AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Jeg er en godt voksen kvinne med naturlig rødt hår. Fargen er en slags mellomrød/gyllenrød nyanse og er relativt uvanlig. Ellers er jeg av utseende normalt pen og slank. Har tykt bølgete hår som rekker ned i korsryggen. De fleste beskriver meg som pen, noen som veldig pen, og flere påpeker at jeg med mitt røde hår og grønne øyne er pen på en eksotisk måte. Jeg har alltid vært klar over at det finnes mange som enten liker eller misliker rødt hår, og jeg har opplevd å møte menn som synes jeg er pen, men ikke vil ha meg som kjæreste pga at jeg er rødhåret. Så jeg vet at folk alltid har hatt sterke og delte meninger om rødt hår. Selv er jeg glad i hårfargen min og ønsker ikke å forandre den for å tekkes andre. Imidlertid har jeg de siste årene merket at folk oppfører seg stadig mer merkelig når de møter meg på gata. For ordens del så kler jeg meg helt normalt, gjerne i sporty tøy til hverdags, og jeg er en rolig person. Så utifra egen oppfatning og oppfatningen til familie, venner og kolleger så er det ingenting ved min fremtoning som virker støtende. Likevel får jeg omtrent daglig stygge blikk eller folk ser på meg med nervøse blikk og fikler frenetisk med mobilen samtidig som de har blikket festet på meg. Dessverre må jeg altfor også tåle kommentarer som: "Rødhårede er så jævla stygge," "Jævla rødhårede hore" osv. Overhørte også på en klesbutikk en gang en butikkansatt som sa til vekteren som var innom at de måtte passe på når jeg gikk ut fra prøverommet, for de fleste rødhårede var jo kriminelle.. Ellers har jeg 2 ganger, begge gangene på dagtid, blitt truet med vold pga at jeg er rødhåret. Har 2 rødhårede søsken og kjenner utover dette flere andre med rødt hår, og jeg vet at også de opplever å få mye dritt slengt etter seg, så min historie er nok ikke unik. I tillegg sier også frisørene jeg klipper meg hos at de får høre mange rare historier fra kunder med rødt hår, og de fleste som farger håret sitt rødt vil ha en nyanse som gjør at andre ser at de har farget det og ikke tror det er naturlig rødt.. Jeg lurer på om noen har noen mening om hvorfor folk er så negative til mange med rødt hår? Jeg har selv blitt mobbet i barneårene for mitt røde hår og vet at mobbing av rødhårede er mange som har opplevd. Det eksisterer også mange fordommer og mye overtro rundt rødt hår, men vanskelig å forstå at folk skulle tro på myter i vår opplyste tid? Rødt hår er sjeldent både i Norge og på verdensbasis, men likevel er det en naturlig farge her til lands siden vikingtiden. Man merker jo generelt i samfunnet at folk er mer skeptisk til alt som skiller seg ut i mengden, enten det er utlendinger, rødhårede eller andre som skiller seg ut på noen måte. Dette er ikke et innlegg hvor jeg ønsker bekreftelse av noe slag, men kanskje heller synspunkter på hvorfor så mange misliker folk bare pga rødt hår. Selv ønsker jeg bare å gå i fred på gata, og både jeg og min omgangskrets er lei av at det er såpass mange som må "henge meg ut" pga mitt røde hår. Jeg antar at noen som leser dette også kan ha sterke meninger om rødt hår, men jeg ber om at man kan diskutere saklig i denne tråden og unngå hets. Er det noen som vet eller mener noe om hvorfor rødt hår er blitt så upopulært? Eller er vi rett og slett i en tid nå hvor alle er på vakt mot alle, uavhengig av hudfarge, hårfarge osv? Håper på konstruktive innspill som kanskje kan gi en forklaring på hvorfor ting er blitt som de er blitt! Anonymkode: 39b70...e14
Mari Y Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en godt voksen kvinne med naturlig rødt hår. Fargen er en slags mellomrød/gyllenrød nyanse og er relativt uvanlig. Ellers er jeg av utseende normalt pen og slank. Har tykt bølgete hår som rekker ned i korsryggen. De fleste beskriver meg som pen, noen som veldig pen, og flere påpeker at jeg med mitt røde hår og grønne øyne er pen på en eksotisk måte. Jeg har alltid vært klar over at det finnes mange som enten liker eller misliker rødt hår, og jeg har opplevd å møte menn som synes jeg er pen, men ikke vil ha meg som kjæreste pga at jeg er rødhåret. Så jeg vet at folk alltid har hatt sterke og delte meninger om rødt hår. Selv er jeg glad i hårfargen min og ønsker ikke å forandre den for å tekkes andre. Imidlertid har jeg de siste årene merket at folk oppfører seg stadig mer merkelig når de møter meg på gata. For ordens del så kler jeg meg helt normalt, gjerne i sporty tøy til hverdags, og jeg er en rolig person. Så utifra egen oppfatning og oppfatningen til familie, venner og kolleger så er det ingenting ved min fremtoning som virker støtende. Likevel får jeg omtrent daglig stygge blikk eller folk ser på meg med nervøse blikk og fikler frenetisk med mobilen samtidig som de har blikket festet på meg. Dessverre må jeg altfor også tåle kommentarer som: "Rødhårede er så jævla stygge," "Jævla rødhårede hore" osv. Overhørte også på en klesbutikk en gang en butikkansatt som sa til vekteren som var innom at de måtte passe på når jeg gikk ut fra prøverommet, for de fleste rødhårede var jo kriminelle.. Ellers har jeg 2 ganger, begge gangene på dagtid, blitt truet med vold pga at jeg er rødhåret. Har 2 rødhårede søsken og kjenner utover dette flere andre med rødt hår, og jeg vet at også de opplever å få mye dritt slengt etter seg, så min historie er nok ikke unik. I tillegg sier også frisørene jeg klipper meg hos at de får høre mange rare historier fra kunder med rødt hår, og de fleste som farger håret sitt rødt vil ha en nyanse som gjør at andre ser at de har farget det og ikke tror det er naturlig rødt.. Jeg lurer på om noen har noen mening om hvorfor folk er så negative til mange med rødt hår? Jeg har selv blitt mobbet i barneårene for mitt røde hår og vet at mobbing av rødhårede er mange som har opplevd. Det eksisterer også mange fordommer og mye overtro rundt rødt hår, men vanskelig å forstå at folk skulle tro på myter i vår opplyste tid? Rødt hår er sjeldent både i Norge og på verdensbasis, men likevel er det en naturlig farge her til lands siden vikingtiden. Man merker jo generelt i samfunnet at folk er mer skeptisk til alt som skiller seg ut i mengden, enten det er utlendinger, rødhårede eller andre som skiller seg ut på noen måte. Dette er ikke et innlegg hvor jeg ønsker bekreftelse av noe slag, men kanskje heller synspunkter på hvorfor så mange misliker folk bare pga rødt hår. Selv ønsker jeg bare å gå i fred på gata, og både jeg og min omgangskrets er lei av at det er såpass mange som må "henge meg ut" pga mitt røde hår. Jeg antar at noen som leser dette også kan ha sterke meninger om rødt hår, men jeg ber om at man kan diskutere saklig i denne tråden og unngå hets. Er det noen som vet eller mener noe om hvorfor rødt hår er blitt så upopulært? Eller er vi rett og slett i en tid nå hvor alle er på vakt mot alle, uavhengig av hudfarge, hårfarge osv? Håper på konstruktive innspill som kanskje kan gi en forklaring på hvorfor ting er blitt som de er blitt! Anonymkode: 39b70...e14 Kan ikke skjønne at folk bryr seg, en gang. Men for'firkanta' perfeksjonister er vel de minste ting viktig.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Negativet holdninger til folk med rødt hår? Aldri hørt om. Dessuten høres det helt dust ut. Skal ikke underslå opplevelsene dine om voldstrusler på grunn av din hårfarge, men det virker oppsiktsvekkende mildt sagt. Det første jeg tenker på er kausalitet men ikke korrelasjon mellom det du opplever av holdninger fra andre og ditt røde hår. Men som sagt, har du opplevd direkte trusler på grunn av din hårfarge er det like ille som å oppleve voldstrusler på grunn av sin hudfarge. Hvis dette faktisk er et problem, uansett om det gjelder én person eller alle med rødt hår, så må dette frem i lyset. Vi har i Norge klart å bekjempe negative holdninger til folk med svart hud. Vi klarer helt sikkert å nedkjempe negative holdninger til folk med rødt hår også. Vi må bare få vite om det. Finnes det noen interesseorganisasjoner? Anonymkode: bcf3b...6c4 1
