fuglekvitter__ Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 (endret) Jeg syntes det har blitt litt vel mye bomber. Bomber her og bomber der. Og de kan være farlige. Tredje verdenskrig er over. Noen sa at bombene er detonerte og helt ufarlige, men de er jo ikke det. Det står om enda en bombe her, og for flere år siden så tok jo noen på Bøler og smalt bomber rett og slett. Så krigen i fra 1945 er over, men bombene er der for det med andre ord. Hvorfor har de enda ikke klart å få vekk og detonert bombene? Og hva får et menneske til å lage bomber slik ungdommene på Bøler gjorde? Jeg må si at med hånden på hjertet så trodde jeg at bombe-tiden var over og at nesten alt av det av utslettet. Endret 17. mars 2017 av fuglekvitter__
Gjest supernova_87 Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 I smoke a bomb in the morning, I smoke a bomb at night. I smoke a bomb before I smoke a bomb and then I smoke some more.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Ja, spiser bomber til frokost hver dag Anonymkode: a50c4...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 17 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Tredje verdenskrig er over. Jaha? Og så har jeg gått glipp av hele greia? Sånn synes jeg flere kriger skulle vært. Anonymkode: 1753c...e73
fuglekvitter__ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaha? Og så har jeg gått glipp av hele greia? Sånn synes jeg flere kriger skulle vært. Anonymkode: 1753c...e73 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, spiser bomber til frokost hver dag Anonymkode: a50c4...ab4 20 timer siden, Rainstorm skrev: I smoke a bomb in the morning, I smoke a bomb at night. I smoke a bomb before I smoke a bomb and then I smoke some more. Jeg fikk ikke noe ordentlig svar på det jeg skrev ... det er tydeligvis helt vanlig for noen av dere å svare sånn som i denne tråden. Det er et helt seriøst spm altså. Det siste jeg leste og så på nrk var om noen sånne som hadde slept en bombe på bøler i Oslo. Det er noen år siden nå, men hva er greia med det der egentlig? Bomber her og bomber der. Endret 18. mars 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #6 Skrevet 18. mars 2017 Men du blander jo sammen rester som ligger igjen etter andre verdenskrig og tullinger som snekrer sammen eksplosiver hjemme, eller noe? Jeg får ikke lest artikkelen i den siste linken din, siden jeg ikke har VG+-abb, men det eneste jeg finner når jeg søker etter bomber på Bøler er en hendelse fra 2000, som ble omtalt i forbindelse med Benjamin-saken. Det finnes ingen som helst sammenheng mellom disse sakene, og de kan da ikke på noen måte slås sammen og ses på som å være et "tegn i tiden" eller noe liknende. Samtidig påstår du at tredje verdenskrig allerede er over. Så det er kanskje ikke så rart at det er vanskelig å gi noe fornuftig svar på det du spør om? Men for å gi et skikkelig svar på det jeg kan svare på: Bombene som ligger igjen etter 2. verdenskrig og oppdages i ny og ne ligger igjen nettopp fordi man ikke vet hvor de ligger. Bombene ble sluppet fra fly, og enkelte av dem detonerte ikke. Ingen vet hvor mange de er eller hvor de havnet. Det finnes derfor ingen hendig oversikt over udetonerte bomber som man kan gå gjennom for å bli kvitt dem. Anonymkode: 1753c...e73 1
fuglekvitter__ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du blander jo sammen rester som ligger igjen etter andre verdenskrig og tullinger som snekrer sammen eksplosiver hjemme, eller noe? Jeg får ikke lest artikkelen i den siste linken din, siden jeg ikke har VG+-abb, men det eneste jeg finner når jeg søker etter bomber på Bøler er en hendelse fra 2000, som ble omtalt i forbindelse med Benjamin-saken. Det finnes ingen som helst sammenheng mellom disse sakene, og de kan da ikke på noen måte slås sammen og ses på som å være et "tegn i tiden" eller noe liknende. Samtidig påstår du at tredje verdenskrig allerede er over. Så det er kanskje ikke så rart at det er vanskelig å gi noe fornuftig svar på det du spør om? Men for å gi et skikkelig svar på det jeg kan svare på: Bombene som ligger igjen etter 2. verdenskrig og oppdages i ny og ne ligger igjen nettopp fordi man ikke vet hvor de ligger. Bombene ble sluppet fra fly, og enkelte av dem detonerte ikke. Ingen vet hvor mange de er eller hvor de havnet. Det finnes derfor ingen hendig oversikt over udetonerte bomber som man kan gå gjennom for å bli kvitt dem. Anonymkode: 1753c...e73 Ok. Jeg fant en artikkel om folk som "snekret i sammen bomber hjemme". Nå finner jeg den selvsagt ikke igjen da. Jeg skal lete å se om jeg kan legge ved en lenke til det. Jeg har blitt forklart at de bombene i fra krigstiden ikke er farlige iallefall.
Perle Skrevet 18. mars 2017 #8 Skrevet 18. mars 2017 Ingen aning. Min omgang med bomber er begrenset til "badebombene" jeg bruker å ha i bobbelbadet
Bladlusa Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 40 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Ok. Jeg fant en artikkel om folk som "snekret i sammen bomber hjemme". Nå finner jeg den selvsagt ikke igjen da. Jeg skal lete å se om jeg kan legge ved en lenke til det.Jeg har blitt forklart at de bombene i fra krigstiden ikke er farlige iallefall. Der er problemet - de kan være farlige. Det er derfor det alltid blir så stor ståhei når noen finner en av dem, med sperringer og bombegruppe og undersøkelser og kontrollerte sprengninger langt fra folk.
fuglekvitter__ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2017 (endret) slettet. Endret 18. mars 2017 av fuglekvitter__
fuglekvitter__ Skrevet 18. mars 2017 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2017 1 time siden, Perle skrev: Ingen aning. Min omgang med bomber er begrenset til "badebombene" jeg bruker å ha i bobbelbadet He he. Ja, her og.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 18. mars 2017 #12 Skrevet 18. mars 2017 Det var langt mer terror og bombing i Europa på 70 og 80 tallet enn hva det er i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå