Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tentamen i muntlig norsk for ca to uker siden. De andre i kassen skulle ha 3 dager etter, men læreren vår var hjemme med sykt barn og fikk tatt tentamen en og en halv uke etter meg (og to til som hadde samme dag som meg). De andre hadde altså mye bedre tid på å lese, mens vi tre hadde bare 48 timer. 
Jeg fikk 5 i norsk til jul og skulle strekke meg etter 6eren, men fikk 5 på tentamen. Flere av de som hadde tentamen 1,5 uke etter meg fikk 6. Bør jeg klage på det? Skulle såååå ønske at jeg fikk 6, for jeg må ha 6er i norsk for å komme inn på det studiet jeg ønsker

Anonymkode: 50b56...18a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde jo tentamen  på oppsatt dato, så jeg kan ikke se at du har noe å klage på?   

Anonymkode: 2750d...57c

AnonymBruker
Skrevet

Herregud det er bare tentamen. Jobb beinhardt fra nå av så er 6 I boks.

Anonymkode: cda08...93a

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig; leser du mer hvis du får lenger tid,eller bare utsetter du lesingen? 

Anonymkode: a27fd...667

AnonymBruker
Skrevet

Vil du klage dersom du kan oppnå å gå ned i karakter fremfor å gå opp i karakter? Den muligheten er nemlig tilstede. 

Vær gla du fikk en 5er, 6erne henger høyt og alt skal være perfekt. 

Anonymkode: bc04e...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke klage på din karakter eller din gjennomføring av prøveeksamen da dette ble fulgt etter boken. Det er heller ikke uvanlig at noen elever får lengre tid enn andre på muntlige vurderinger, så jeg tipper du ikke kommer spesielt langt med dette heller. Du kunne ha klaget og fått gjennomslag dersom det var en reell eksamen, men det var det jo ikke. 

Den eneste du kan klandre for å ikke ha fått 6 er deg selv. Dersom de andre også hadde hatt 48 timer hadde det jo ikke endret på din karakter. 

Anonymkode: 2e342...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...