Gothminister Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en godt voksen kvinne med naturlig rødt hår. Anonymkode: 39b70...e14 Mange kvinner med rødt hår er fantastisk sexy etter min smak. Har også gode erfaringer på ulike måter. At de rødhårete mobbes er ikke noe nytt. Husker i mine unge år at flere med rødt hår ble utsatt for mobbing. Selvsagt helt uakseptabelt som alt av mobbing er. Årsaken til dette kan man jo bare spekulere i? Pene som mindre pene mennesker finner man uansett hårfarge. Men om jeg skulle tippe vil jeg tro det handler om at de med rødt hår er i mindretall og på den måten skiller seg ut og alle som skiller seg ut fra mengden, uansett utseende eller meninger. Kan oppleve mobbing og trakassering. 2
Million Skrevet 17. mars 2017 #5 Skrevet 17. mars 2017 Det var da voldsomt for noen erfaringer du har med det røde håret da? Jeg hadde aldri trodd det kunne forekomme. Rødt hår er like normalt som enhver annen hårfarge, og ikke noe jeg har sett ned på eller sett på som noe "negativt" i hele mitt liv. I tenårene var jeg bestevenn med en gutt med knallrødt hår, og tenker på det med rødt hår med bare gode følelser. Rødhårede mennesker er akkurat som alle andre. At noen skal gi seg til å rope skjellsord etter deg bare pga hårfargen finner jeg helt ufattelig dersom det skjer at det kommer fra voksne mennesker? Kanskje småunger kan finne på å henge seg opp i det bare for å ha noe kallenavn, men ikke voksne mennesker? Jeg har aldri kalt noen rødhårede mennesker for noe som helst, ikke da jeg var barn heller, og kan nesten ikke tro at det finnes voksne mennesker som faktisk gjør det. Shame on them. 2
Gjest Jonasmann Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 Nei, jeg har ingen ting mot kvinner eller menn med rødt hår. Da må du være rar.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 TS her. Ser at det i noen innlegg over påpekes at man aldri har hørt om fordommer mot rødhårede før. Tro meg, det forekommer, og jeg sitter virkelig ikke her og lyger om ting jeg har opplevd.. Som beskrevet over, de fleste regner meg som pen. Jeg har da speil i huset og vil beskrive meg selv som normalt pen. Jeg er heller ikke mer rar enn noen andre... Jeg er helt A4 med et helt vanlig liv og helt vanlig omgangskrets. Så nei, jeg skiller meg ikke negativt ut i mengden på noen som helst måte. Så vennligst ikke velt det over meg på meg igjen ved å spekulere i om jeg er mindre pen eller rar... For øvrig er jeg etnisk norsk, og så langt jeg vet er både mors og fars familie helnorsk i alle generasjoner tilbake som vi har oversikt over. Jeg tenker at de samme som reagerer på rødhårede kanskje er de samme som har rasistiske holdninger og slenger dritt til utlendinger, men jeg vet jo ikke dette sikkert. Jeg stiller også spørsmål ved om enkelte folks fiendtlige holdninger mot rødhårede skyldes at samfunnet generelt blir mer skeptisk til det og de som ikke er helt A4. Jeg har også fått høre rett ut fra enkelte kvinner at de er misunnelig på hårfargen min, så vil tro at noen kommentarer og blikk kanskje kommer pga misunnelse. Jeg antar at de fleste som slenger dritt eller stygge blikk etter rødhårede er folk som generelt er frekke og kan slenge dritt etter mange de har fordommer mot og ikke bare rødhårede. Det må presiseres at de fleste oppfører seg helt normalt og greit, og jeg får også mange fine kommentarer fra både folk jeg kjenner og fremmede på hårfarge og utseendet mitt generelt. Kan også nevne at jeg opplever at det ofte er yngre folk i 20-årene som er mest negative, og folk som er fra 40 og oppover er de som er mest tolerante. Imidlertid ser jeg stadig oftere små barn rundt omkring med rødt hår, så det kan virke som om det er en hårfarge som flere blir født med. Håper jo at hvis rødt hår blir mer vanlig i fremtiden så vil også kanskje litt av fordommene mot denne hårfargen bli borte etterhvert. Anonymkode: 39b70...e14
Silfen Skrevet 17. mars 2017 #9 Skrevet 17. mars 2017 Vet om flere som ikke liker rødt hår og ytrer det. Selv syns jeg enkelte rødfarger er awesomme, noen helt normale og noen få er dessverre særs lite pene. Vet ikke hvorfor det trigger folk, men ser jo at det gjør det. Så en minidoku om en samling rødhårede i nederland og det et visst vanlig å oppleve hets og kommentarer. Syns det er rart at folk ikke har hørt om hets mot rødhårede ever, for jeg har opplevd det i flere land og ulike sosiale lag. Weird at dere aldri har møtt dette noensinne. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #10 Skrevet 17. mars 2017 Jeg ønsker meg nok helst en partner uten rødt hår ja. Syntes det er mindre pent ( spesielt på menn) Og ønsker ikke rødhårede barn. Det sagt finnes helt klart pene mennesker med rødt hår, men det er på tross av håret. Anonymkode: d9f9f...835 2
Sphere Skrevet 17. mars 2017 #11 Skrevet 17. mars 2017 Tenker ikke over hårfarge engang. Det betyr ingenting. Har vært med ei flott rødhåret kvinne. Og opplevde ikke noe negativt med det i det hele tatt. De eneste gangene jeg har opplevd negativitet fra andre når jeg har datet, var når hun var asiatisk. Da dukket fordommene opp gitt.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #12 Skrevet 17. mars 2017 Sjefen for dette forumet, kg, har faktisk et nydelig, langt rødt hår, Susanne Kaluza. Anonymkode: 3c94e...601 2
Gjest antbug Skrevet 17. mars 2017 #13 Skrevet 17. mars 2017 Rødhårede har vel rykte på seg for å være hissige, men bortsett fra det har jeg aldri hørt særlig mange negative ting som går på egenskaper. Det er en del som mener de med rødt hår er mindre attraktive, det har jeg til og med sett her på KG. Gravide som er livredde for at barnet skal bli rødhåret og sånn. Det finnes selvfølgelig folk med rødt hår som ikke ser særlig bra ut, men det finnes også mange som er nydelige.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #15 Skrevet 17. mars 2017 Visste ikke at det var så mange som mislikte det? Syns det er penest, jeg. I alle fall folk som har grønne øyne, rødt hår og fregnehud. Det er vakkert, for det er ikke så mange som har det. Anonymkode: 8e582...a21
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #16 Skrevet 17. mars 2017 Jeg har rødt hår men har ALDRI opplevd fordommer, Kanskje det har noe med at jeg ikke har noen av de andre trekkene man forbinder med rødhårede? Jeg har ingen fregner og har normalt lys hud og ganske mørke bryn og vipper. Anonymkode: fadcf...45e
Minlillesky Skrevet 17. mars 2017 #17 Skrevet 17. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en godt voksen kvinne med naturlig rødt hår. Fargen er en slags mellomrød/gyllenrød nyanse og er relativt uvanlig. Ellers er jeg av utseende normalt pen og slank. Har tykt bølgete hår som rekker ned i korsryggen. De fleste beskriver meg som pen, noen som veldig pen, og flere påpeker at jeg med mitt røde hår og grønne øyne er pen på en eksotisk måte. Jeg har alltid vært klar over at det finnes mange som enten liker eller misliker rødt hår, og jeg har opplevd å møte menn som synes jeg er pen, men ikke vil ha meg som kjæreste pga at jeg er rødhåret. Så jeg vet at folk alltid har hatt sterke og delte meninger om rødt hår. Selv er jeg glad i hårfargen min og ønsker ikke å forandre den for å tekkes andre. Imidlertid har jeg de siste årene merket at folk oppfører seg stadig mer merkelig når de møter meg på gata. For ordens del så kler jeg meg helt normalt, gjerne i sporty tøy til hverdags, og jeg er en rolig person. Så utifra egen oppfatning og oppfatningen til familie, venner og kolleger så er det ingenting ved min fremtoning som virker støtende. Likevel får jeg omtrent daglig stygge blikk eller folk ser på meg med nervøse blikk og fikler frenetisk med mobilen samtidig som de har blikket festet på meg. Dessverre må jeg altfor også tåle kommentarer som: "Rødhårede er så jævla stygge," "Jævla rødhårede hore" osv. Overhørte også på en klesbutikk en gang en butikkansatt som sa til vekteren som var innom at de måtte passe på når jeg gikk ut fra prøverommet, for de fleste rødhårede var jo kriminelle.. Ellers har jeg 2 ganger, begge gangene på dagtid, blitt truet med vold pga at jeg er rødhåret. Har 2 rødhårede søsken og kjenner utover dette flere andre med rødt hår, og jeg vet at også de opplever å få mye dritt slengt etter seg, så min historie er nok ikke unik. I tillegg sier også frisørene jeg klipper meg hos at de får høre mange rare historier fra kunder med rødt hår, og de fleste som farger håret sitt rødt vil ha en nyanse som gjør at andre ser at de har farget det og ikke tror det er naturlig rødt.. Jeg lurer på om noen har noen mening om hvorfor folk er så negative til mange med rødt hår? Jeg har selv blitt mobbet i barneårene for mitt røde hår og vet at mobbing av rødhårede er mange som har opplevd. Det eksisterer også mange fordommer og mye overtro rundt rødt hår, men vanskelig å forstå at folk skulle tro på myter i vår opplyste tid? Rødt hår er sjeldent både i Norge og på verdensbasis, men likevel er det en naturlig farge her til lands siden vikingtiden. Man merker jo generelt i samfunnet at folk er mer skeptisk til alt som skiller seg ut i mengden, enten det er utlendinger, rødhårede eller andre som skiller seg ut på noen måte. Dette er ikke et innlegg hvor jeg ønsker bekreftelse av noe slag, men kanskje heller synspunkter på hvorfor så mange misliker folk bare pga rødt hår. Selv ønsker jeg bare å gå i fred på gata, og både jeg og min omgangskrets er lei av at det er såpass mange som må "henge meg ut" pga mitt røde hår. Jeg antar at noen som leser dette også kan ha sterke meninger om rødt hår, men jeg ber om at man kan diskutere saklig i denne tråden og unngå hets. Er det noen som vet eller mener noe om hvorfor rødt hår er blitt så upopulært? Eller er vi rett og slett i en tid nå hvor alle er på vakt mot alle, uavhengig av hudfarge, hårfarge osv? Håper på konstruktive innspill som kanskje kan gi en forklaring på hvorfor ting er blitt som de er blitt! Anonymkode: 39b70...e14 Vet ikke egentlig. Fargen rød, betyr jo "fare". Det er forsket på at folk er mer på vakt når de ser fargen rød generelt. Så kan være enkelte reagerer veldig på det. Men det finnes jo de som ikke synes rødt hår er fint, akkurat som at noen ikke synes brunt og blondt er fint osv. Noen liker å ytre meningene sine mer enn andre. Min datter på 5 år, ble født med knall rødt hår. Det er litt lysere nå dessverre, men fremdeles rødt. Hun er rett og slett nydelig! Hun får alltid komplimenter for det veldig lange, tykke, røde håret sitt. Folk sier hun kler fargen veldig godt. Og det gjør hun. Og hun har i tillegg mye fregner på vår/sommer når sola kommer. Ikke alle kler rødt hår (med tanke på voksne), akkurat som at ikke alle kler brunt/blondt hår osv. Jeg ble født med rødt hår. Far til vår datter ble født med rødt hår. Jeg ble blond innen jeg var 4 tror jeg. Far til barnet ble mørk blond. Har hatt rødt hår i voksen livet også, farget det. Må si jeg kler den fargen godt Men har tenkt tanken på det med rødhårede og mobbing. Jeg er jo litt redd for at hun skal bli mobbet for det røde håret sitt. Men den tanken har jeg lagt fra meg mer og mer. For jeg skal love deg, blir jenta mi mobbet, skal det bli tatt tak i så fort som råd. For mobbing er ikke greit, uansett årsak! Jeg kommer aldri til å akseptere mobbing. Spesielt ikke fordi noen har en litt mer uvanlig hårfarge enn andre. Barn lærer av voksne. Voksne må gå foran med et godt eksempel for barna sine. Alle barn og voksne er forskjellige, ingen er like og det er helt greit. Rød er ikke en vanlig farge generelt. Og jeg tror mange mennesker, spesielt i Norge, mobber og kritiserer rødhårede fordi det ikke er helt normal farge. Blond, brun osv er jo mer normalt. Og folk som skiller seg ut er det ikke alle som liker. Janteloven kommer liksom tydelig frem hos enkelte.. Lurer litt på hvorfor jeg ble født med rødt hår, for det er ikke vanlig i vår familie/slekt. Min kusine, datteren til søsteren til mamma, ble født med masse fregner og knall rødt hår. Men jeg vet ikke om flere i vår familie/slekt som har/har hatt rødt hår. Virker som "rødhår genet" hopper litt frem og tilbake Det samme på barnets far sin side av familie/slekt. Mulig vi har hatt slektninger langt tilbake der det var vanlig med rødt hår, men at det nå har "hoppet litt her og der" Ikke vet jeg, tankespinn som surrer i hodet mitt nå Synes folk skal gå foran med et godt eksempel. Barn gjør ikke som foreldrene sier,barn gjør som foreldrene gjør. Er foreldrene fordomsfulle, så er sjansen for at barna blir det stor. Kast janteloven vekk, og bry deg om ditt eget liv. Ikke alle andres. Ha en fin "rødhåret" dag Husk at alle mennesker er forskjellige, både i kroppsfasong, farger, språk, utseende osv og det er helt greit. Det er ok. Ingen burde kritisere andre mennesker for hvordan de ser ut. Skjønner ikke poenget med det. Alle er flotte på hver sin måte synes jeg
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #18 Skrevet 17. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har rødt hår men har ALDRI opplevd fordommer, Kanskje det har noe med at jeg ikke har noen av de andre trekkene man forbinder med rødhårede? Jeg har ingen fregner og har normalt lys hud og ganske mørke bryn og vipper. Anonymkode: fadcf...45e Jeg har helt vanlige trekk og heller ingen av de spesielle trekkene som noen forbinder med rødhårede. Jeg er grønnøyd, har ikke fregner, men har lysrøde vipper og øyenbryn. Har lys hud med litt rødlig undertone. Jeg har 2 rødhårede søsken og kjenner også flere andre med rødt hår. Alle har i større eller mindre grad opplevd ubehagelige kommentarer relatert til hårfarge, så jeg vet at jeg ikke er den eneste som opplever dette. En rødhåret kollega har flere ganger opplevd å bli kalt rødhåret bastard, og han ser også helt normal ut og er en rolig og fin person. Må si at jeg bor i en større by, og det er verst når jeg går i sentrum eller tette folkemengder. Hvis jeg er på hjemstedet mitt, som er en liten kommune, så er det ingen som bryr seg om hårfargen.. Anonymkode: 39b70...e14
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #19 Skrevet 17. mars 2017 I mitt hue er det ikke direkte til det røde håret som er "galt" for å bruke det ordet. Men de som har rødt hår har ofte en veldig melkehvit hud, det er det jeg syntes er litt mindre pent. Men det finnes også blondiner og brunetter med hvit hud selvfølgelig. Men det er min mening. Anonymkode: 3c78e...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #20 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har helt vanlige trekk og heller ingen av de spesielle trekkene som noen forbinder med rødhårede. Jeg er grønnøyd, har ikke fregner, men har lysrøde vipper og øyenbryn. Har lys hud med litt rødlig undertone. Jeg har 2 rødhårede søsken og kjenner også flere andre med rødt hår. Alle har i større eller mindre grad opplevd ubehagelige kommentarer relatert til hårfarge, så jeg vet at jeg ikke er den eneste som opplever dette. En rødhåret kollega har flere ganger opplevd å bli kalt rødhåret bastard, og han ser også helt normal ut og er en rolig og fin person. Må si at jeg bor i en større by, og det er verst når jeg går i sentrum eller tette folkemengder. Hvis jeg er på hjemstedet mitt, som er en liten kommune, så er det ingen som bryr seg om hårfargen.. Anonymkode: 39b70...e14 Jeg er født og oppvokst i Oslo så det er ikke en liten by. Kanskje jeg ikke er rødhåret nok Har circa denne fargen: Anonymkode: fadcf...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå