Gå til innhold

Jerseylaken, hvor kjøpe et som er ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av å kjøpe laken!

Har hovedsakelig kjøpt fra KID de siste årene, men ble lei av å måtte kjøpe nye hele tiden fordi de blir så utrolig nuppete og etter 3-4 vask får de små hull... Så sist kjøpte jeg på Princess. Etter 4 vask har det krympa så mye at det såvidt passer rundt overmadrassen! Jeg vasker på 60 grader og lufttørker. 

Er det virkelig meningen at et laken bare skal vare et par uker? Jeg er ikke videre glad i Jersey, men det er det eneste som passer siden vi har overmadrass (jeg liker ikke laken uten strikk). Hvor handler dere laken? 

Anonymkode: 5d8c2...34d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På Ikea.

Hvilken str trenger du? (Bredde + lengde (+ evt høyde))?

Anonymkode: e0677...a37

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper på Princess og synes de er bra. Men kjøper størrelsen over madrassstr slik at de er store nok da. Har flere ganger gjort feilen å kjøpe for små slik at de ikke går over og rundt. Tror jeg har lært nå haha.

Anonymkode: 0e2b1...c34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper på Spar Kjøp. De holder i massevis. Kjøper den største størrelsen både på frotelaken og jersylaken. 

Skjønner ikke at Kid sine er så dårlig? Hva vasker du dem sammen med når de nupper? (Var for noen uker siden en tilsvarende tråd som denne med masse tips, har du sett på den tråden?)

Anonymkode: 65479...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt på europris og de har holdt seg bra i et par år nå.

Anonymkode: 76279...202

AnonymBruker
Skrevet

Kid har noen fantastiske satenglakner, med strikk. prøv dem! :)

Anonymkode: f70e7...2ff

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har stort sett kjøpt på Kid, og nesten kun når de har hatt tilbud. Synes kvaliteten varierer veldig. Noen har holdt i flere år, mens andre har fått småhull og nupper etter bare et par vask. Jeg TROR de som er gråmelert i fargen er de som har holdt best. 

AnonymBruker
Skrevet

KID påstår de har MANGE lakenkunder, ikke rart når det er så ræva kvalitet og man må kjøpe nye stadig vekk. IKEA er faktisk bra på dette. Jeg kjøper kun på IKEA nå, men tar 180 til 150 seng. Man skal visstnok ta en størrelse større fordi de krymper. 

Anonymkode: 4fb0f...04c

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen av dere gått tilbake og reklamert på lakene når kvaliteten er så dårlig? 

Anonymkode: 65479...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper på KID og har ingen problemer med nupper og små hull, så kjenner meg ikke igjen der. 

Anonymkode: 54cca...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper på KID og har ingen problemer med nupper og små hull, så kjenner meg ikke igjen der. 

Anonymkode: 54cca...da8

Samme her, 

Men hva har du i vaskemaskinen sammen med laken? Håndklær kan gjør de nuppete blant annet, 

Anonymkode: 1546f...0d7

Skrevet

Jerseylaken er djevelens verk. Det samme er frotté. Fatter ikke hvordan noen orker å ligge på dem i det hele tatt faktisk. Når man har overmadrass så bruker man enten laken med strikk som kun festes rundt overmadrassen eller flatt laken som brettes rundt. Resten av madrassen dekker man med et kappelaken eller lignende. Sengetøy skal uansett være laget av bomullssateng eller lin. Alt annet er ubrukelig.

Hilsen sengetøypolitiet :nigo:

• Liker 3
Skrevet

Høie sine stretchlaken er fantastiske! Vi kjøpte et for et par år siden, og det er like godt fremdeles. ☺ litt dyrt da, men verdt investeringen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil ha noe som varer anbefaler jeg laken i lin. Veldig digg å ligge på også. At det ikke er strikk blir man vant til. Tenker det er bedre enn å bytte hele tiden. (og å ligge på jersey-stoff). 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, TraceBuster skrev:

Hvis du vil ha noe som varer anbefaler jeg laken i lin. Veldig digg å ligge på også. At det ikke er strikk blir man vant til. Tenker det er bedre enn å bytte hele tiden. (og å ligge på jersey-stoff). 

Man får kjøpt linlaken som har strikk rundt kanten. Men jeg er helt enig i at lin er helt suverent som sengetøy! :hjertesmil:

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Man får kjøpt linlaken som har strikk rundt kanten. Men jeg er helt enig i at lin er helt suverent som sengetøy! :hjertesmil:

Da vet jeg hva jeg skal se etter neste gang :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Margit Spat skrev:

Jeg har stort sett kjøpt på Kid, og nesten kun når de har hatt tilbud. Synes kvaliteten varierer veldig. Noen har holdt i flere år, mens andre har fått småhull og nupper etter bare et par vask. Jeg TROR de som er gråmelert i fargen er de som har holdt best. 

Samme erfaring her! De grå har holdt seg så bra.

Anonymkode: 083e0...d40

Skrevet
11 minutter siden, TraceBuster skrev:

Da vet jeg hva jeg skal se etter neste gang :) 

Både Ellos og LaRedoute har. Ellers kan jeg anbefale å få sydd i Øst-Europa. Mange selgere på etsy.com. Greie priser og god kvalitet. www.linenme.com er også et alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

Takk Leo, men jeg må ha laken med strikk. Jeg har en kronisk smertesykdom og sover svært urolig og drar opp laken som ikke har strikk under. Mareritt hver gang jeg sove på hotell!

Til dere som spør hvordan jeg vasker: Jeg vasker laken sammen med de ekstra putetrekkene vi har (bomull), med Neutral vaskemiddel og skyllemiddel. 60 grader og tørking på tørkestativet.

Senga vår er 150, jeg har prøvd å kjøpe laken på i 160 str på Ikea før (satenglaken), og de var alt for store. Så jeg tror senga vår drukner i et 180 laken!

Ideelt sett så ønsker jeg meg overmadrasslaken i glatt bomull, og kantbeskytter til madrassen. Men jeg finner ingen steder som selger det. Kappelaken fungerer ikke på senga vår, siden vi har seng med fotende (jeg husker ikke hva footboard heter på norsk sånn i farta) og den står inntil en vegg på den ene langssida.

Og jeg har prøvd å klage! Jeg får bare et surt "da har du vasket det feil" på KID. Princess var jeg innom idag, og hun mente at det ikke var mulig at deres laken hadde krympet så mye, det hadde hun aldri hørt om før, var jeg heeeelt sikker på lakenet var fra Princess? Hadde jeg kvittering? Ikke det nei. Da kunne hun ikke gjøre noe.

Anonymkode: 5d8c2...34d

Skrevet

Det med at prinsess trenger kvitt er jo tull. Se på vaskelappen, der står der om det er fra prinsess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...