AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Hei, teller foreldrepermisjon for å oppnå ansiennitetspoeng? Jeg hadde ikke fast jobb før permisjonen, men jobbet tilnærmet fulltid som ekstravakt på sykehus og i kommunen. Har fått foreldrepenger utbetalt av NAV. Nå er permisjonen over, og jeg søker fast jobb i kommunen (har en søknad inne på sykehus også), og lurer på om jeg kan håpe på å gå opp et ansiennitetstrinn i denne runden. Noen erfaringer med å forhandle om ansiennitet? Har hørt at dette er mer mulig å forhandle enn mange tror, da mange foretak og kommuner mangler sykepleiere. Takk for svar! Anonymkode: 880fd...307
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Ansiennitet er nå engang ansiennitet, det er ikke så mye å forhandle om. Lønn derimot, det kan du forhandle om. Kan du beskrive at du spesiell god kompetanse på ett eller annet, eller har spesiell god erfaring på et felt, så vektlegg dette når du skal forhandle lønn. Får du et lønnstilbud i forbindelse med et jobbtilbud, legger du bare inn et lønnskrav som ligger noe høyere enn dette. Forhør deg gjerne med miljøet på tilsvarende arbeidsplass hos samme arbeidsgiver, slik at du vet hva du kan kreve. Diskuter dette gjerne med tillitsvalgte på arbeidsplassen på forhånd. Det er i en ansettelsesprosess du har mulighet til å påvirke lønna di! Krev det du synes du fortjener. Du oppnår ansiennitet også om du er i foreldrepermisjon. Anonymkode: eae1a...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå