel ut en masse av den samme meldingen til mange på en gang) Hvis dem ikke klarer å komme med noe mer kreativt enn det, så tror jeg ikke jeg hadde svart dem heller. For da er dem jo ikke så "interesserte". Anonymkode: c418d...15f Litt merkelig å konkludere med at de ikke er interesserte om de spør hva du driver med. Regner med du ikke oppdaterer profilen din fortløpende om hva du holder på med til enhver tid? Det er jo bare en helt normal måte å starte en samtale på. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #10 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, Gremlin skrev: Litt merkelig å konkludere med at de ikke er interesserte om de spør hva du driver med. Regner med du ikke oppdaterer profilen din fortløpende om hva du holder på med til enhver tid? Det er jo bare en helt normal måte å starte en samtale på. Det er vel ikke det, det er vel helt opplagt at man sitter på nett? Blir for dumt å svare det. Anonymkode: 90cb2...610
Gremlin Skrevet 17. mars 2017 #11 Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke det, det er vel helt opplagt at man sitter på nett? Blir for dumt å svare det. Anonymkode: 90cb2...610 Mange gjør jo ofte andre ting samtidig som at dataen er påslått da. Men tror kanskje du overtenker spørsmålet litt. Som regel svarer man jo bare at det ikke skjer noe spesielt, men da er jo samtalen igang i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #12 Skrevet 17. mars 2017 Sier ikke direkte at hvis en person spør om "Hva du driver med" at han ikke er interessert. Det jeg mener er at det hvis du skal kontakte en med en litt utfyllende profil, så skal det ikke så veldig mye til for at du kan spørre om noe litt mer interessant da. Regner med at det er gutta som er de første til å sende en melding til en jente (oftest). Og for å øke sjansene og nysjerrigheten for at da jenta skal gidde å svare deg, så hjelper det veldig mye med at du spør om noe litt mer kreativt. Ser jenta pen ut etc, så regner jeg med at ho er veldig lei av "Hva gjør du" meldinger og stort sett bare ignorerer det (Noe jeg kan skjønne) Anonymkode: c418d...15f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #13 Skrevet 17. mars 2017 Er vel bedre det enn å skrive f.eks "Er du blaut?" Anonymkode: a2027...eca 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #14 Skrevet 17. mars 2017 Det er jo bare en åpning.. Ikke verre enn det? Er samtalen videre og kontakten i seg selv som er viktig? Anonymkode: aa5ae...37a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #15 Skrevet 18. mars 2017 Er vel ofte mulig å definere hva man gjør som mer enn 'prater på nett'. Kanskje man prater med noen andre rare/morsomme samtidig, 'blir avvist', 'blir nedspamma', ser tv, spiser. Jeg synes det er litt hyggelig å vite hva folk gjør + hvordan det ser ut rundt dem. Da blir de liksom litt mer virkelige, kommer litt nærmere. Og så er det ålreit med upretensiøst småprat, at man ikke er krampeaktig åndrik/kreativ eller stiv og forretningsmessig. Anonymkode: d3571...05b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #16 Skrevet 18. mars 2017 Støtter det flere andre sier; en måte å starte en samtale på som er litt "uformell", høflig og ikke knyttet til jobb. Anonymkode: 62826...6f2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #17 Skrevet 19. mars 2017 Selvfølgelig er de ikke super interessert. De kjenner deg jo ikke Det er ikke alltid lett å sitte å måtte komme på kreative meldinger. En grei åpning det der. Skal ikke måtte være sånn at man må lage en presentasjon for å bevise at man er verdt et høflig svar. Om dama ikke svarer, så er hun uansett ikke interessert Anonymkode: 418f7...e9e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #18 Skrevet 19. mars 2017 Når en person åpner med dette spørsmålet utvikler det seg som regel til en kjedelig samtale. Jeg pleier derfor ikke å legge noe særlig i svaret, og fokuserer heller på de som bringer noe mer interessant i samtalen. Anonymkode: bc50a...3f6 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #19 Skrevet 19. mars 2017 På 17.3.2017 den 19.01, AnonymBruker skrev: Sier ikke direkte at hvis en person spør om "Hva du driver med" at han ikke er interessert. Det jeg mener er at det hvis du skal kontakte en med en litt utfyllende profil, så skal det ikke så veldig mye til for at du kan spørre om noe litt mer interessant da. Regner med at det er gutta som er de første til å sende en melding til en jente (oftest). Og for å øke sjansene og nysjerrigheten for at da jenta skal gidde å svare deg, så hjelper det veldig mye med at du spør om noe litt mer kreativt. Ser jenta pen ut etc, så regner jeg med at ho er veldig lei av "Hva gjør du" meldinger og stort sett bare ignorerer det (Noe jeg kan skjønne) Anonymkode: c418d...15f Jeg er enig. Jeg har gått helt lei av nettdating på grunn av dette. Det verste jeg vet er menn som sutrer over at de ikke får noe svar fra kvinner når de ikke engang leser profilen til kvinnen og ikke stiller spørsmål som viser at man er tilstede i samtalen og er interessert. Å stille et mer målrettet spørsmål ut ifra beskrivelsen krever så lite, og det er gjerne et sikkert kort da det som står i beskrivelsen er noe vedkommende selv har tatt initiativ til å få frem. Anonymkode: bc50a...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #20 Skrevet 19. mars 2017 Jeg synes det er en helt ok åpning. Jeg også har noe info i profilteksten som kan brukes som en conversation starter, men det er helt greit med folk som spør hva jeg driver med eller om jeg har en fin dag. Som regel driver jeg jo ikke med noe særlig når jeg har tid til å svare på Tinder, men jeg sier noe om hva jeg har gjort eller hva jeg skal neste dag. F.eks. at jeg endelig kan ligge rett ut på sofaen etter en lang dag på jobb, eller at jeg tar igjen litt lesing eller noe sånt. Da kan jeg også legge føringa for hva jeg har lyst til å prate om; nevner jeg jobb, så blir det naturlig prat om jobb. Hvis man skal sitte på den høye hesten sin og sile folk ut fordi de ikke har den mest imponerende og interessante åpningsreplikken så sitter man der ganske ensom, ganske lenge. Anonymkode: 3a6a2...731 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå