Gå til innhold

Mye bruk av familievernkontoret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nesten i hver tråd her inne blir familievernkontoret nevnt som en løsning på konflikter. Og det er i ale typer relasjoner, foreldre barn, besteforeldre, søsken osv.

Er det virkelig vanlig å bruke FVK så mye, og for alt mulig?

Anonymkode: c141d...5e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

FVK er et lavterskeltilbud, og ikke minst gratis. De kan hjelpe med mye og kan ha høy kompetanse på konflikthåndtering.

Anonymkode: a5244...2bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nesten i hver tråd her inne blir familievernkontoret nevnt som en løsning på konflikter. Og det er i ale typer relasjoner, foreldre barn, besteforeldre, søsken osv.

Er det virkelig vanlig å bruke FVK så mye, og for alt mulig?

Absolutt, er helt vanlig. 

Alle kommuner skal ha et og det er et lavterskeltilbud til alle.

De som er ansatte er terapeuter, sosionomer, psykologer etc. 🙂👍🏻

Anonymkode: 41016...b8a

AnonymBruker
Skrevet

Det er et supert tilbud, som er gratis. 

Vi hadde krise da datter var ca 1år. Fikk anbefalt en time der, og fikk løst opp i veldig mye. Var så deilig å kunne snakke med en nøytral person som så begge sider som hjalp oss gjennom (så) problemer som var blitt store. Vi trengte bare den timen før vi fikk snudd tankegangen:) 

Anonymkode: fa49e...56e

Skrevet

Fvk er et lavterskeltilbud. Men jeg tror de som virkelig trenger deres hjelp kunne fått det tidligere om folk med bagatellmessige "problemer" kunne brukt sin sunne fornuft og ryddet opp selv. Man kommer langt med litt sunn fornuft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Timsy skrev:

Fvk er et lavterskeltilbud. Men jeg tror de som virkelig trenger deres hjelp kunne fått det tidligere om folk med bagatellmessige "problemer" kunne brukt sin sunne fornuft og ryddet opp selv. Man kommer langt med litt sunn fornuft.

Eh.

Hele poenget er jo at de som har "problemer" i et parforhold, lavterskel eller ei, også har følelser som ofte overstyrer fornuften.

Derfor er det veldig fint å få en mer nøytral tredjepart inn som kan veilede noe. Derfor er et Familievernkontor et supert tilbud til alle!

Anonymkode: 41016...b8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt det samme TS.. Det virker som at folk drar på familievernkontoret hver gang de har en ueninghet.. Hva med å løse problemene sin selv..  Selvfølgelig så drar man om man virkelig sitter i det.. Men en krangel om hvor sommerferien skal gå, blir det for dumt å dra til familievernkontoret med..

Anonymkode: 98e12...5ab

• Liker 1
Gjest New Girl
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt det samme TS.. Det virker som at folk drar på familievernkontoret hver gang de har en ueninghet.. Hva med å løse problemene sin selv..  Selvfølgelig så drar man om man virkelig sitter i det.. Men en krangel om hvor sommerferien skal gå, blir det for dumt å dra til familievernkontoret med..

Anonymkode: 98e12...5ab

Og dette vet du at mange gjør?

For øvrig så ligger det vel ofte mye mer til grunn dersom man ikke engang klarer å bli enig om sommerferien.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg er litt overrasket over hvor fort det blir snakket om FVK, det var grunnen til at jeg skrev innlegget. Det kan jo virke som om mange bruker FVK ved minste problem. Samtidig er det jo en bra ting, hvis det er kapasitet til det ved FVK bortover. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...