Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor man innenfor kanalen eller utenfor?

Tips og ideer angående bosted/hotell? 

Anonymkode: eaf9d...21b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde på Avogaria da vi var i Venezia. Det ligger litt i utkanten, men avstandene er ikke særlig store, så det gikk helt fint. Lite hotell, men hyggelig betjening og veldig god frokost.

Anonymkode: 2f8d0...089

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi bodde på Avogaria da vi var i Venezia. Det ligger litt i utkanten, men avstandene er ikke særlig store, så det gikk helt fint. Lite hotell, men hyggelig betjening og veldig god frokost.

Takk for svar :) . Er det gangavstand til det meste derfra? 

AnonymBruker
Skrevet

Alt er supersentralt hvis du bor inne på selve øya,så det spiller liten rolle hvor du bor hvis det er beliggenheten du tenker på. 

Anonymkode: c4b16...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) . Er det gangavstand til det meste derfra? 

Ja, det ligger vel rundt tjue-tjuefem minutters gange fra Marcusplassen og litt mindre fra togstasjonen. Det ligger også et lite stykke fra de verste turiststedene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er supersentralt hvis du bor inne på selve øya,så det spiller liten rolle hvor du bor hvis det er beliggenheten du tenker på. 

Anonymkode: c4b16...4ab

Var bare litt usikker på hvor folk flest bodde når de var der nede. Om de valgte å bo på øya eller rett utenfor.. :) . Takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet

Gled deg. For meg var Venezia et av de mest fantastiske stedene på jord. Jeg storkoste meg fra jeg kom til jeg dro.

Anonymkode: ffa9c...60e

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er litt kinkig å snakke om "øyen" når man snakker om Venezia, siden byen består av mange, mange øyer. I hovedsak bør man bo i selve Venezia og ikke på fastlandet synes jeg. Spesielt fordi når dagsturistene forlater byen (rundt kl. 18:00) har man en mye roligere by og boltre seg i, og Venezia om kvelden og natten er helt annerledes enn på dagtid. 

Jeg liker å bo i bydelen Cannaregio, men det er ikke akkurat et ukjent råd lengre (det pleide å være litt mer uoppdaget, men de dagene er forbi). Ellers er det også en litt mindre trafikkert krok direkte bak San Marco (mot San Zaccaria). Men i hovedsak, bo i selve byen for den beste opplevelsen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde 2 min spasertur unna Marcusplassen. Vi hadde bare en helg der, så det var viktig for oss å bo så sentralt som mulig, ikke kaste bort dyrebar tid på transportetapper. Vi leide gjennom Airbnb. Veldig mye fint der, rimeligere enn hotellene.

Vi hadde et vennepar som var der samme helg, hadde booket hotell uten å vite noe om beliggenheten. Det viste seg at de havnet på "fastlandet", langt utenfor flyplassen. De måtte reise med buss, tog og vaporettobåt for å komme inn til sentrum, hver dag, fram og tilbake. Så var det i tillegg togstreik en av dagene. De var kjempemisunnelige på den kule leiligheten vår midt i smørøyet...

Anonymkode: 3f1c3...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...