Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så.. i et års tid har jeg og denne tidligere gode venninnen blitt mer eller mindre bekjente. 

Først nå da hun har mistet førerkortet hører jeg fra henne nesten daglig, fordi ja, hun trenger meg."kan jeg sitte på dit", "kan h*n ake med deg"... aldri er det " hei, hvordan går det? Vil du finne på noe"... 

jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette her. Hun er jo bare der når hun trenger noe.

noen råd?:phaedra:

Anonymkode: c1a8e...e6a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt henne sitte på steder, men ikke aktivt drevet og kjørt henne rundt. Samtidig har jeg lite respekt for folk som har mistet førekortet sitt pga fyllekjøring eller råkjøring(det kan så klart være sykdom også, da). Altså: hvis vi skulle samme sted ville jeg latt henne sitte på, men jeg hadde ikke hentet henne og kjørt henne overalt.

Samtidig så har jeg venninner som jeg anser som gode venner selv om vi ikke har mye kontakt periodevis. De ville jeg sikkert kjørt litt rundt på hvis jeg hadde tid. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er å sitte på steder dere begge skal så ser jeg ikke noe galt i det. Men å bruke deg som sjåføren sin er ikke greit. Og det er lov å si i fra på en pen måte;) 

Anonymkode: c7cb8...2c3

• Liker 2
Skrevet

Ts her! Kom bare automatisk til å trykke på den anonym knappen:P

Det har seg litt sånn at jeg syns det er greit at hun kan sitte på og sånn, men nå syns jeg det er et ork fordi det er spørsmål hver dag om jeg skal på trening, når jeg skal på jobb osv, for det er kun snakk om kjøring. Jeg blir litt smått irritert. Har latt henne sitte på et par ganger i uka nå, men nå er det nesten så jeg ikke føler jeg kan dra på trening engang uten at hun skal være med. Vi trener tilogmed på 2 forskjellige sentere. Så det er ikke snakk om 2 venninner som trener sammen og gjør hverandre en tjeneste. Men mer at hun bruker meg som sjåfør fordi det er lettvint for henne at jeg bor i nærheten.  

Vi har ikke vært særlig gode venner på en god stund, og det faller meg ikke naturlig å ty til henne f.eks når det er noe. 

Trengte egentlig bare få det ut:alice: syns det er fælt å si nei også, men samtidig er det noe sykt irriterende mas hver dag...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun snylter. Du kan si nei med god samvittighet. Regner med at hun ikke betaler heller? Vanlig å spytte i en slant selv om dere skal samme vei, spesielt når det blir så ofte.

Anonymkode: c4062...468

• Liker 1
Skrevet

Ta penger PR km du kjører, ta f.eks halvparten av det en taxi tar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å si du har vondt I hodet og ikke orker selskap I bilen.

Anonymkode: 97903...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...