AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Hva er det med folk som ikke klarer å svare på henvendelser om de enkleste ting? Henvendelsene kan være om alt fra Kan du hjelpe meg å avklare X Kan du hjelpe meg med oppgave Y Har du lyst å være med på aktivitet/arrangement X ja eller nei Ønsker du å være medlem i år ja/nei Først en initiell henvendelse. Taushet. Så en purring. Mer taushet. Så prøver man kanskje å få kontakt med vedkommende i et alternativt medium. Enda mer taushet. Når eventuelt aller nådigst Den Høybårne _NOEN_ somler seg til å svare, er det alltid i absolutt aller siste liten. Gjerne et negativt svar. Konkret eksempel 1) En større gruppe ble invitert til en bursdagsfeiring. Dette innebar både aktiviteter og å spise ute på restaurant. Helt åpenbart noe som folk ønsket svar på innen rimelig tid for å kunne skalere planleggingen. Frem til en uke før var det knapt en håndfull mennesker som i det hele tatt hadde svart (Selv etter purringer) og så kom det er ras med "kan ikke" dagen før. Det var fortsatt mennesker som synes det var helt OK å svare på denne invitasjonen 40 minutter før den skulle foregå. I tillegg har jeg store problemer med å forstå hvordan det er ENKLERE for noen å motta en henvendelse, en purring, flere oppfølgende purringer før man svarer nei, enn å svare nei med en gang. Er det at de ikke forstår at slik praksis er hundre ganger mer irriterende enn å svare på et spørsmål eller invitasjon umiddelbart, er det svekkede sjelsevner eller er det enkelte mennesker som oppriktig mener at det å si nei til noe tre sekunder før det er helt krise er BEDRE enn å si nei med en gang? Anonymkode: 87987...401
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Som en av disse folkene, så vil jeg vel svare ja. Jeg skjønner at det er irriterende å ikke få svar, men jeg svarer gjerne ikke likevel. Det er liksom en kneik inne i meg som jeg må komme meg over før jeg kan svare. Anonymkode: 1ec9b...302 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 De er egoistiske folk som antagelig tenker: det høres ok ut, men ikke veldig spennende. Jeg lar være å svare også ser jeg om det dukker opp noe mer spennende i mellomtiden og sier heller fra i siste liten. Det gagner MEG best, så jeg kan velge det tilbudet som jeg har aller mest lyst til akkurat den dagen. Så blir de sittende hjemme. Fordi de mest av alt er late og tiltaksløse. Anonymkode: b044d...8ef 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 Er enig i at det er irriterende å ikke få svar. Men: - Masseinvitajoner virker noe upersonlige. I en hektisk hverdag/om folk har mye å tenke på, kan det lett gå i glemmeboken. Mange er vant med å få telefoner elelr personlige kort med svarfrist. Hva med å prøve dette? Gjerne begge deler Det er mye mer personlig med en telefon, enn en masseincote på SoMe som man kanskje ikke sjekker hver dag. Bare et tips Anonymkode: 3372a...246
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som en av disse folkene, så vil jeg vel svare ja. Jeg skjønner at det er irriterende å ikke få svar, men jeg svarer gjerne ikke likevel. Det er liksom en kneik inne i meg som jeg må komme meg over før jeg kan svare. Anonymkode: 1ec9b...302 Dessverre er jeg også slik, både til ting jeg har veldig lyst til å bli med på og på ting jeg gjerne kan si nei til. Jobber forøvrig med saken om å komme over kneika å svare så fort jeg kan. Men det er også mange som rett og slett gjør som en annen her skreiv, at det er best å vente med å svare i tilfelle "noe bedre" dukker opp. Anonymkode: 89503...d3e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med folk som ikke klarer å svare på henvendelser om de enkleste ting? Henvendelsene kan være om alt fra Kan du hjelpe meg å avklare X Kan du hjelpe meg med oppgave Y Har du lyst å være med på aktivitet/arrangement X ja eller nei Ønsker du å være medlem i år ja/nei Først en initiell henvendelse. Taushet. Så en purring. Mer taushet. Så prøver man kanskje å få kontakt med vedkommende i et alternativt medium. Enda mer taushet. Når eventuelt aller nådigst Den Høybårne _NOEN_ somler seg til å svare, er det alltid i absolutt aller siste liten. Gjerne et negativt svar. Konkret eksempel 1) En større gruppe ble invitert til en bursdagsfeiring. Dette innebar både aktiviteter og å spise ute på restaurant. Helt åpenbart noe som folk ønsket svar på innen rimelig tid for å kunne skalere planleggingen. Frem til en uke før var det knapt en håndfull mennesker som i det hele tatt hadde svart (Selv etter purringer) og så kom det er ras med "kan ikke" dagen før. Det var fortsatt mennesker som synes det var helt OK å svare på denne invitasjonen 40 minutter før den skulle foregå. I tillegg har jeg store problemer med å forstå hvordan det er ENKLERE for noen å motta en henvendelse, en purring, flere oppfølgende purringer før man svarer nei, enn å svare nei med en gang. Er det at de ikke forstår at slik praksis er hundre ganger mer irriterende enn å svare på et spørsmål eller invitasjon umiddelbart, er det svekkede sjelsevner eller er det enkelte mennesker som oppriktig mener at det å si nei til noe tre sekunder før det er helt krise er BEDRE enn å si nei med en gang? Anonymkode: 87987...401 Noen leser ikke mail daglig, noen skal undersøke om de kan, andre glemmer å følge opp, og de aller aller fleste som hadde hatt ustyrtelig lyst til å være med/delta hadde svart ett rungende og høyt JA og uttrykt ustyrtelig glede om aktiviteten hadde vært noe de ble strålende glad for å få og å delta på. Ville du ha et ærlig svar, for det er det du nå har fått av meg. Men irriterende det er det når de ikke kan svare beklager nei, med en gang og bli ferdig med det ubehagelige. Anonymkode: 8403e...468
Gjest Cocosa Skrevet 17. mars 2017 #8 Skrevet 17. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er enig i at det er irriterende å ikke få svar. Men: - Masseinvitajoner virker noe upersonlige. I en hektisk hverdag/om folk har mye å tenke på, kan det lett gå i glemmeboken. Mange er vant med å få telefoner elelr personlige kort med svarfrist. Hva med å prøve dette? Gjerne begge deler Det er mye mer personlig med en telefon, enn en masseincote på SoMe som man kanskje ikke sjekker hver dag. Bare et tips Anonymkode: 3372a...246 I dag er ikke folk vant til å få telefoner eller personlige kort med innbydelse til for eksempel bursdag eller fest. Jeg er en av dem som sender invitasjon på Facebook til bursdagsfest eller andre tilstelninger. Selv om det bare gjelder en håndfull mennesker, er det svært få som faktisk svarer. Svært irriterende! Jeg er derfor flink til å svare på invitasjoner så snart jeg får dem
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #9 Skrevet 18. mars 2017 Hvis det er noe jeg har lyst til å være med på så svarer jeg så fort jeg kan. Hvis det er noe jeg egentlig ikke vil være med på så utsetter jeg å svare så lenge som mulig. Mest i håp om at noe annet dukker opp, omså jobb. Nå kansellerer jeg ikke akkurat 45 minutter før, men en dag eller to før. Anonymkode: 44520...032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå